דיווח: פולארד ישוחרר בקרוב • “לא קשור לעיסקה עם איראן”

דיווחים בעיתונות האמריקנית טוענים כי פולארד צפוי למצוא את עצמו מחוץ לכלא בחודשים הקרובים • אשתו לשעבר: "אין שום הודעה רשמית" • גורמים מדיניים טוענים: אין כל קשר לעיסקה עם איראן
י' אב התשע"ה / 25.07.2015 22:10

דיווחים בעיתונות האמריקנית טוענים כי המרגל הישראלי ש’יחגוג’ בקרוב 30 שנה בכלא האמריקני צפוי למצוא את עצמו מחוץ לכלא בקרוב.

אשתו לשעבר של המרגל, אן, שנעצרה יחד אתו בכניסה לשגרירות ישראל לפני קרוב ל-30 שנה, אמרה לחדשות 2 כי היא לא מתרגשת מהדיווחים. “למרות הדיווחים, אין שום הודעה רשמית על כך שהוא ישוחרר – הוא עדיין מרצה מאסר עולם. ולפי החוק, מאסר עולם הוא מאסר עד למוות”.

פולארד מרצה מספר שיא של שנים בכלא האמריקני; אף מרגל, אף לא של מדינה עוינת לארה”ב, לא ישב שנים רבות כל כך, וקריאות רבות לשיחרורו נשמעות השכם והערב מפי גורמים פוליטיים בישראל ובארצות הברית.

ישראל הרשמית טרם הגיבה לדיווחים, אולם גורמים בכירים אמרו – שלא לייחוס – למספר כלי תקשורת, כי הממשל האמריקני הודיע כי בכוונתו לשחרר את פולארד בתום 30 שנים מתחילת תקופת מאסרו, ב-21 בנובמבר.

הדיווחים בכלי התקשורת מלמדים כי מדובר ב”מהלך בונה אימון” בין הממשל האמריקני לישראלי, אחרי ההסכם עם איראן.

אולם גורמים מדיניים בישראל ובארה”ב מתעקשים כי אין כל קשר בין ההליך הפורמלי במסגרתו הוא משתחרר לבין המהלכים הפוליטיים.

לפי בכירים ישראלים, לא מדובר בהליך שבו התערב הממשל האמריקני, אלא בהליך שגרתי שנערך לאסירים שתאריך שחרורם בתום מאסר עולם, מתקרב.

אחד מדוברי הממשל האמריקני אמר בתגובה: “ההחלטה אם לשחרר את פולארד תיקבע רק על ידי ועדת השחרורים, בהליך המקובל. אין קשר כלל בין שיקולי מדיניות חוץ לכוונה לשחרר את פולארד בתום ריצוי עונשו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמריקה
    26/07/2015 22:33
    איתי
  1. הכל בגלל הכושי אובמה!!וזה לא גזענות!!!