Skip to content

הרצוג ייצא לארה"ב, במאמץ לשדרג את מעמדה הביטחוני של ישראל

אמש, אחרי ישיבת הקבינט נפגש ראש הממשלה נתניהו עם יצחק הרצוג. לאחר הפגישה אמש כתב הרצוג בעמוד הטוויטר שלו: "שוחחתי עם נתניהו, הבהרתי שכאופוזיציה נתגייס בכוח לטובת ביטחון ישראל. בקרוב אצא לארצות הברית לפעול לקידום חבילת צעדים ביטחונית שתתאים למצב החדש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, ייצא בקרוב לארה"ב, לפגישות עם בכירים אמריקניים, כדי לסייע במאמץ לשדרג את מעמדה הביטחוני של ישראל, עקב ההסכם הגרעיני שסוכם אתמול, בין ששת המעצמות לבין איראן.

"בנושא הזה, הקשור לאינטרס הלאומי המשמעותי ביותר, חשוב להציג לעולם חזית אחידה". יצחק הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

ההחלטה לצאת לארה"ב התקבלה אצל הרצוג לאחר שנפגש אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. בפגישה עידכן ראש הממשלה נתניהו את יו"ר האופוזיציה הרצוג בסקירות שניתנו בישיבת הקבינט על המשמעויות הביטחוניות של הסכם הגרעין עם איראן. יו"ר האופוזיציה הרצוג חזר על דבריו מהצהריים ואמר כי ההסכם רע והוא מתגייס לעשות הכל למען ביטחון מדינת ישראל במצב החדש שנוצר.

בפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו להרצוג כי העובדה שיש הסכמה בין קואליציה לאופוזיציה בישראל באשר לסכנה לביטחון ישראל שמהווה הסכם זה חשובה במיוחד בעת הזאת. בנושא זה הקשור לאינטרס הלאומי המשמעותי ביותר חשוב להציג לעולם חזית אחידה.

לאחר הפגישה אמש כתב הרצוג בעמוד הטוויטר שלו: "שוחחתי עם נתניהו, הבהרתי שכאופוזיציה נתגייס בכוח לטובת ביטחון ישראל. בקרוב אצא לארצות הברית לפעול לקידום חבילת צעדים ביטחונית שתתאים למצב החדש".

אתמול כתב יו"ר האופוזיציה הרצוג, בעמוד הפייסבוק שלו, כי "האינטרסים של ישראל הופקרו – בין היתר בגלל הקרע האישי בין נתניהו לנשיא ארה״ב". עם זאת הדגיש הרצוג: "בעתיד הקרוב נתגייס כאופוזיציה אחראית למאמץ בכל הכלים על מנת לשתף את ידידינו בארה"ב בהערכת הסיכונים שהסכם זה חושף את ישראל אליהם ובאמצעים שיידרשו כדי להתמודד איתם, לנטרל אותם ולדרוש ממנה ומן המעצמות בעולם עמידה איתנה לצד האינטרסים הביטחוניים המידיים של ישראל במצב החדש". הרצוג הדגיש עוד כי יש לקיים דיאלוג גם עם מדינות ערב הפרגמטיות על סוגיות הביטחון האזורי ולקדם דרכו יוזמה מדינית ישראלית.

בעקבות ההסכם עם איראן, ביטלה האופוזיציה את נאומי הביקורת נגד נתניהו, במסגרת "נאומי 40 החתימות", המחייבים את ראש הממשלה להישאר במליאה ולהאזין לדברי התוכחה.

בתוך כך, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, לא ויתר על הביקורת על נתניהו ותקף בחריפות את התנהלות נתניהו בנושא האיראני. "אנחנו עומדים היום מול הכישלון הגדול ביותר במדיניות החוץ של איזשהו ראש ממשלה ישראלי מקום המדינה. הוא לא צ'רצ'יל לפני מלחמת העולם השנייה, הוא גולדה אחרי יום הכיפורים", אמר לפיד.

יתמוך מבחוץ - יבקר מבפנים. לפיד (צילום: דוברות הכנסת)
יתמוך מבחוץ - יבקר מבפנים. לפיד (צילום: דוברות הכנסת)

לדבריו, בהתנהלות נכונה ניתן היה להגיע להסכם אחר: "בחוץ, בשפה האנגלית אנחנו נתמוך בממשלה ונסביר לעולם כולו עד כמה מסוכן ההסכם הזה, וזה מה שאני עושה החל מאתמול. אבל בפנים בשפה העברית, בואו נודה על האמת – ראש הממשלה נכשל בניסיון להגיע להסכם אחר. אפשר היה להגיע להסכם אחר. בהתנהלות אחרת של ראש הממשלה יכולנו להגיע להסכם שבו בסוגיה המרכזית שהיא סוגיית הפיקוח היה הסכם שונה. היה אפשר לעשות הסרה של סנקציות לפי אבני דרך ולא לפי לוח זמנים והיה הסכם שונה".

עוד אמר לפיד כי נתניהו הותיר אחריו חורבות ביחסי החוץ של מדינת ישראל: "עד אתמול העולם כולו היה משוכנע שארה"ב וישראל הולכות תמיד יד ביד. החל מאתמול הוא למד שארה"ב לא מוכנה להקשיב יותר לראש ממשלת ישראל, כשהאירופאים לא מוכנים להקשיב לראש ממשלת ישראל, הסינים, הרוסים, המפלגה הדמוקרטית והוא השאיר אחריו חורבות ביחסי החוץ של מדינת ישראל והוא צריך ללכת הביתה על כישלון בסדר גודל קולוסאלי כזה. ראש ממשלה לא יכול להישאר בתפקידו."

לפיד הדגיש כי הוא מגויס למאבק בעולם אל מול ההסכם: "אנחנו צריכים עד הרגע האחרון להמשיך להיאבק כדי שהעולם כולו והקונגרס האמריקאי יבינו שהסרת הסנקציות בלי שינוי בסוגיית הפיקוח היא דבר פסול".

ובתוך כך מסתמן כי רק קנדה מקבלת את עמדתה של ישראל באשר להסכם עם איראן – ומבחינתה, הגבלות הסחר עם איראן נמשכות. שר החוץ של קנדה, רוב ניקולסון, אמר אתמול כי איראן ממשיכה להוות איום משמעותי לשלום העולמי בשל התמיכה המתמשכת של טהראן בטרור ובגלל הקריאות החוזרות להשמדתה של ישראל. ניקולסון הוסיף כי "יש לשפוט את איראן על מעשיה ולא על מילותיה".

[related-posts]

1 Comment

  1. מנצל
    16 ביולי 2015 @ 17:16

    לאט לאט בוז'י הרצוג מסמן את עצמו כפוליטיקאי המיותר בהיסטוריה של מדינת ישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן