יום שני, 27.05.2024 שעה 20:13

טוטו תמוז: רוצה למצות את האופציות שלי באירופה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם חלוץ פטרולול על המשך דרכו. מורן מאירי על רייכרט "לא ניסה לעשות שום דבר למען המועדון"

|
אופירה, ברקוביץ´ ואייל גולן עכשיו ב-102FM
אופירה, ברקוביץ´ ואייל גולן עכשיו ב-102FM

אופירה אסייג, אייל ברקוביץ' ואייל גולן מגישים לכם גם הערב את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, המשודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום. 

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

עסקנו בתוצאות הדרבי התל אביבי שהסתיים ב-1:3 מרשים לטובת הצהובים מול הופעת הבכורה הרשמית של סזאר מנדיונדו. סגן ניצב מפקד בתחנת יפתח הצטרף אלינו לשידור לדון איתנו בהתנגדות האוהדים אתמול בדרבי.


הצטרך אלינו סגן ניצב מפקד בתחנת יפתח לדבר על אירועי האוהדים אתמול בדרבי.

האם זה משחק כדורגל או שדה קרב? זה רק טרום עונה
"אני לא חושב שיש פה שדה קרב. לגבי העצורים אני יכול להגיד שחלק מהעצורים זה בכלל מקטטות שקרו בעקבות זה שאוהדי מכבי ת"א נכנסו ליציעים שמיועדים לאוהדי הפועל בלבד. מאירוע זה תפסנו  חמישה עצורים. עושים פעולות בשביע למנוע את זה וחבל שאנחנו צריכים להיכנס לתוך הקהלים ולהפרידם. אבל בין שדה קרב למה שקורה עדיין יש מרחק גדול."

אלה שהרחקתם אותם באמת לא יוכלו יותר להיכנס למגרשי הכדורגל?
"לקצין משטרה יש את הזכות להרחיק אוהד אחרי התיקון שנוצר בחוקה. אנחנו לוקחים אותם לבית המשפט על מנת להחמיר עם עונשם. מכיוון שברגע שאתה לא מציית לבית המשפט העונש הוא חמור יותר וזה יוצר הרתעה גבוה יותר."

מזה אומר שאוהד שמורחק בזמן משחק מגיע למשטרה?
"על פי החוק אם אתה מרחיק מישהו הוא צריך להתייצב במשטרה מיד שעה אחרי. אנחנו מטפלים בקומץ ועושים פעולות לפני ההמשחק. אנחנו מדברים עם תחנת המשטרה הרלוונטית ומעדכנים אותם שאוהדים שלא מורשים להיות במגרשים רוצים להגיע בעזרת כוחות מודיענים שפרושים בשטח. אני יכול להגיד שהחמרנו עם האוהדים הפעם, יש לנו 12 אוהדים שנכנסו ליציעי הפועל ת"א ואנחנו הרחקנו אותם מהמגרשים. כולם בלי יוצא מן הכלל יגיעו לבית המשפט."

אז אתם נוקטים ביד קשה במתפרעים?

אוהדי מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אוהדי מכבי ת"א. "נכנסו ליציעים שמיועדים לאוהדי הפועל בלבד"(רדאד ג´בארה)
 

"לא רק במי שמתפרע גם במי שיש חשש לזה שייפר את הסדר."

וחזרנו לטל בן חיים שהצטרף אלינו לשידור


אישי: מתי תשחק כמו ששיחקת אתמול עשרים וחמישה מחזורים בשנה? וקבוצתי: האם מכבי תל אביב עדיין גדולה לליגה?
"אנחנו קבוצה טובה ולקחנו שנה שעברה את כל התארים. אנחנו 3 שנים אלופים. השחקנים הכי טובים משחקים אצלנו וזה מה שמשפיע בליגה הישראלית. אנחנו עדיין לא בכושר שיא אבל יש לנו עדיין דרך ארוכה עד תחילת העונה. אנחנו מנסים לחזור לכושר משחק כמה שיותר מהר. אני שמח שניצחנו את הדרבי כי דרבי זה משחק חשוב מאוד גם אם מדובר בגביע הטוטו."

כמה אתה מתבאס שהמאמן שלך אומר שהקבוצה רק תלויה בערן זהבי?
"זה ששואלים אותו את השאלות האלה והוא אומר כן ושהוא השחקן הכי דומיננטי בקבוצה לא אומר שבלעדיו אין לנו קבוצה. כבודו במקומו מונח והוא השחקן הכי טוב בארץ. מטבע הדברים הוא השחקן הכי חשוב ורלוונטי לקבוצה. אבל אני חושב שאם לא היו לו שחקנים ויחידה טובה לידו הוא לא היה מצליח להציג יכולת כזאת פנומנלית. הוא עוזר לנו לעמוד בתוצאות ואין ספק שהוא הכי חשוב לקבוצה."

אייל אומר שאתה מזכיר לו את תייר הנרי
"אין אפילו מה להשוות אותו ואותי באותה נשימה. לדעתי הוא השחקן הכי מרגש וחשוב בכדורגל העולמי."

בן חיים.(יניב גונן)
בן חיים. "השחקנים הכי טובים משחקים אצלנו וזה מה שמשפיע"(יניב גונן)
 

מאמינים שתעלו לשלב הבא?
"אנחנו תמיד מאמינים ואנחנו בטוחים שהסיפור עדיין לא גמור."

בהמשך שוחחנו על ההתפתחויות בנושא הבוררות של בן רייכרט. הצטרף עלינו מורן מאירי, עורך הדין של מכבי ת"א שמייצג את המועדון בסוגייה.

מה התחושה בנוגע לפרשה, אתם רוצים שבן רייכרט יישאר במכבי?
"אני בהחלט אשמח שהוא יישאר שם."

למה המועדון עושה לו חיים קשים?
"אני מתרשם שההחלטות שלו הם החלטות שנווטו על ידי הרבה מניפלוציות שגרמו לו לעשות טעויות. הפעם הראשונה שפגשנו אותו במסגרת הפרשה היא  במסגרת הבוררות. אני חושב שעדיין אפשר לעשות מאמצים לשבת ולדבר איתו, אך לצערי עד היום לא ניתנה לנו ההזדמנות לשמוע ולדבר איתו עד שראינו אותו בבוררות."

אתה מייצג את קבוצת הכדורגל הכי מצליחה בארץ, המשרד עורכי דין שלכם הוא אחד הגדולים בארץ, אם עכשיו אחד מהעובדים שלך יגידו לך שהוא רוצה לעזוב מה תעשה?
"אתה מתעלם ממציאות שקיימת בעולם הכדורגל. אני לא שילמתי שום דבר כדי לקבל אחד מהעובדים שלי ולא חתמתי על חוזה ארוך טווח. חשוב להסביר שבן רייכרט לא בא לקבוצה וניסה לשבת לדבר איתם ולהסביר את עמדתו. כל הסיפור מתחיל שעורך דין שפרלינג עולה בצהריים לרדיו ומודיע  שבן לא רוצה להיות במועדון. ואז לאחר מכן השחקן  גם מתראיין ברדיו  ומודיע שהעורך דין לא מייצג אותו. אז אם כל האהבה הגדולה שלי להתקדמות של שחקנים, אי אפשר שכל אחד יקום בבוקר וייעשה מה שהוא רוצה. השחקן עצמו לא ניסה לעשות שום דבר למען הקבוצה, היו מקרים כאלה בעבר והקבוצה הצליחה להתנהל בהם בצורה נכונה. אתה לא יכול לקום בבוקר ולהחליט שאתה צריך ללכת. אני יכול להגיד לך שעובד שרוצה ללכת אצלי לא יתנהל בצורה הזאת."

בן רייכרט (יניב גונן)
רייכרט. " ההחלטות שלו היו מנווטות על ידי המון מניפולציות" (יניב גונן)
 


אתה מבין שלאחר הפרשה הזאת הקהל ייקרע אותו לגזרים?
"היו לי כבר שחקנים וסמלים גדולים יותר ממנו שחזרו לקבוצה וזה הסתדר. אם השחקן היה מבקיע גול אחד ומתחיל את ההתנהלות עם הקבוצה בחן ובמקצעונות אני חושב שאפשר היה לגשר על זה. אף קבוצה לא באה לדבר עם מכבי ת"א. בנסיבות האלה אתם אומרים שיש מה לשחרר את השחקן."

שחקן שלא רוצה לשחק אצלי היה הולך מה התג מחיר?
"תג המחיר הוא מליון וחצי יורו. מהשיחה הראשונה עם עורך דינו נאמר לו שאחרי  זה הסכום שנאמר.  אגיד לך בנוסף שאף פעם לא הייתה הצעה נגדית. ממשיכים בקו שבעזרת בוררות כופים על הקבוצה לשחרר את השחקן."

הפועל ת"א רוצה את בן רייכרט, הוא רוצה ללכת לשם ולא לשום מקום אחר, למה לא להוריד מהאגו ולקבוע פגישה עם הנהלת האדומים ולגשר על הפערים?
"אני לא יודע להגיד לך מה ייקבע למה, ואני לא רוצה להגיד דברים שיכולים להתפרש בצורה לא נכונה. אני לא יודע להתעסק במחירים וכדומה. אני יודע שמי שייבוא לדבר ולרצות את השחקן באופן רציני בהחלט אפשר למצוא פשרה."

האם היית מהצד מנסה משפטית לסכם את הנושא של השחקן נכון לעכשיו, הוא בבעיה?
"ממש לא, זה עולמות שחיים טוב אחד עם השני. השחקן טען במשך חודש שלם להפרות מפה ועד ירושלים. הוא טען שהכריחו אותו לעשות את אותו סרטון, והוא כינה את המועדון דאע"ש וחמאס והתנהל בצורה לא מוסרית. אם כבר הוא טוען זה טעות משותפת. אף אחד לא כפה עליו, הוא הלך להפועל וחתם אחרי חודש לעונה נוספת לשנה נוספת במכבי ת"א. אבל מפה ועד לכפות עלינו לשחרר אותו זה לא ייתכן."

 מנדיונדו. האם השחקן יעמוד לרשות המאמן בסופו של דבר? (רדאד ג´בארה)
מנדיונדו. האם השחקן יעמוד לרשות המאמן בסופו של דבר? (רדאד ג´בארה)
 

אתה יודע שהבורר ייקבע שהיו צריכים לשחרר אותו בסוף, מה ייתן לכם להשאיר אותו? הוא מעדיך לפרוש
"הוא אכן אמר את הדברים האלה. אני עדיין חושב שהגלגל יכול להתהפך ואני יכול לתת דוגמאות. אני ישבתי עם תמיר כחלון והוא בכה והיה כותרות ולבסוף הוא מצא את הדרך חזרה למועדון. ושאני ייצגתי את אבי נמני נגד מכבי ת"א אף אחד לא חשב שהוא יחזור חזרה באותה גישה וזה קרה. אז מבחינתי הכל אפשרי."

דיברנו גם עם יושב ראש מכבי נתניה דורון אוסידון בנוגע להכנות של מכבי נתניה לעונה הקרובה.


למה אתה צריך את הכדורגל הישראלי?
"האהבה למשחק לכדורגל, אני אוהב את זה. זה משהו שלא יברח ממני."

.מי ייתן לכם את ההלוואה?
 קיבלו הלוואה של 10 מיליון שקל שתיתן לנו אוויר לפחות עד תחילת הליגה, אני מעריך שעד פתיחת הליגה נקבל את ההלוואה מהגופיםהפיננסיים שייתנו לנו את זה."

אז יש כסף?
"יש תמיכה של שני מיליון שקל בשנה. אנחנו לוקחים הלוואה של עשרה מיליון שקלים. כל התמיכות עוברות לחשבון בנק שאנחנו פותחים וכל שנה מתוך שני מיליון חצי יעבור לבנק על מנת להחזיר את ההלוואה והחלק השני יעבור למועדון."

יש סיכוי למצוא רוכש לקבוצה בזמן הקרוב?
"גלמן וקהאן הם אנשים רציניים שהעבירו כבר תרומה של שניים וחצי מיליון שקלים. הם אנשים טובים."

דורון אוסידון (יניב גונן)
אוסידון. "קיבלנו הלוואה של עשרה מיליון שקל מגופים פיננסיים" (יניב גונן)
 

למה הם רק תורמים ולא רוצים להיות בעלים?
"כי עדיין אין חוק מוסדר שייסדר את עניין השבת, שניהם אנשים מאמינים ורציינים מאוד, אבל בשורה התחתונה הם העבירו לנו כסף."

מה אתה אומר על הארכת חוזהו של דיא סבע? איך קיבלתם את ההחלטה?
"זה בא ממקום של שינוי תפיסה בכדורגל. במועדון  רואים לא פעם ששחקן נפצע ולא מתייחסים אליו כהלכה. רציתי להראות שדווקא שחקן שהיה אמור להיות מוביל השנה נפצע מקבל את הקרדיט שמגיע לו . דווקא בתקופות כאלה מועדון נמדד. אוהדים לא עוזבים את הקבוצה בזמנים קשים וגם אנחנו לא ננטוש שחקינם בתקופות קשות."

איך מתמודדים עם פציעתם של שני חלוצים מובילים?
"שלומי כל היום רץ ונפגש עם סוכנים ובודקים מה אפשר לעשות."

כלכלית יש את האפשרות?
"אפשר לעשות הכל. יש לנו הבטחה מיענקלה שחר שאנחנו נהיה הראשונים שנקבל את אחד מהחלוצים הצעירים של מכבי חיפה במידה ואחד מהם לא ימשיך בשורות הירוקים."

הוא הבטיח לכם?
"הוא הבטיח לנו, ויותר מזה שניהם פנו להרבה אנשי כדורגל וניסו לעזור. הם מאוד מחוברים למועדון ורוצים לעזור ככל שניתן. וזה מאוד יפה לראות."

 שחר (עמית מצפה)
שחר. "יש לנו הבטחה שנהיה הראשונים לקבל את אחד מהחלוצים הצעירים שלהם" (עמית מצפה)
 

נלחמים על ירידה בעונה הקרובה?
"אני לא מסכים, אני חושב שסך הכל יש לנו קבוצה טובה והשאיפות שלנו להגיע יותר גבוה. אם נפגע בינגו בשני השחקנים שנרצה להביא הקבוצה תתחזק משמעותית."

טוטו תמוז הצטרף אלינו לדבר על עתידו באירופה ואיפה יתחיל את העונה הקרובה

נשארת בעצם ברומניה ההצעה טובה ביותר?
אני מחפש עדיין לעזוב את הקבוצה, יש לי עוד זמן למצוא מקום אחר."

איפה אתה רוצה לשחק?
"אני רוצה לשחק במקום שייתן לי שקט."

אתה רוצה לחזור לארץ?
"כרגע אני לא רוצה לחזור לארץ."

אז למה אתה עדיין זמין לפניות מהקבוצות בביצה הישראלית?
"קודם כל לא פוסלים שום אופציה ועדיין עניין אותי לשמוע מה קורה בארץ. אם אני לא אמצא אופציה טובה וראוייה בחוץ אז אני אחשוב על זה. אבל כרגע המצב לא טוב בליגה שלי ולכן אני רוצה לעזוב."

תמוז (מערכת ONE)
תמוז. האופציה הראשונה שלי היא ללכת ולחפש קבוצה ברחבי אירופה (מערכת ONE)
 

יש קבוצות שמחפשות חלוץ, מה מונע מהם לפנות ולקחת אותך?
"גם עם חיפה היו דיבורים, אבל האופציה הראשונה שלי היא ללכת ולחפש קבוצה ברחבי אירופה."

אבל העונה מתחילה?
"גם אצלנו העונה התחילה אבל אני לא בלחץ."

האם הפרשה שלך מול אלי טביב וההפתרעות שלך היא זאת שמונעת ממך לחתום?
"לא קשור. קיבלתי הצעות מהארץ אבל אני מעדיף להישאר בחוץ. לא צריך לעשות מזה סיפור."

אז למה לא מחתימות אותך?
"אז אולי פשוט המשא ומתן לא צלח."

מזה לא צלח?
"שני הצדדים לא הגיעו להסכמה . זה דברים שקורים ולא תמיד מגיעים להסכמה. היה משא ומתן והוא לא צלח, אין צורך להיכנס לפרטים."

אבל הרבה קבוצות מחפשות חלוץ ברמה כמוך, אתה הייתה בעונה טובה ברומניה ואנחנו לא מבינים
"כמו שאמרתי אני רציתי להישאר בחוץ. יש לי עד סוף חודש אוגסט לחפש באירופה ואני מאמין שבסופו של דבר אני אמצא את הקבוצה הנכונה."

אסור לפספס
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
נגןההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
ההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */