שתף קטע נבחר

שלזינגר ניצחה את ג'רבי, שתיהן זכו בארד

גראנד סלאם טיומן: לראשונה מאז הסכסוך החריף עם איגוד הג'ודו והמעבר לייצג את בריטניה, פגשה שלזינגר את יריבתה הוותיקה וגברה עליה בניקוד. בסיום התחרות שתיהן סיימו במקום השלישי

הדרבי. בפעם הראשונה מאז הסכסוך הגדול עם איגוד הג'ודו ומאז עברה לייצג את בריטניה, אליס שליזנגר פגשה היום (ש') את ירדן ג'רבי המייצגת את ישראל, במסגרת רבע גמר הגראנד סלאם ברוסיה, וגברה עליה. בסיומה של התחרות אגב שתיהן יכלו לחייך שכן שתי הג'ודוקא זכו במדליית הארד.

 

בפתיחת הקרב ביניהן הייתה זו ירדן שניסתה להשיג ניקוד, אך התרגיל לא הושלם והיא לא הצליחה לעלות על לוח התוצאות. בהמשך קרב המוחות הזה ולאחר תרגיל יפה, שלזינגר השיגה יוקו, עליו שמרה עד לסוף הקרב שהביא לה את הניצחון. בסיום הקרב, השתיים לחצו ידיים בספורטיביות, ללא חגיגות מיוחדות וללא דרמה.

 

ניצחה בדרבי. שלזינגר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ניצחה בדרבי. שלזינגר(צילום: אורן אהרוני)

 

בהמשך, הפסידה שלזינגר בחצי הגמר ליריבה ממונגוליה, בקרב על הארד היא עלתה ליתרון יוקו מול אנה ברנהולם השבדית. יריבתה החלה לספוג עונש אחרי עונש ואחרי שצברה ארבעה כאלו היא נפסלה ושלזינגר ניצחה בקרב. במקביל, ג'רבי ניצחה בוואזרי את מרינה מיסקוביץ' מקרואטיה ולאחר מכן זרקה באיפון נאה את אדוויג גוונד האיטלקייה בקרב על המדליה.

 

הקרב הפיקנטי בין שתי המתחרות שנמצאות במשקל עד 63 ק"ג, התאפשר לאחר שג'רבי עלתה אוטומטית לסיבוב השני, שם פגשה את מיה הרמנסון השבדית עליה גברה עם איפון, דקה וחצי לסיום. שלזינגר התמודדה תחילה נגד ג'ו-אי חן הקוריאנית והטילה בוואזארי את יריבתה, שנפצעה ביד ולא יכולה הייתה להמשיך.

 

ירדן ג'רבי עם מאמנה שני הרשקו ומדליית הארד (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
ירדן ג'רבי עם מאמנה שני הרשקו ומדליית הארד(צילום: איגוד הג'ודו)

 

זו הייתה בסך הכל ההתמודדות הרביעית בין השתיים, כאשר במאזן הניצחונות מובילה כעת שלזינגר 1:3. המפגש האחרון התקיים ב-30 במרץ 2013 בחצי גמר גראנד פרי סמסון בטורקיה, אז ג'רבי הייתה זו שניצחה.

 

כזכור, שלזינגר ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 שם הפסידה בקרב הראשון ובלונדון 2012, אז הודחה ברבע הגמר. היא הגיעה לאולימפיאדה האחרונה אחרי מאבק צמוד על הכרטיס הבודד עם ירדן ג'רבי. 

 

שלזינגר וג'רבי לוחצות ידיים בסיום (צילום מסך) (צילום מסך)
שלזינגר וג'רבי לוחצות ידיים בסיום(צילום מסך)

 

בשנים שבאו לאחר מכן, ניהלה שלזינגר מאבק נגד איגוד הג'ודו כשבהמשך שוחררה מהאיגוד והחל מדצמבר 2014, עברה לייצג את בריטניה, במדינה בה היא מחזיקה בדרכון בריטי בזכות אמה.

 

רוני שוורץ זכתה במדליית ארד

רוני שוורץ (52 ק"ג) שחוזרת לעצמה לאחרונה לאחר פציעה ארוכה הרשימה היום כשקטפה את מדליית הארד לאחר ניצחון על יאנה סנדנברג הפינית בוואזארי. הג'ודוקא פתחה את היום בניצחון על יריבה קוריאנית ובשמינית הגמר מול האיטלקיה אודטה גפרידה, הקרב הגיע לניקוד זהב, כשכמעט חצי דקה מתחילתו, עלתה הישראלית על הלוח והשיגה את הניצחון.

 

ברבע הגמר הפסידה באיפון ליפנית וגם היא עברה לבית הניחומים, שם התמודדה מול בלגית וניצחה אותה ועברה כאמור לקרב על הארד מול פינית.

 

באותו המשקל, גילי כהן עלתה אוטומטי לסיבוב השני, שם המתינה לה הברזילאית ג'סיקה פיריירה עליה גברה בעונשים ולמרות שהפסידה בקרב הבא לפינית, עברה לבית הניחומים שם ניצחה יריבה מרומניה. בקרב על מדליית הארד הפסידה כהן באיפון ליריבה גרמנייה וסיימה במקום החמישי.

 

במשקל עד 48 ק"ג, שירה ראשוני פתחה יפה את הופעתה כשניצחה בשמינית הגמר את טטיאנה אושינאו המקדונית ביוקו והתמודדה בשלב הבא נגד אירנה דולגובה הרוסיה שזכתה במקום השלישי לפני חודש באליפות אירופה, כשהפסידה לה באיפון מהיר ועברה לבית הניחומים גם שם הפסידה למתמודדת רוסיה בוואזארי וסיימה את דרכה בתחרות.

 

קמילה מינקוואה המתחרה בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג, ניצחה בפתיחה יריבה רוסיה, אך הפסידה פעמיים לקנדית ואוסטרית וסיימה במקום השביעי.


פורסם לראשונה 18/07/2015 10:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הג'ודו האירופי
אליס שלזינגר
צילום: איגוד הג'ודו האירופי
מומלצים