יום שני, 10.06.2024 שעה 20:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הכישלון של המנהלת: אוהדי הכדורגל הופקרו

מאז הקמתה, המנהלת רק עולה כסף לקבוצות. מכישלון בגיוס כסף, דרך מכירת זכויות השידור ועד להפקרת 500 אלף בתי אב. הפאניקה של באומן וחסון

|
אורן חסון ויורם באומן (משה חרמון)
אורן חסון ויורם באומן (משה חרמון)

כישלון ענק. כך אפשר להגדיר את הטיפול של מנהלת ליגת העל במשבר השידורים אליו נקלעה בעקבות אי הבהירות לגבי שידור המשחק המרכזי ע"י הערוץ הראשון. היו״ר יורם באומן והמנכ״ל אורן חסון מנהלים את המשבר תוך כדי איבוד עשתונות. השניים בוחרים בדרך הקלה, גם אם היא תעלה לקבוצות ליגת העל עשרות מיליוני שקלים.

התחושות הקשות בקרב הקבוצות מוצדקות. לא רק שהמנהלת מוציאה שבעה מיליון ש"ח בשנה על משרדים, משכורות, כיבודים ונסיעות אלא גם בצד של ההכנסות קיימת פגיעה משמעותית בשל התנהלות חובבנית של יורם באומן ואורן חסון.

המנהלת בחרה בדרך של מכרז בהול אותו כינתה "מכרז בזק" של המשחק המרכזי מכירת עתיד הכדורגל הישראלי לארבע שנים, מכרז שיכול בסופו של יום לעלות עשרות מיליוני שקלים ולגרום לצניחת רייטינג ואיבוד של מפרסמים.

עופר עיני: מדובר במשבר אמיתי

איבוד 500 אלף בתי אב
המנהלת שחרטה על דגלה שיותר אנשים יבואו למשחקים הלכה השבוע צעד גדול אחורה. הכדורגל הישראלי בדרך לאבד 500 אלף בתי אב שמחוברים לעידן פלוס וידם לא משגת לשלם כסף כדי לראות כדורגל וביניהם חיילים רבים ובסיסי צה"ל. הנתון הזה ככל הנראה לא מפריע למנהלת.

מפתיע לראות שדווקא יורם באומן, הפרסומאי בן ה-60 בעל הניסיון הרב, שאמור להבין דבר מעולם השיווק, נותן ידו לאיבוד משמעותי של 500 אלף בתי אב שלא מנויים להוט ויס. חלקם המהותי מאוכלוסיה שידה אינה משגת לטלוויזיה הרב ערוצית (הוט ויס) והמשחק המרכזי הינו המשחק היחידי בו צפו בליגת העל. 

טעות פטאלית בפן המשפטי
הוצאת מכרז "הבזק" כאילו מתעלם מהפתרון המשפטי אליו היתה יכולה לפנות המנהלת. כידוע, על הנאמן של רשות השידור, דויד האן, כונס הנכסים הרשמי, לשמור על איכות השידור של ערוץ 1. זו לשון החוק המפורשת ואסור לו לסטות ממנה.

אם המינהלת היתה פונה לבית המשפט, בית המשפט היה מחייב את הנאמן לקיים את ההסכם ולשלם את מלוא הסכום, אך היא לא עשתה זאת. למרות זאת, יורם באומן ואורן חסון בחרו הדרך הקלה - באיבוד עשתונות, בפאניקה מוחלטת ולא משנה אם זה יעלה לכדורגל כסף רב.

אורן חסון (נעם מורנו)
אורן חסון (נעם מורנו)
 

הפסדים גם מהטוטו
הסכם השיווק הנוכחי על סך 80 מיליון שקל בין ההתאחדות והמנהלת מבוסס בין השאר על מענקי רייטינג, נטישה של המנהלת ממחויבות שידור המשחק המרכזי בערוצי הברודקאסט (ערוץ 1 ערוץ 2 ערוץ 10) צפוי להוריד את הרייטינג של המשחק המרכזי לשלושה אחוזים עד חמישה אחוזים בלבד לעומת כעשרה אחוזים כיום.

מצב זה יפגע אנושות ברייטינג של המשחק המרכזי הקבוצות צפויות להפסיד את מעניקי הרייטינג מהסכם השיווק עם הטוטו וגם צפוי לפגוע באופן דרסטי בנותני החסות לקבוצות ולליגה.

בנוסף נזק ארוך טווח ממהלך זה יהיה ירידה עתידית בערך הזכויות כך שבאומן וחסון והקבוצות יהיו יכולים רק לחלום על הסכומים אותם מכניסים כעת מזכויות הטלוויזיה.

יורם באומן (חגי ניזרי)
יורם באומן (חגי ניזרי)
 

הקטנת הביקוש לשידור המשחק המרכזי
מדוע בחרה המנהלת לנעול את שידורי המשחק המרכזי לארבע שנים קדימה? מדובר באובדן הכנסות משמעותי עקב הקטנת הביקוש של הערוצים אשר מסוגלים לשדר משחק זה. ערוץ 1 יכול בקרוב להתאושש, קשת ורשת נפרדות בקרוב לשני ערוצים נפרדים וייתכן ויוקמו אף ערוצים נוספים אשר יהיו רלוונטיים. האין זה תפקידה של המנהלת לדאוג למקסום הרווחים של קבוצות הליגה? המנהלת גם מתעלמת מהשינויים בשנה הקרובה בתחום שידורי הטלוויזיה, כגון מעבר ערוץ 10 לרישיון ל-15 שנה, תום תקופת הזיכיון של זכייניות ערוץ 2 ומעבר לרשיונות והקמת מספר ערוצים לשידור של שבעה ימים בשבוע, המכרזים הצפויים לערוצים נושאיים חדשים – לרבות, ערוצי ספורט – בשידורי "עידן +", פתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש של ערוץ 1.

עד כה, המנהלת כשלה ולא עשתה שום דבר שהצדיק את הקמתה. בינתיים, היא רק עולה מיליוני שקלים לקבוצות ולא מכניסה, אלא רק מוציאה.

ירידה נוספת של ארבעה מיליון ש"ח בשנה
באומן וחסון החליטו שעל מנת למכור את הזכויות בהליך המהיר יש להצמיד את זכויות תקצירי האינטרנט והסלולר של המשחק למכירת המשחק המרכזי מה שיגרום למנהלת ולהקבוצות הפסד נוסף .

מכירה חפוזה כזו אף פוגעת בקבוצות, שכן "הצמדת" זכויות השידור של התקצירים והסלולר למכירת זכויות השידור של המשחק המרכזי, משמעה אובדן הכנסות ברור לקבוצות של קרוב לארבעה מיליון שקל בשנה.

באומן את חסון עדכנו את הקבוצות כי בהליך הנוכחי הן לא צפויות להיפגע בהכנסות, והעלימו את החסרונות והנזק הכלכלי לקבוצות .

חייבים להבין שלהוציא כסף זה דבר הכי קל, אבל המבחן שלהם הוא בגיוס כסף וקידום הכדורגל ובזה הם כשלו. המנהלת, שחייבת גם דין וחשבון לחובבי הכדורגל, הולכת להפקיר אותם במהלך הנמהר שלה.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */