שתף קטע נבחר

הכנה: נבחרת ישראל הפסידה למקדוניה

הנבחרת של אדלשטיין הציגה יכולת לא טובה במשחק ההכנה הראשון שלה לקראת היורובאסקט ונוצחה 75:58. עומרי כספי, היה הקלע הבולט עם עשר נקודות: "נלמד מזה ונמשיך להשתפר, בשביל זה המשחקים קיימים בעצם"

נבחרת ישראל בכדורסל פתחה הערב (ו') ברגל שמאל את ההכנות שלה ליורובאסקט כשהפסידה 75:58 לנבחרת מקדוניה, במשחק שנערך באוכריד.

 

השחקנים של ארז אדלשטיין דווקא פתחו טוב והוליכו 0:5, אבל בהמשך נראו לא טוב ואיפשרו ליריבה לקלוע באחוזים גבוהים מחוץ לקשת. במחצית השנייה הנבחרת הישראלית נקלעה לפיגור דו ספרתי, ולמרות שהראתה סימנים של קאמבק ברבע האחרון, ירדה מנוצחת. ביום ראשון תקיים הנבחרת את משחק ההכנה השני מול אוקראינה וביום שלישי תשחק שוב נגד מקדוניה.

 

עומרי כספי מול מקדוניה. משחק לא טוב של הנבחרת (צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה) (צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה)
עומרי כספי מול מקדוניה. משחק לא טוב של הנבחרת(צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה)

  

הקפטן החדש, עומרי כספי, שהיה הקלע הבולט עם עשר נקודות, אמר בסיום: "משחק ראשון טיפוסי. יש פה חבר'ה שלא שיחקו הרבה זמן, יש כאלה שזה משחק ראשון שלהם בנבחרת. נלמד מזה ונמשיך להשתפר, בשביל זה המשחקים קיימים בעצם. גם אני לא שיחקתי הרבה זמן, שלושה חודשים, וזה הזמן להוריד חלודה. הכי חשוב שנהיה מוכנים ב-5 בספטמבר".

 

אלישי כדיר: "משחק לא טוב שלנו, הרבה מאוד דברים חסרים בהגנה שלנו. זה משחק ראשון ומפה אנחנו צריכים להשתפר. אני מקווה שנעשה את ההתאמות למשחק הבא כי צריך גם לנצח במשחקי ההכנה האלה".

 

ארז אדלשטיין. יש לנבחרת עוד עבודה (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל) (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
ארז אדלשטיין. יש לנבחרת עוד עבודה(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)

 

שון דוסון: "אני שמח שאני משחק בנבחרת הבוגרת בשלב מוקדם בקריירה שלי. אומנם לא ניצחנו, אבל זה משחק ראשון של כולנו. יש כאן כאלה שלא שיחקו 3-4 חודשים וזה לא אומר כלום. היו לנו דקות טובות ופחות טובות. נסתכל על המשחק ונלמד למשחק הבא".

 

מהלך המשחק

לעיני 1,000 צופים, ישראל פתחה עם חמישייה הכוללת את גל מקל, רביב לימונד, שון דוסון, עומרי כספי ודיאור פישר. הפתיחה של הנבחרת הייתה מצוינת והיא עלתה ליתרון 2:8 עם נקודות של מקל, פישר ולימונד, אבל נתקעה ואיפשרה למקומיים להפוך ל-8:9. גם פסק זמן של ארז אדלשטיין לא העיר את השחקנים ועד סוף הרבע הם הוסיפו שלוש נקודות וירדו בפיגור 17:11.

 

הנבחרת נראתה תקועה גם בפתיחת הרבע השני, אבל אז כספי התעורר ועם חמש נקודות רצופות הוריד ל-21:18. המקדונים שוב ברחו במעט ופתחו פער של שמונה (19:27), אבל דקות טובות של פישר קבעו מהפך נוסף - 27:28 לישראל. מכאן מקדוניה שוב השתלטה על המשחק ולמחצית היא ירדה ביתרון 31:38.

 

דגן יבזורי. גם הוא לא הצליח להביא את השינוי (צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה) (צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה)
דגן יבזורי. גם הוא לא הצליח להביא את השינוי(צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה)

  

הפער הקטן נשמר גם בפתיחת המחצית השנייה ונקודות במתפרצת של כספי הורידו ל-41:36. ריצת 0:5 של המקומיים קבעה כבר 36:46 וחייבה את אדלשטיין לקחת פסק זמן בנסיון לעצור את הריצה של המקדונים.

ההפגזה מחוץ לקשת המשיכה ומקדוניה כבר ברחה ל-39:53. הנבחרת הישראלית ניסתה למזער נזקים, כשגם דוסון מצא את הטבעת, ולרבע האחרון היא הגיעה בפיגור 59:48.

 

המקומיים התקשו למצוא את הטבעת בפתיחת הרבע הרביעי, והנבחרת של אדלשטיין ניצלה זאת כדי לצמק ל-59:54 בלבד אחרי נקודות מהקו של דוסון. ההגנה הישראלית השתפרה והצליחה למנוע סלים קלים של המקדונים, אבל משחק ההתקפה המפוזר פגע בנבחרת, שראתה את המקומיים עולים ל-54:63. אפיק נסים היה אחראי על השלשה השלישית בלבד של ישראל במשחק והוריד ל-66:58, אלא שהמקדונים שוב העלו הילוך בשתי הדקות האחרונות וניצחו 58:75.

 

קלעו לישראל: עומרי כספי 10 נקודות (5 ריבאונדים), שון דוסון 9 נק' (6 ריב'), דיאור פישר 8 נק', גל מקל 7 נק' (5 ריב' ו-2 אסיסטים), אלכס צ'וברביץ' 7 נק' (6 ריב'), רביב לימונד 6 נק', אפיק נסים 3 נק', דגן יבזורי 3 נק', רוברט רות'בארט 3 נק' ואלישי כדיר 2 נק'.


פורסם לראשונה 07/08/2015 21:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה
רביב לימונד מול מקדוניה
צילום: איגור קרסטבסקי, ספורט מדיה
מומלצים