וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה לנפט: "ההסכם עם איראן יעשה טוב לצרכן הישראלי"

ד"ר יוסי מן, מומחה לכלכלה מזרח תיכונית ונפט, מציג צדדים חיוביים נוספים להסכם הגרעין: "סעודיה פוחדת מחזרתה של איראן ומורידה מחירים. מצד שני, זו מלחמה כלכלית שעשויה להפוך לפוליטית". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

"ההסכם עם איראן יעשה טוב לצרכן האמריקני, האירופי והישראלי", כך אומר היום (שבת) ד"ר יוסי מן, מומחה לנפט עולמי ולשוק הנפט במזרח התיכון מאוניברסיטת בר אילן, באולפן וואלה!NEWS. "שוק הנפט התחיל לתמחר את המשמעות של ההסכם עם איראן כבר לפני שבוע-שבועיים", הוא מרחיב, "מחיר הנפט ירד בצורה משמעותית בכעשרה דולר, מ-66 דולר ל-57 דולר. ככל שנראה את חזרתה של איראן לשוק אנחנו ככל הנראה צפויים לירידה נוספת במחיר הנפט בגלל חזרתן של לפחות מיליון חביות נוספות. ליצרן זה פחות טוב, לצרכן זה מצוין. המשמעות היא שאנחנו נראה מחירי בנזין יותר זולים, זה יעשה טוב לכיס של הצרכן האמריקני, לכיס של הצרכן האירופאי ובוודאי גם לישראלי".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
אובמה: איש מעולם לא פעל כמוני למניעת נשק גרעיני מאיראן
ישראל דורשת להרוס, ארה"ב מתנגדת: מה יעלה בגורל כפר סוסיא?
מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "האנטישמיות באירופה רק הולכת וגוברת"

השרים שהשתתפו בגיבוש הסכם הגרעין עם איראן בתמונה משותפת בווינה, 14 ביולי 2015. רויטרס
גם אנחנו נרוויח? שרי החוץ של איראן והמעצמות לאחר חתימת ההסכם, השבוע/רויטרס

"המלחמה על הנפט התחילה בנובמבר", מסביר ד"ר מן את התהליך, "סעודיה התחילה בהנחה על המחיר בגלל שהיא פחדה מחזרתה של איראן, ואיראן המשיכה בקו. מה שאנחנו רואים זה מאבק של שלוש מדינות - סעודיה, איראן ועיראק על השוק האסייתי, בעיקר בשוק היפני, הדרום קוריאני והסיני - מי יצליח לתת את המחירים הטובים ביותר ומי יהפוך לספק העיקרי של המדינות הגדולות. זה ייצור מלחמה כלכלית בין סעודיה לאיראן אבל גם אולי יגלוש למלחמה פוליטית".

ד"ר מן מספר על השלכות ומשמעויות כלכליות אחרות של ההסכם: "המשמעות של ירידת מחירי הנפט היא פחות תנועה בתעלת סואץ ופחות רווחים למצרים. זה אומר גם שאם מחיר הנפט יורד יש פחות השקעות במדינות מזרח תיכוניות, אז פחות צריכים עובדים זרים במדינות כמו ירדן ומצרים", מדינות שדאעש צובר בהן תאוצה הוא מוסיף. "היבט של כלכלה במצב קשה יחד אידיאולוגיה קיצונית, אנחנו כבר יודעים מה התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully