יום שבת, 08.06.2024 שעה 00:08

הנוסא המתמיד: כך הפך איגייבור לשחקן מפתח

האמונה של ג'ורדי, ההתעקשות של פאקו והגישה השונה של יוקאנוביץ'. רגע לפני פלזן ב-21:45, מכבי ת"א צריכה את השחקן הכי "מוכן אירופית" שלהם בשיאו

|
איגייבור חוגג (יניב גונן)
איגייבור חוגג (יניב גונן)

במוחו, ג'ורדי קרויף דמיין העונה את חוליית הקישור המרכזי שלו כך - גל אלברמן, נוסא איגייבור ומעליהם ערן זהבי. שלישייה דינמית שבאגפים שלה משחקים טל בן חיים\ברק יצחקי\דור מיכה\גילי ורמוט ובחוד חלוץ מטרה איכותי. הוא רצה את מונס דאבור, זה כנראה כבר לא יקרה.

סוכני שחקנים ואנשי מקצוע ששוחחו עם קרויף באותם הימים שבאו לאחר החתמתו של סלבישה יוקאנוביץ', תהו יחד עם ההולנדי מדוע הוא כל-כך בטוח שחוליית קישור שכוללת את גל אלברמן ונוסא איגייבור תספיק.

"אלברמן זה מניה בטוחה, אתה יודע מה תקבל ממנו, אבל מה תקבל מנוסא?", אמרו לו. קרויף התעקש. בכל אותן השיחות חזר על המילים שהשמיע גם אשתקד במסיבת עיתונאים אי שם באיזור פברואר. "נוסא איגייבור יהיה אחד הקשרים הטובים בכדורגל הישראלי, אני פשוט בטוח בזה. אני מוכן ללכת איתו עד הסוף, גם אם אח"כ יגידו לי שזאת הייתה הטעות הכי גדולה שלי. עד כדי כך אני בטוח בו". 

בן חיים מדהים את הדרבי, 1:3 למכבי

הביטחון האבסולוטי של המנהל הספורטיבי באיגייבור היה אחד הדברים שהוביל לביקורת גדולה עליו בעונה שעברה. הפרשנים, המבקרים, האוהדים, גם חלק מהשחקנים לא הבינו מדוע איגייבור מקבל את המקום בהרכב והופך אט-אט לעוד אחד מהשחקנים שאין בכלל שאלה לגבי הצבתם ב-11 של פאקו אייסטרן. הטענות היו שהוא משחק בחוסר חשק, נעלם ליותר מדי חלקים, לא משחק לעומק מספיק. ההנחה הזאת הייתה נכונה בשלבים מסויימים, אולם בחצי השני של העונה הניגרי הוכיח כמעט בכל משחק שמקומו על הדשא.

מבחינת נתונים, הכל עומד לזכותו של איגייבור. ראשית, הוא שחקן נבחרת. גילו הצעיר (24) והנתונים הפיזיים (1.84 מטר) הפכו אותו לפייבוריט בעיני צוותי האימון הזרים. איגייבור, כך הסביר בסיום העונה פאקו לכותב שורות אלה, הוא השחקן הכי "מוכן אירופית" שיש למכבי תל אביב.

פאקו אייסטרן. התעקש על נוסא (יניב גונן)
פאקו אייסטרן. התעקש על נוסא (יניב גונן)
 

אייסטרן טען כי "העוצמות שלו, הכוח הפיזי והתנועה שהוא עושה לעומק הם בדיוק מה שמחפשים בליגות הגדולות, לא סתם הוא כבר שיחק בספרד בגיל צעיר". ועדיין, כשקרויף ניגש לתכנן את העונה הזאת, כל מי שניסה לתהות על קנקנה של מכבי ת"א מודל 15/16, סבר כי יש להביא שחקן טוב יותר מאיגייבור.

ואז הגיעה לה פתיחת העונה, והמשפט שאמר פאקו וההתעקשות של קרויף, החלו להיות ברורים יותר. נוסא הוא ללא ספק השחקן הכי "אירופאי" שיש למכבי תל אביב בהרכב. הוא מהבודדים שבאמת מתאים לרמה, ומהבודדים שבשלושת המשחקים במוקדמות ליגת האלופות שמר על יכולת טובה.

ג´ורדי קרויף. מאמין באיגייבור (רדאד ג´בארה)
ג´ורדי קרויף. מאמין באיגייבור (רדאד ג´בארה)
 

והעונה לפחות בפתיחתה, גם הכדורים החלו להיכנס לרשת. שלושה שערים בארבעה משחקים יש לאיגייבור. האחרון שבהם היה בדרבי ביום שבת. "מה יותר כיף עבורך, לכבוש בדרבי כמו היום או לאכול אבטיח?", הוא נשאל בהלצה וצחק. איגייבור, למי שאינו עוקב אחריו ברשתות החברתיות, אוהב את חבריו כמו אבטיח. 

אבל השער בדרבי לא היה רק פרט פיקנטי לעוקביו באינסטגרם, הוא היה הרבה יותר מכך. לפני כחודשיים באחת מהשיחות הסגורות שערך קרויף, הוא נשאל מי לדעתו יהיה השחקן שייתן העונה את האקס פקטור לקבוצה. הוא הצביע אוטומטית על איגייבור.

"אם הוא היה מבקיע בעונה שעברה מהמצבים שהיו לו ומסיים עם שמונה שערים, היו אומרים שזה הקשר הזר הכי טוב שהגיע לשחק בישראל", אמר ההולנדי. "אני מאמין שהעונה הכדורים גם ייכנסו לו, אני מאמין שהוא יבשל יותר. יוקאנוביץ' רוצה ממנו יותר תנועה לעומק, שיהיה יותר חופשי, זה יוציא ממנו דברים טובים".

נוסא איגייבור. &qout;אני תמיד ב-good shape&qout; (רדאד ג´בארה)
נוסא איגייבור. "אני תמיד ב-good shape" (רדאד ג´בארה)
 
 

גם איגייבור הסכים עם התזה הזאת. אחרי הדרבי נשאל האם הוא בכושר הטוב ביותר מאז הגיע למכבי. את השאלה דווקא לא אהב, אך את הרעיון הכללי שמאחוריה כן: "לפעמים אני לא מסכים עם הצורה שבה אתם מנסים להגיד דברים, אני לא מסכים עם האנגלית שלכם. מה זה "BEST SHAPE"? לדעתי הייתי ב-GOOD SHAPE גם בעונה שעברה. פשוט פאקו רצה שאני אחזיק יותר בכדור, אחפש עוד מסירה לשחקן שלידי ולא אדחוף קדימה מהר. העונה המאמן רוצה ממני יותר תנועה לעומק, יותר עבודה התקפית, אז זה נראה אחרת. אבל אני לא חושב שיש הבדל ב-SHAPE שלי". 

על כך צריך להתעכב עוד. אשתקד כאשר ניסו כולם להבין מדוע איגייבור לא תורם יותר, ופרשנים כאלה ואחרים טענו כי הוא בהרכב בשל יחסיו הטובים עם פאקו, חבריו של הניגרי סיפרו דברים אחרים לגמרי.

נוסא איגייבור. נתונים פיזיים מדהימים (רדאד ג´בארה)
נוסא איגייבור. נתונים פיזיים מדהימים (רדאד ג´בארה)
 

"נוסא שחקן הרבה יותר התקפי מאיך שפאקו משתמש בו", אמר אחד מחבריו הקרובים. "הוא לא אוהב את זה שכל הכדורים צריכים ללכת לקשרים ולא דוחפים קדימה מהר ומאיטים את הקצב, הוא לא אוהב את זה שלא נותנים לו להצטרף להתקפות. אם הוא ישחק יותר קדימה, 30:70 ולא 50:50, הוא ייתן הרבה יותר".

כל אלה התחברו למה שקורה עם איגייבור מתחילת העונה. בעיניו, נוסא הוא כוכב. שחקן נבחרת ניגריה, שחקן שמעל הליגה הזאת. והעונה יש לו גם את האפשרות להוכיח זאת ולפחות על פי איך שפתח אותה, הוא ללא ספק הולך להיות אחד השחקנים החשובים ביותר במערך של יוקאנוביץ' העונה.

"אני חושב שהעונה תראו יותר שחקנים לוקחים את המשחק אליהם ומעלים את הרמה שלהם", הצהיר ביום שבת בשעת לילה מאוחרת אחרי ששמע את דברי המאמן על התלות בערן זהבי. ואם מכבי רוצה לחולל סנסציה הערב ב-21:45 מול ויקטוריה פלזן, היא תצטרך את איגייבור טוב כפי שקיבלה אותו בארבעת המשחקים האחרונים.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */