יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

דלתות מסתובבות: קיץ קשה בגזרת הליגיונרים

בלגיה שבה לאופנה, ריקן ודאבור פגעו בנו בשווייץ ובמה אנו דומים לברזיל? עובר ושב עם מאמן שרלרואה שמגלה מי יגיע לבלגיה והזרים הכי מעניינים שבאו

|
ריקן. קיץ קשה לליגיונרים (האתר הרשמי של מכבי)
ריקן. קיץ קשה לליגיונרים (האתר הרשמי של מכבי)

טופ 5
חמשת הזרים המסקרנים שהגיעו הקיץ לליגת העל
נשארו בחוץ: 10. ולאד מוראר (בית"ר ירושלים) 9. עדנאן זהירוביץ' (הפועל עכו). 8. אליס בקאי (הפועל רעננה). 7. מיחאי פינטילי (הפועל תל אביב) 6. מארק ואליינטה (מכבי חיפה).

5. ניקולה פוקריבאץ' - באחת ההעברות הפחות מדוברות של הקיץ, מכבי פתח תקווה סגרה את רשימת הזרים שלה עם הקשר בן ה-29. הרזומה מרשים. 15 הופעות בנבחרת קרואטיה, בין היתר ביורו 2008, ומעברים מתוקשרים למונאקו ורד בול זלצבורג. בדרך משהו התפספס. פוקריבאץ' נמצא בירידה, חזר לקרואטיה ואשתקד שיחק בקזחסטן. קבוצות ישראליות לא נוהגות בדרך כלל (ולא בצדק) לחפש כוכבים בירידה. שחקנים כאלה אפשר למצוא בשפע בליגות מזרח אירופאיות עם כסף גדול כמו אזרבייג'אן וקזחסטן וההשפעה שלהם על הרמה מכרעת. רן בן שמעון, אחד שהביא לישראל לא מעט זרים איכותיים, החליט לחשוב קצת אחרת.

4. ברונו קוניה - המגמה בעירוני קריית שמונה הקיץ ברורה. הצערת הסגל וצמצום התקציב ולא על חשבון הגדרת המטרות. סגנית האלופה איבדה את מרבית שחקניה הבכירים והחליפה אותם בשחקנים שאיזי שירצקי אוהב. צעירים, אלמונים, רעבים לפני פריצה או כאלה שהשקט בצפון יכול להוציא מהם יותר. קוניה הוא אחד מהם. ברזילאי בן 22 שהיה שייך לסאו פאולו, אך שיחק בעיקר בקבוצות מליגות נמוכות בברזיל. כישרון שהגיע לחמש שנים במטרה להעשיר בעתיד את קופת המועדון. בשביל לעשות את זה ועל הדרך לשפר את סטטיסטיקת ההצלחה של ברזילאים בארץ הקודש, קוניה יצטרך לתת תפוקה טובה יותר מהאיש אותו הוא הגיע להחליף, רוג'רס קולה (11 שערים אשתקד).

ברונו קוניה (איתי כהן)
ברונו קוניה. כישרון גדול (איתי כהן)
 

3. קלאודיו בומבה - מסע הרכש של הפועל תל אביב עומד על 13 שחקנים חדשים והיד עוד נטויה, אבל כשליש מהכסף הלך על שחקן אחד. אומרים שבומבה הוא כישרון בלתי רגיל, אחד הצעירים המבטיחים של הכדורגל הרומני. אומרים שרומא, במדיה שיחק עונה בנוער, רצתה להחתים אותו. אומרים שהוא בכלל לא רצה להגיע לישראל וכיוון לליגות נוצצות הרבה יותר. אומרים ששחקנים כל כך מוכשרים בגיל הזה לא מגיעים לכאן. אומרים שהפועל ת"א ביצעה את אחת הגניבות הגדולות של הקיץ בהשקעה שעוד תניב פירות. עכשיו הגיע זמן ההוכחות.

2. ניקולה דרינצ'יץ' - הכל הולך קשה למכבי חיפה הקיץ. מועמדים בורחים, החתמות מתעכבות, שחקנים מבוקשים בוחרים באופציות אחרות. גם הרכש הראשון, קשר נבחרת מונטנגרו שחתם כבר בתחילת יוני, הגיע אחרי מרדף של שנה. בינתיים, הוא מסתמן כבינגו. הירוקים אלתרו לא מעט בעמדת הקשר האחורי בשנים האחרונות ולא חוו הצלחה מסחררת עם זרים בעמדה הקריטית הזו. דרינצ'יץ' אמור לתת את הבלאנס. אם לשפוט לפי משחקי האימון, אפשר היה לראות שחקן מסיבי ואגרסיבי עם ראיית משחק טובה, יכולת מסירה ברמה גבוהה (גם במצבים נייחים) ואחד שמהווה איום בבעיטות ממרחק. במילים אחרות, כל מה שרוני לוי אוהב בשחקן שמתוכנן להיות העוגן שלו.

ניקולה דרינצ´יץ´ (יורגן פישר, מכבי חיפה - רשמי)
ניקולה דרינצ´יץ´. מסתמן כבינגו (יורגן פישר, מכבי חיפה - רשמי)
 

1. פאבלו דה לוקאס - "אני לא זוכר שחקן כזה בארץ", מספר בהתלהבות אחד משחקני בית"ר ירושלים. "אתם צריכים לראות מה הוא עושה באימונים". דה לוקאס אמור להיות ממשיך ההצלחה הספרדית בליגת העל. בעונה שעברה היה אחד הזרים הטובים ברומניה ולבית"ר הגיע רק בגלל שחוזה שקיבל ברוסיה בוטל ברגע האחרון. הוא מסוג השחקנים שלא הצליחו לפרוץ בספרד, אבל פרחו בליגות שמתאימות למידותיהם והוא פשוט תפור להיות כוכב בליגת העל. בגיל הנכון (28), הרבה ניסיון וטאצ' מבריק. עכשיו, שימו רגע בצד את התבוסה הכפולה לשרלרואה והמהומה שהובילה להודעת העזיבה של אלי טביב. בית"ר נבנתה טוב ויש לה סגל איכותי. איך אמר דראפיץ'? אם אזולאי ודסה יישארו, אם אצילי יישאר ובעיקר אם טביב יישאר, תהיה קבוצה חזקה. הרבה 'אם'. אז בואו נוסיף עוד אחד משלנו. אם טביב ימכור שחקנים, דה לוקאס יהיה במקום אחר בליגת העל ויראה מה הוא שווה.

פאבלו דה לוקאס (האתר הרשמי של בית&qout;ר ירושלים)
פאבלו דה לוקאס. הרבה ניסיון וטאצ' מבריק (האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)
 

זרקור על – ליגיונרים 2015/16
"נשארו בכלל ליגונרים או שג'ורדי ואלונה החזירו את כולם", צחק השבוע איש מקצוע בכיר בכדורגל הישראלי. נענה לו במספרים. 25 ליגיונרים סיימו את העונה באירופה ונכון לעכשיו מספר החתומים עומד על 23. ארבעה חזרו ארצה (טל בן חיים, בן שהר, ניסו קפילוטו ואבי ריקן), שישה יצאו לאירופה (שרן ייני, אופיר מרציאנו, מוחמד גדיר, מרואן קבהא, עידן ורד ורועי קהת), ארבעה סיימו חוזה ולא מצאו קבוצה חדשה (עידן ויצמן, רם שטראוס, דן מורי ורוברטו קולאוטי שכנראה יפרוש).שלושה עברו קבוצה בתוך היבשת (חאתם עבד אלחמיד, תומר חמד ועומר דמארי) ו-14 ממשיכים בקבוצותיהם.

מתוך ה-14 הללו, גיא אסולין, טוטו תמוז, מונס דאבור, גל שיש ואפילו בירם כיאל ודמארי הוזכרו בשלב כזה או אחר כמועמדים לחזור ארצה. כלומר, מגמת הירידה (או החזרה) של השנים האחרונות נמשכת. לישראל יש כרגע נציג אחד בלבד בליגות העילית ביבשת (אלמוג כהן) והליגיונר הבכיר שלה הוא הבלם רמי גרשון שפותח עונה שביעית מעבר לים וירש את מעמדו של הבלם בן חיים שחזר ארצה. גרשון מקדים את ביברס נאתכו וכיאל (עונה שישית) ואת חמד וליאור רפאלוב (חמישית).

ייני מתאמן (האתר הרשמי של ויטסה) (מערכת ONE)
ייני. הוא דווקא יצא להולנד (האתר הרשמי של ויטסה) (מערכת ONE)
 

קיץ 2015 עמד בסימן החזרה לבלגיה. מספר הנציגים הוכפל משלושה לשישה. אמנם לא 12 כמו בשיא לפני שלוש שנים, אבל התקדמות. "השחקנים הישראלים שהגיעו לבלגיה בשנים האחרונות היו טובים מאוד", מסביר ל-ONE מאמן שרלרואה פליס מאזו. "רפאלוב היה אחד השחקנים הכי יצירתיים בליגה עם טכניקה ברמה גבוהה. בבלגיה יש שטחים והליגה מתאימה לסגנון של הישראלים עם הטכניקה והמהירות. יש מסורת של הצלחות ושחקנים טובים ולכן אנחנו אוהבים להביא ישראלים". ואת מי הוא סימן בבית"ר: "אהבתי את המגן הימני מספר 2 (אלי דסה) ומספר 15 דני פרדה. הם מתאימים לרמה של הליגה הבלגית".  

ההסבר פשוט: עונה של הצלחות פותחת את הדלת. כך קרה גם באוסטריה ומנגד, זה עובד גם הפוך. כשיש אכזבה, הדלת נסגרת וזה משפיע על שחקנים אחרים. כך קרה למשל עם ישראלים בגרמניה ולאחרונה בצרפת. מעניין יהיה לראות כיצד ישפיע גל העזיבות על הדעה הכללית של השווייצריים החביבים בנוגע למנטאליות של הכדורגלן הישראלי. האם אבי ריקן ומונס דאבור שפתחו את הדלת יהיו גם אלה שיסגרו אותה?

דאבור. הוא וריקן יסגרו את הדלת לשווייץ?
דאבור. הוא וריקן יסגרו את הדלת לשווייץ?
 

ולהבדיל, שימו לב שלראשונה אחרי שנים כרגע אין לישראל נציג אצל החברה טובה והשכנה שלנו, קפריסין. עד לא מזמן שחקנים ומאמנים נהרו לאי לשינוי אווירה ושיקום קריירה ומנגד לא מעט זרים הגיעו לליגה שלנו מקפריסין. מדובר בסיטואציה שבה לשני הצדדים קצת נמאס אחד מהשני. "קבוצות בקפריסין מחפשות זול ושחקנים ישראלים לא כל כך זולים", מנתח סוכן קפריסאי. "עד לא מזמן היה לקבוצות יותר כסף לשלם לשחקנים יחסית בכירים שלכם. עכשיו באים רק צעירים שלא מעלים את הרמה ולכן מוותרים עליהם". שחקן ישראלי ששיחק באי מוסיף: "יש בקפריסין בעיה של מוסר תשלומים ורמת שכר. אתה צריך להיות טמבל כדי ללכת לשם".

הבעיה שהיא כל הסיפורים הללו עומדים בילו של הסיפור המרכזי של הקיץ - היחלשות מעמד הליגיונרים. הצבענו על זה לפני חודשיים - צעירים מדלגים על הגדולות ועוזבים, הגדולות מפתות חזרה שחקנים בשלים בכסף גדול. מי שעזב עכשיו עוד יחזור בעוד שנתיים בכסף גדול וחוזה עתק. אבי ריקן הצליח מאוד בשווייץ, אבל בשנה האחרונה של חוזהו העדיף הסכם לשלוש שנים בשכר כפול מלהישאר באירופה. דאבור (23 שערים ב-48 משחקים) יודע היטב שהוא רחוק חצי עונה טובה ממעבר גדול. בגילו, אין לו מה לחפש בישראל. אבל הלחץ והפיתוי גדולים.

קהת חותם על החוזה. דילג על הגדולות
קהת חותם על החוזה. דילג על הגדולות
 

כלוב הזהב של קרויף, ברקת ושחר סוגר אותך מכל הכיוונים. מי נפגע מזה? נכון, אלי גוטמן ונבחרת ישראל. "זו תופעה מוזרה", מנתח מאמן ישראלי בכיר. "לגדולות בליגת העל יש כסף גדול, גדול יותר מהרבה מקומות באירופה ושחקנים, גם כאלה שמשחקים ומצליחים, חוזרים כדי להרוויח פה יותר. שחקנים צעירים גם יוצאים בידיעה שאחרי תקופה קצרה הם יוכלו לחזור ולקבל סכומים גבוהים. זה מטריד כי לא משנה כמה כסף יהיה פה, מוסר וקצב האימונים באירופה גבוה יותר וכך גם אינטנסיביות המשחקים. לנבחרת זה בטח לא יעזור".

אפשר למצוא לתופעה מספר נקודות מקבילות. עיתונאים ברזילאים, למשל, טענו במהלך המונדיאל שאחת הסיבות לכישלון הנבחרת הייתה ההחזרה של כוכבים גדולים לליגה המקומית בסכומי עתק, שחקנים ש"חלבו את הקבוצות". גם ברוסיה ואוקראינה טוענים שנים שהנבחרות תקועות כי השחקנים הבכירים מעדיפים להישאר בליגה המקומית עם הכסף הגדול של האוליגרכים. גם ישראל תמשיך להיות תקועה כל עוד שגריריה לא ישחקו בליגות בכירות, כמו עמיתיהם ממדינות בסדר גודל שלנו. אל תלכו רחוק מדי. זוכרים איך נראינו מול וויילס, בלגיה ובוסניה? זוכרים באיזה דרג אנחנו בהגרלת מוקדמות המונדיאל? זה לא הולך להשתפר.   

ריקן: מכבי ת"א זה אירופה

הליגיונרים לפי מדינות. בלגיה (6): גרשון, סייף, אלחמיד (גנט), רפאלוב (קלאב ברוז'), גדיר (לוקרן), מרציאנו (מוסקרון). שווייץ (2): דאבור (גראסהופרס), זינו (ת'ון). אוסטריה (2): דמארי (זלצבורג), קהת (אוסטריה וינה). סלובניה (2): סלליך וקבהא (מאריבור). אנגליה (2): כיאל וחמד (ברייטון). רוסיה: נאתכו (צסק"א). גרמניה: אלמוג כהן (אינגולשטאט). סקוטלנד: ביטון (סלטיק). הולנד: ייני (ויטסה). יוון: גולסה (פאוק). ספרד: אסולין (מאיורקה). רומניה: תמוז (פטרולול). אוקראינה: שיש (וולין), סרביה: ורד (הכוכב האדום בלגרד).

 Trending – מד הכוח של חלון ההעברות
#דירוג_ השחקנים_החמים_בשוק #העברות2015

 10. דן מורי – מזמן היה צריך להיחטף

9. עידן ויצמן - טוויטרלנד מחכה למוצא פיו

8. סיראז' נסאר - גניבה

עידן ויצמן. מחכים שיעדן בטוויטר היכן ישחק
עידן ויצמן. מחכים שיעדכן בטוויטר היכן ישחק
 

7. אלעד גבאי - הפך לשחקן חופשי

6. שחר הירש ושובל גוזלן - מחכים לחלוץ זר

5. בן רייכרט - סאגה מתישה

4. אופיר קריאף - נציגנו בלה ליגה?

3. בית"ר ירושלים - כולם על המדף

קריאף.  בקרוב בספרד? (אורן בן חקון)
קריאף. בקרוב בספרד? (אורן בן חקון)
 

2. טוטו תמוז - מתי ג'ורדי יגיע גם אליו?

1. עומר אצילי - הכישרון הכי גדול בליגה

מה אתם חושבים על?
עוד ערב עגום לכדורגל הישראלי באירופה. הסיבות לא משנות, רק השורה התחתונה. ערב סיבוב המוקדמות השלישי איבדה ישראל מחצית מהנציגות שלה – בדיוק כמו בעונה שעברה. בשנה הבאה תהיה לישראל נציגה נוספת בסיבוב המוקדמות הראשון ובלי הצלחה יוצאת דופן של מכבי ת"א או ק"ש כדאי לכולנו להתחיל להתרגל למשחקים בתחילת יולי.    

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */