שתף קטע נבחר

ברק בכר: "לא דואג, אנחנו מייצרים מצבים"

הפועל באר שבע לא שכנעה ב-1:1 עם רעננה, החלוצים שלה עדיין לא כבשו העונה, אבל המאמן אופטימי: "יש מה לשפר, אבל אני רגוע". שביעות רצון מרז רחמים ואובידיו חובאן

התיקו 1:1 של הפועל באר שבע אתמול (א') עם הפועל רעננה בגביע הטוטו צריך להדליק הרבה נורות אדומות לראשיי הקבוצה, שרוצים להיאבק העונה על תואר האליפות. גם בהרכב חסר מאוד, עדיין אין הצדקה ליכולת כל כך דלה נגד קבוצה שתקציבה הוא אחד הנמוכים בליגת העל.

 

כמעט כל השחקנים היו רחוקים מרמתם הרגילה. מי שנראה חלוד במיוחד היה המגן הימני הוותיק, אביתר אילוז, שלא הצליח לנצל את היעדרותם של בן ביטון ומתן אוחיון כדי לשפר את מעמדו ברוטציה. אילוז גרם לטעות שהובילה לשער היתרון של רעננה ובהמשך אף הוחלף, אך החילוף נעשה גם כדי להוריד מהעומס הצפוי עליו בהמשך השבוע, אשר יכלול משחקים נגד בית"ר ירושלים (ביום רביעי) ונתניה (ביום א'). בכל מקרה, לא מן הנמנע שמי שיקבל הזדמנות במשחקים האלה הוא המגן הימני של נבחרת הנוער, נועם גמון, שכבש בשבוע שעבר נגד ארמניה.

 

שחקן אחר שנכלל בסגל נבחרת הנוער בשנים האחרונות, השוער רז רחמים, ערך אתמול הופעת בכורה מוצלחת בבוגרים. השוער הראשון, דודו גורש, נכלל אמנם בסגל למרות הפציעה בעינו, אך התלונן על טשטוש בראייה ולכן הוחלט לפתוח עם רחמים. זאת, מכיוון שהשוער השני, רובי לבקוביץ', טרם החלים מפציעה בכף ידו.

 

"רז שוער מאוד מוכשר. הוא מתאמן איתנו ונראה מצוין. הוא עשה משחק טוב ואנחנו שמחים שיש לנו שלושה שוערים שאפשר לסמוך עליהם", אמר המאמן ברק בכר. לא מן הנמנע שכשגורש ולבקוביץ' יחזרו לכשירות מלאה יבקש רחמים ג'וניור, בנו של מנכ"ל המועדון אסי רחמים, לעבור בהשאלה.

 

עשוי לבקש עבור בהשאלה. רז רחמים (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
עשוי לבקש עבור בהשאלה. רז רחמים(צילום: טל שחר)

 

שחקן נוסף שקיבל מחמאות היה הקשר הרומני אובידיו חובאן, שממשיך בכושר הכיבוש הנהדר מסוף העונה שעברה. בשמונת המשחקים הרשמיים האחרונים שלו במדי באר שבע כבש הקשר חמישה שערים: בעונה שעברה נגד מכבי תל אביב בפלייאוף ובגמר הגביע נגד אותה היריבה והעונה, במשחק הראשון נגד תון, בגביע הטוטו נגד הפועל כפר-סבא ואתמול שער נהדר נגד רעננה. 

 

בתחילת הקיץ חששו בסביבתו של חובאן מירידה במעמדו תחת הדרכתו של ברק בכר, אך במהרה התברר שלא רק שהמאמן בונה עליו מאוד, הוא גם מייעד לו תפקיד התקפי יותר מזה שקיבל אצל אלישע לוי. בכר: "השער המדהים שכבש הוא לא מקרי, כי הוא גם כבש שער דומה במחנה. הוא מאיים על השער והוא בכושר טוב".

 

כובש שערים מרהיבים. חובאן (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
כובש שערים מרהיבים. חובאן(צילום: אוהד צויגנברג)

 

חובאן עצמו אמר בסיום: "בכל משחק אני נותן את הכל וגם מנסה להבקיע למען הקבוצה. ברור שתמיד כיף לכבוש. האמת שזה לא משנה מי מבקיע. מה שחשוב זה שהקבוצה תצליח. רעננה

קבוצה טובה ואני יודע שתמיד היא עושה לנו בעיות. היינו צריכים להיות יותר מרוכזים על מנת לנצח. נלמד מזה לפעם הבאה. אני מקווה שנהיה קבוצה טובה יותר ונשיג יותר ממה שהשגנו בעונה שעברה. יש לנו מאמן וצוות חדש. בכל משחק אנחנו לומדים קצת יותר ועם הזמן נהיה הרבה יותר טובים. אני בטוח שנהיה מוכנים לפתיחת העונה".

 

גם בכר אופטימי: "פתחנו טוב וסיימנו טוב. בכל משחק אנחנו מייצרים המון מצבים. אנחנו לא מספיק חדים, יש הרבה דברים לשפר, אבל אני די רגוע. אי אפשר להיות מרוצים מתיקו, אבל ניקח את הדברים הטובים. אנחנו משנים דברים והרכבים בגביע הטוטו וכמובן שבליגה נייצב יותר את ההרכב. אני מאמין שנגיע לרבע הגמר ונלך עד הסוף".

 

בכר התייחס לחוסר המחץ של החלוצים שלו, שעדיין לא כבשו: "יש לנו שלושה חלוצים מצוינים - אליניב ברדה, שעוד ישחק כחלוץ, שלומי ארבייטמן ובן שהר. אני לא חושב שיש בעיה. אנחנו מגיעים למצבים שלנו ויש מה לשפר. החלוצים עושים עבודה טובה כדי לעשות את האחרים יותר טובים ואנחנו רואים שהקשרים מגיעים להזדמנויות. אני לא דואג. בנוגע לאנתוני אנוואקמה, צריך לזכור שהוא בא קצת פצוע. לאט לאט הוא חוזר לכושר ונראה טוב יותר. כששיחק ברעננה היו לו הרבה יותר שטחים, כי זאת קבוצה שהתגוננה. נגדנו הקבוצות מתגוננות וסוגרות, אבל יש לו את הפעולות האישיות ואנחנו בונים עליו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים