חשיפת "כיכר השבת"

הרב משה קליין: "יש דין רודף למי שאומר שמותר להצית כנסיות"

הרב משה קליין, שהיה חבר בפאנל בו השמיע לכאורה בנצי גופשטיין דעה בעד הצתת כנסיות, אומר ל"כיכר השבת" כי "מי שאומר שמותר לשרוף כנסיות - יש לו דין רודף, לא רק על המתנחלים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב משה קליין, ארכיון (צילום: יח"צ)

דבריו של יו"ר "להבה" בנצי גופשטיין במהלך סימפוזיון בקעמפ של ישיבת וולפסון בהם לכאורה השמיע עמדה בעד הצתת כנסיות, מעוררים סערה. הרב משה קליין, רב המרכזים הרפואיים הדסה, שהיה חבר בפאנל לצד גופשטיין, מותח ביקורת נוקבת בשיחה עם "כיכר השבת" נגד גופשטיין ואומר כי מי "שאומר שמותר לשרוף כנסיות - יש לו דין רודף".

הרב קליין סיפר על הדיון שהתפוצץ בסימפוזיון: "התייחסתי לציטוט של לשון הרמב"ם בהלכות עבודה זרה ששם הוא מדבר על הצורך להבעיר עבודה זרה מן הארץ. אנחנו לא פוסקים לפי שיטתו של הרמב"ם אלא הטור והשולחן ערוך. ההלכה הזאת אינה נהוגה כיום משום שהיא יכולה להביא לדברים נוראים".

לדברי הרב קליין: "מי שמנסה לדון הלכתית מה פשר ההלכה לבער עבודה זרה ומי שמדבר על שריפת מסגדים, על שריפת כנסיות, לעניות דעתי יש לו דין רודף לא רק על החברה הישראלית ולא רק על הציבור הדתי - המתנחלים, אלא על הציבור היהודי בכל העולם כולו".

הרב תוהה "מה, ירדנו מהפסים? השתגענו? לא רק שלא לשרוף מסגדים וכנסיות, אלא חס ושלום שלא לדבר על דברים כאלה". הרב הוסיף כי: "מספיק שנער אחד יושב באולם שבו ישנם מאות תלמיד ישיבה ומכניס לו לראש שיש כרגע מצווה לעשות דבר מעשי, הרי זה יכול להביא לשפיכות דמים נוראה פה במזרח התיכון".

"צריך להוקיע את החולמים על כך, את המדברים על כך וצריכים לומר החכמים בדור שעם כל הרצון והכבוד - חידלו מלשרוף את העירייה", הבהיר לסיום.

בנצי גופשטיין הגיב לחשיפת "כיכר השבת" ואמר כי: "ההלכה פשוטה, שיטת הרמב"ם שצריך לבער עבודה זרה. אין אף רב שחולק על כך. אני מצפה מממשלת ישראל לבצע את הדבר. אמרתי שעל אמירת האמת אני מוכן לשבת בכלא. והדגשתי שאני לא שורף ולא הולך לשרוף כנסיות. חבל שבני רבינוביץ מוציא דיונים הלכתיים שנערכים בישיבות לטוויטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר