לוחמי מג”ב עצרו 120 שוהים בלתי חוקיים פלסטינים בתעלה

לוחמי משמר הגבול לכדו בתוך תעלה 120 שוהים בלתי חוקיים פלסטינים שניסו להסתנן לישראל סמוך לישוב אורנית • כבר בתחילת החקירה אותרו מספר חשודים בעבירות על רקע ביטחוני ופלילי
חיים טוויל
ו' אב התשע"ה / 22.07.2015 11:21

לוחמי משמר הגבול עצרו היום (רביעי) 120 שוהים בלתי חוקיים פלסטינים בתעלה סמוך ליישוב אורנית בשומרון.

הבוקר התקבלה התרעה על מעבר שוהים בלתי חוקיים ליד הישוב אורנית. לוחמי ומתנדבי משמר הגבול, בסיוע לוחמי חטיבת אפרים, החלו לבצע סריקות נרחבות לאיתורם.

לאחר זמן קצר איתרו הכוחות 120 שוהים בלתי חוקיים אשר מנסים להסתנן לתוך שטחי ישראל. הכוחות הגיבו במהירות ועיכבו את החשודים, לפני שהספיקו לעבור את גדר הביטחון.

המסתננים נלקחו להמשך טיפול וחקירות שכבר עם תחילתן אותרו מספר חשודים בעבירות על רקע ביטחוני ופלילי.

מפקד כפרית שרון, רפ”ק מיטל קוניו, אמר לאחר המעצר: “עם סיומו של החג הכנו את הכוחות לתרחיש שכזה היות ומרביתם רוצים להשתלב במעגל העבודה בתחומי מדינת ישראל.

“אנו במשמר הגבול, רואים חשיבות עליונה במאבק כנגד הימצאות השוהים הבלתי חוקיים, מתוך הבנה שעבירה זו מגלמת בתוכה סכנות הן במישור הפלילי והן במישור הביטחוני”.

במג”מ מציינים כי המבצע הוא חלק ממבצע רחב היקף לאיתור ומעצר של שוהים בלתי חוקיים בכל קו התפר. “הפעילות נעשית בדגש על מחוללי הפשיעה אשר מעסיקים, מסיעים ומלינים את השוהים הבלתי חוקיים וחשודים בעלי רקע בטחוני ופלילי”.

במג”ב מציינים עוד כי “האירועים הביטחוניים האחרונים בהם הייתה מעורבות של שוהים בלתי חוקיים בטרור הינם דוגמה לחשיבות של פעילות זאת”.

נזכיר, כי רצח החקלאי דוד בר קפרא הי”ד מרחובות בוצע בידי שני שב”חים.

שב"חים, שוהים בלתי חוקיים, פלסטינים

שב"חים, שוהים בלתי חוקיים, פלסטינים

שב"חים, שוהים בלתי חוקיים, פלסטינים

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות