הגר"י יוסף ואיילת שקד סיכמו: הוועדה למינוי דיינים תדון בקרובי משפחה

בניגוד להחלטתה של שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והשרה איילת שקד סיכמו כי הוועדה למינוי דיינים תדון גם במועמדותם של קרובי משפחה לחברי הוועדה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף ואיילת שקד (אדיבות המצלם)

בשנה שעברה, עת ציפי לבני כהנה כיו"ר הוועדה למינוי דיינים מתוקף תפקידה כשרת המשפטים, התחוללה דרמה במהלך ישיבת הוועדה. לבני החליטה לפסול שני מועמדים - קרובי משפחה של חברי הוועדה, ובתגובה הישיבה פוצצה. כעת נראה כי חברי הוועדה הגיעו להסכמות והמועמדים יוכלו להציג את מועמדותם.

הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף הגיע להסכמה עם שרת המשפטים איילת שקד כי היא תתמוך בביטול ההחלטה של ציפי לבני כי הוועדה לא תדון במועמדותם של קרובי משפחה, ההסכמה הושגה במהלך הפגישה בין הרב יוסף לשרה שקד, כך מדווח 'הארץ'.

קרא עוד: ציפי לבני פסלה מינוי קרובי משפחה; הרב בוארון נטש

כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", במהלך ישיבת הוועדה למינוי דיינים, בשנה שעברה, החליטה לבני כי כל קרובי המשפחה לא יבחרו לתפקיד הדיינים בבית הדין האזורי. מדובר במינוי הרב ינון בוארון בנו של חבר הוועדה הגאון רבי ציון בוארון והרב אריאל שוויצר - גיסו של הרה"ר הגאון רבי דוד לאו. כמו כן, החליטה לבני כי גם קרובי משפחה של דיינים מכהנים לא יוכלו להיבחר, לבני הצליחה להשיג להחלטה רוב של חברי הוועדה.

בעקבות ההחלטה, הרב בוארון יצא מהוועדה בכעס "הנוכחות שלי בוועדה מיותרת, התוצאות בכל הנושאים מוכתבות מראש על פי עמדותיה האישיות של ציפי לבני" אמר.

לאחר המהומה והזעם של הרב בוארון, התייחס לבני להחלטה שלה ואמרה: ""דיינים הם אנשים שיש להם השפעה מכרעת על חייהם של ישראלים רבים, ודנים בסוגיות הכי אישיות ופרטיות בחיינו. לכן, אני חושבת שזה רק ראוי ונכון שייבחרו האנשים הכי מתאימים לתפקיד, בלי קשר לזרם, עדה ובוודאי שלא שם המשפחה – העיקר שיהיו מקצועיים, מקבלים ומכילים".

כאמור, הגר"י יוסף הגיע להסכמה עם שרת המשפטים איילת שקד כי היא תתמוך בביטול ההחלטה של ציפי לבני ובכך מועמדות קרובי המשפחה תשוב. על פי הדיווח, בלשכת הגר"י יוסף ושרת המשפטים אשרו את הפרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר