תכנית חדשה בעבודה: תתנגד לחלוקת העיר העתיקה בי-ם

בכנס יוזמות מדיניות שנערך בכנסת הציג מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, תכנית לפיה ירושלים לא תחולק בשום הסכם עם הפלסטינים • לפי התכנית, מחנות הפליטים שממוקמים מסביב לעיר, יועברו לשליטה פלסטינית • במסגרת הסכם יהודים יוכלו להישאר במדינה הפלסטינית • הרצוג גיבה: "המתווה הוא בדיוק סוג היוזמות שנעלמו מהשיח הישראלי"
יוני גרין
י"א אב התשע"ה / 27.07.2015 15:01

האם מפלגת העבודה שוברת ימינה? מהתכנית המדינית החדשה שהציג מזכ”ל המפלגה, ח”כ חיליק בר, באירוע בכנסת עולה כי העמדה החדשה של המפלגה היא שירושלים לא תחולק בשום הסדר מדיני עם הפלסטינים.

תכניתו של בר מתייחסת לעיר העתיקה בירושלים ולאזורים הקדושים. לעומת זאת, מחנות הפליטים שממוקמים מסביב לעיר, יועברו לשליטה פלסטינית במסגרת הסכם.

לאירוע הגיע גם יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, שהביע תמיכה בתכנית. במהלך הצגת התכנית נכחו רוב חברי הכנסת של מפלגת העבודה.

לפי דיווח של העיתונאי זאב קם, סעיף משמעותי נוסף שמופיע בתכנית מדבר על השארת אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון במקום מגוריהם, גם במסגרת הסכם מדיני שיעביר חלקים מיהודה ושומרון לרשות הפלסטינית.

“קהילות יהודיות חיות ומשגשגות בעשרות מדינות בעולם”, נכתב בתכנית. “אין סיבה, תוך הבטחת ביטחונה, שקהילה יהודית לא תתקיים במדינה הפלסטינית, היא שכנתנו המיידית והקרובה ביותר. אין סיבה שבישראל יחיה וישגשג מיעוט ערבי-פלסטיני ואילו המדינה הפלסטינית תהיה ‘נקייה’ מיהודים”.

הביטוי “נקייה מיהודים” היה עד היום נחלתו הבלעדית של הימין. בעקבות הדברים שמובאים בתכנית החדשה, ייתכן כי המונח יהפוך למקובל גם בקרב אנשי מפלגת העבודה.

הרצוג גיבה את הדברים ואמר בנאומו: “המתווה שמוצג כאן היום על ידי חברי, מזכ”ל המפלגה שלנו, חבר הכנסת חיליק בר, הוא בדיוק סוג היוזמות שנעלמו מהשיח הישראלי. ראש הממשלה נתניהו מעדיף לקבור יוזמות כאלה, לבטל אותן, להעלים אותן – העיקר להמשיך לטפטף לציבור את סיסמאות הפחד הקבועות – ‘אין פרטנר’ ו’אין סיכוי'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות