שתף קטע נבחר

צילום: Shutterstock

דיווח: התקוטט עם שחיינית ברזילאית - והבריז מהמשחה

סערה ביום האחרון של אליפות העולם: הפייבוריט לזכייה בגמר ל-1,500 מ', סון יאנג, נעלם במפתיע - ובתקשורת העולמית טוענים כי היה עסוק בתקרית אלימה בבריכת החימום. בהיעדרו פלטרינרי האיטלקי נגע ראשון בקיר. האמריקאים זכו בשליחים

אליפות העולם בשחייה ננעלה הערב (א') בקאזאן שברוסיה, כאשר הבריכה המפוארת שנבנתה באצטדיון הכדורגל בעיר אירחה לא פחות משבעה גמרים שונים.

 

מירב תשומת הלב הופנה לעבר הגמר ל-1,500 מ' גברים, שם המועמד המוביל לניצחון, סון יאנג הסיני, לא התייצב למשחה ללא התראה מוקדמת.

 

סון יאנג. שערורייה חדשה בפתח? (צילום: AP) (צילום: AP)
סון יאנג. שערורייה חדשה בפתח?(צילום: AP)

 

כלי תקשורת באסיה כבר פירסמו כי השחיין סובל מבעיות לב, לא רצה לקחת סיכונים מיותרים ולכן העדיף לוותר על השתתפותו. שמועות נוספות דיברו על כך שנתפס שוב על שימוש בחומרים אסורים, בדיוק כפי שקרה לו בשנה שעברה.

 

אלא שזמן קצר לאחר מכן דיווח האתר הפופולארי "swimswim" כי השחיין, שהשיג באליפות את הזהב ב-400 ו-800 מטר חופשי, היה מעורב בקטטה לפני הגמר עם שחיינית ברזילאית (!) שהסתכסכה איתו בבריכת החימום. בתקשורת הברזילאית, אגב, מיהרו להכחיש את העניין.

 

בהיעדרו מי שלקח את הבכורה הוא האיטלקי גריגוריו פלטרינרי, שקבע זמן של 14:39.67, ניפץ את השיא האירופי והקדים ב-1.53 שניות את קונור ייגר האמריקאי, שהשיג זמן של 14:41.20 דקות.

 

הסתער על הזהב. פלטרינירי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הסתער על הזהב. פלטרינירי(צילום: EPA)

 

הגמר שפתח את הערב היה ל-50 מטר גב. לפני שנתיים הוא נערך בהשתתפות גיא ברנע ויהונתן קופלב. הפעם אף ישראלי לא נכח בו כשמי שזכה בזהב היה הצרפתי קמיל לקורט (24.23 שניות). במקצה ל-50 מטר חזה לנשים לקחה את הבכורה השבדית ג'ני יוהנסון עם 30.05 שניות.

 

הערב העמוס נמשך עם גמר ה-400 מטר מעורב אישי, אליו הישראלי גל נבו לא הצליח להעפיל לאחר שבמוקדמות סיים במקום ה-14. מי שזכה בתואר העולמי הוא דייאה סיטו היפני, שעצר את השעונים על זמן של 4:08.50 דקות.

 

בגמר השליחים היוקרתי ל-4X100 מטר מעורב סיימה ראשונה הרביעייה של ארה"ב, שקבעה זמן של 3:29.93 דקות והקדימה ב-15 מאיות בלבד את אוסטרליה. במשחה המקביל לנשים זכו הסיניות עם תוצאה של 3:54:41.

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים