שתף קטע נבחר

ארה"ב: ירידה באמון הצרכנים ביולי

לפי סקר רויטרס / אוניברסיטת מישיגן, הצרכנים האמריקנים היו מדוכדכים החודש, והתרכזו יותר בהחזר חובות ובחיסכון. עוד דווח כי הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם לשפל של כעשור

אמון הצרכנים בארה"ב ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מרס. כך לפי סקר אמון הצרכנים של רויטרס / אוניברסיטת מישיגן. לפי הסקר, הגורמים הבולטים שהשפיעו על הלך הרוח הצרכני החודש היו חששות גוברים לגבי המשך השפל הכלכלי, חששות לגבי ביטחון תעסוקתי ושחיקת ההון האישי.

 

מנתוני הסקר עולה כי מדד אמון הצרכנים ירד ביולי ל-64.6 נקודות, לעומת 70.8 נקודות בחודש שעבר. כלכלנים צפו לנתון של 70.5 נקודות.

 

רכיב ציפיות הצרכנים בסקר ירד ל-60.9 נקודות ביולי, לעומת 69.2 נקודות ביוני. מדד התנאים הכלכליים הנוכחיים ירד ל-70.4 נקודות, לעומת 73.2 נקודות ביוני. לדברי מחברי הסקר, "הצרכנים הסיקו שהשפל הכלכלי יימשך זמן רב יותר, ושההון האישי שלהם לא יתאושש במהירות רבה כפי שציפו קודם לכן".

 

עוד עולה מהנתונים כי בסקר הנוכחי דיווחו על עליות בהכנסות המספר הקטן ביותר של צרכנים מזה יותר מחמישים שנה. לפי מחברי הסקר, הצרכנים מתרכזים בעיקר בצמצום חובותיהם ובחיסכון, ופחות בהוצאות.

 

הגירעון המסחרי בשפל של כמעט עשור

בדיווח נפרד מסר היום משרד המסחר האמריקני כי הגירעון המסחרי האמריקני התכווץ בחדות במאי, לרמתו הנמוכה ביותר מזה כעשור. זאת, בעקבות צניחה חדה בייבוא נפט. הגירעון צנח בכמעט 10% לרמה של 26 מיליארד דולר לעומת חודש קודם, הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 1999.

 

אנליסטים צפו כי הגירעון יתכווץ לרמה של 30 מיליארד דולר, בעקבות הירידה בסחר העולמי כתוצאה מהמיתון. הגירעון במאי היה נמוך ב-57.1% לעומת החודש המקביל אשתקד. נפח הסחר גדל ב-0.4% בלבד לעומת אשתקד.

 

מהנתונים עולה כי הייבוא לארה"ב צנח ב-0.6% במאי, זה החודש העשירי ברציפות של ירידה בייבוא. סך הייבוא עמד במאי על 149.3 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2004. הייצוא עלה ב-1.6%, העלייה החדה ביותר מאז יולי 2008, והסתכם ב-123.3 מיליארד דולר.

 

הירידה בגירעון המסחרי האמריקני קשורה במידה מסוימת גם לצניחה בייצוא הסיני. מנתוני המכס בסין, שפורסמו היום, עולה כי הייצוא מסין צנח ב-21.4% ביוני לעומת החודש המקביל אשתקד. זוהי הירידה החודשית השמינית ברציפות בייצוא מסין. הייבוא לסין צנח ב-13.2% ביוני, והעודף המסחרי עמד על 8.2 מיליארד דולר.

 

"נמנע אסון כלכלי עולמי"

בתוך כך אמר היום נשיא ארה"ב ברק אובמה בסיכום פסגת ה-G8 באיטליה כי כלכלת העולם נמנעה מאסון כלכלי, אך ההתאוששות עדיין רחוקה. לדברי אובמה, "פעולות חסרות אחריות שעשו מעטים גרמו למיתון בעולם כולו". לדבריו, מנהיגי העולם צריכים להתאחד מאחורי תוכנית התאוששות גלובלית, שכוללת פיקוח הדוק יותר על המגזר הפיננסי ותמריצים כלכליים בני קיימא.

 

"הדרך היחידה להתקדם היא דרך מאמצים משותפים ועיקשים להיאבק באיומים על השלום שלנו, השלום שלו, השגשוג שלנו והאנושיות המשותפת שלנו בכל מקום שבו היא קיימת. זה לא יהיה קל", אמר הנשיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניו יורק ארה"ב משבר קניות
צילום: רויטרס
מומלצים