יום שלישי, 14.05.2024 שעה 11:00

מכבי ת"א בבית אחד עם טאו ויטוריה ואולימפיאקוס?

הגרלת שלב הבתים הראשון ביורוליג תיערך היום ב-12:00 והצהובים, שיוגרלו מהדרג השלישי, עשויים לפגוש בבית אחד את האקסים הלפרין ואליהו

|
שארפ והלפרין. ייפגשו בשלב הבתים? (תומר גבאי)
שארפ והלפרין. ייפגשו בשלב הבתים? (תומר גבאי)

הגרלת שלב הבתים ביורוליג תתקיים היום (רביעי) ב-12:00 בברצלונה וכרגיל אצלנו בארץ הקודש, בלי כתבת מה צפוי, מה כדאי, מה עדיף ומה לא, הרי אי-אפשר להתקדם הלאה. אז הנה היא, זו של 2009, לא לפני כמה עניינים טכניים תחילה ועובדות יסוד.
 
24 הקבוצות יוגרלו לארבעה בתים בני שש קבוצות כל אחד. ארבע הראשונות מכל בית, בתום עשרה משחקים, יעלו לשלב הטופ 16 ויוגרלו מחדש. שתי הראשונות בכל בית בן ארבע קבוצות ילכו למשחקי הצלבה בשיטת הטוב מחמישה. ארבע המנצחות בסדרות יופיעו בפיינל פור. עד כאן הדברים זהים למתכונת של העונה שעברה.
 
ובכל זאת, שינוי אחד בסיסי לעומת השנים הקודמות מגיע בשלב מוקדם: שמונה קבוצות יוגרלו לארבעה מפגשים, שישוחקו בשיטת בית-חוץ. בסופו של דבר יעלו שתיים לשלב הבתים.

את המיקום המדויק של כל אחת מהן מבחינת הבתים בו ישחקו אפשר יהיה לדעת רק בשלב מאוחר יותר, כיוון שכלל ברזל בהגרלת היורוליג קובע שאסור לשבץ שתי קבוצות מאותה מדינה לאותו בית.

כלומר, רק לאחר שתתברר זהות העולות אפשר יהיה לדעת בוודאות אם הן ישחקו באותם בתים ספציפיים שהועידה להן ההגרלה או שיוסטו לבית אחר. שמונה הקבוצות הן לה מאן ואורליאן מצרפת, מארוסי ואריס סלוניקי מיוון, בנטון טרוויזו מאיטליה, שרלרואה מבלגיה, ונטספילס מלטביה ואלבה ברלין מגרמניה.

פיני גרשון. מכבי ת&qout;א בדרג השלישי (אמיר לוי)
פיני גרשון. מכבי ת"א בדרג השלישי (אמיר לוי)

ומכאן אל מכבי ת"א, שמדורגת בקבוצת האיכות השלישית בהגרלה על סמך הישגיה מהעונה שעברה. מכבי משובצת לדרג הזה יחד עם מלאגה, מילאנו וציבונה זאגרב,  ולפיכך אלה הן קבוצות שאינן יכולות להיות מוגרלות לבית אחד עם הצהובים. פיני גרשון ושרון דרוקר לא יתגעגעו למלאגה, זה בטוח.

דרג א' - להימנע ממפגש עם פאו או ברצלונה
דרג א' כולל את פנאתינאיקוס, צסק"א מוסקבה, ברצלונה ואולימפיאקוס ובמלים אחרות: ארבע הקבוצות שהגיעו לפיינל פור בעונה שעברה. כל אחת מהן מסוכנת, כל אחת מהן חזקה ונגד שתי האחרונות התמודדה מכבי ת"א בעונה שעברה וסיימה בשני הפסדים נגד ברצלונה ובמאזן 1:1 נגד אולימפיאקוס.

ברמת התחושה, עושה רושם שלמכבי כדאי להימנע מליפול לבית אחד עם אלופת היורוליג ויוון, פנאתינאיקוס (שצירפה את מילנקו טפיץ' וניק קלתאס) או עם אלופת ספרד ברצלונה (שהחתימה את פיט מייקל מטאו ויטוריה). שתיהן קבוצות שקשה מאוד לנצח.

שחקני פנאתינאיקוס אחרי הזכיה ביורוליג. לא כדאי לקבל אותם (GettyImages)
שחקני פנאתינאיקוס אחרי הזכיה ביורוליג. לא כדאי לקבל אותם (GettyImages)

גם צסק"א מוסקבה ואולימפיאקוס הן כאלה, כמובן, אבל צסק"א שאחרי עזיבתו של אטורה מסינה ומינויו של יבגני פשוטין מעט לא ברורה כרגע לפחות עד שדברים יתחילו לנוע.

הקבוצה קיצצה בתקציב ועל פניו נראית מעט פחות מאיימת מאשר בעבר. אולימפיאקוס, שהפסידה בהיכל נוקיה בעונה שעברה, היא קבוצה פחות מפחידה, עושה רושם, מאשר ניתן היה לחשוב. אם צריך לבחור את הרעל: הבחירה היא, נכון לעכשיו, אולימפיאקוס.

דרג ב' - רק לא ריאל מדריד של מסינה
דרג ב' כולל את סיינה, פרטיזן, טאו וריאל מדריד, וכאן המטרה היא להימנע מלשחק עם הבלאנקוס, שתחת אותו מסינה שהוזכר בפסקה הקודמת אמורה להיראות טוב יותר מאשר בעונות קודמות ולהתחרות חזק על הפיינל-פור.

מאמן ריאל מדריד, אטורה מסינה (רויטרס)
מאמן ריאל מדריד, אטורה מסינה (רויטרס)

ריאל צירפה בינתיים את נוביצה וליצ'קוביץ' הסרבי, דאריוש לברינוביץ' הליטאי וכנראה שגם את הרכז הארגנטיני פאבלו פריג'וני שעוזב את טאו לאחר הרבה שנים בגלל סכסוך עם המאמן דושקו איבנוביץ'.
 
גם סיינה, אלופת איטליה בשלוש השנים האחרונות, ממעטת מאוד להפסיד משחקים בביתה וצברה לעצמה ניסיון רב גם במשחקי חוץ. סיינה החתימה באחרונה את ניקוס זיסיס היווני מצסק"א ואם תשמור על מיטב שחקניה, כפי שעשתה עם שון סטונרוק, היא לא אופציה מלבבת במיוחד מבחינת מכבי ת"א.
 
טאו ויטוריה, שהחתימה את ליאור אליהו והאריכה את חוזהו של מירזה טלטוביץ', עוברת אמנם שינויים גדולים עם עזיבתם של פריג'וני, ראקוצ'ביץ' (לפילזן) ומייקל (לטאו) ולפחות כרגע נראית פחות מרשימה מבעבר.

ליאור אליהו. יפגוש שוב את פיני, הפעם באדום? (אמיר לוי)
ליאור אליהו. יפגוש שוב את פיני, הפעם באדום? (אמיר לוי)

עם זאת, לנצח שם אף פעם לא קל. רחוק מזה. האופציה השפוייה לפיכך היא מפגשים נגד פרטיזן בלגרד, שאמנם תצמיח ודאי כוכבים חדשים, אבל ייקח לה ודאי זמן להתגבש ובנוסף אלופת סרביה איבדה את כוכביה הגדולים, וליצ'קוביץ' וטפיץ'.

דרג ד' - האופציה העדיפה: פרוקום סופוט
דרג ד' כולל את פנרבחצ'ה-אולקר, פרוקום סופוט, וירטוס רומא ואפס פילזן, כאשר כאן המטרה היא לא להגיע למפגש עם אפס פילזן. הטורקים בנו גם בעונה שעברה קבוצת שחקני יורוליג ונכשלו בגדול, אבל אחרי שזכו באליפות טורקיה וקטעו רצף זכיות של פנרבחצ'ה-אולקר נראה שקיבלו ביטחון והמשיכו להתחזק במטרה לא ליפול בשנית: איגור ראקוצ'ביץ' הצטרף, טרנס מוריס בדרך, בכירי שחקני העונה שעברה ממשיכים.

מומלץ לא להיפגש איתם, כי נראה ששנית לא תיפול על הטורקים עונת יורוליג נאחסית כמו שהיתה. האופציה הנוחה היא פרוקום סופוט מפולין, שהתחילה טוב את העונה שעברה, אבל אחר כך הפסידה בצרורות מבלי יכולת לעצור את ההידרדרות. עם כל הכבוד, זו לא קבוצת יורוליג ברמה גבוהה וגם לא מתקרבת לזה.

טרנס מוריס. עשוי לפגוש את מכבי ת&qout;א במדי אפס פילזן (תומר גבאי)
טרנס מוריס. עשוי לפגוש את מכבי ת"א במדי אפס פילזן (תומר גבאי)

דרג ה' - שתי ליטאיות, רוסית וסלובנית
אפילו דרג ה' יכול להיות מסוכן מאוד בסיטואציות מסוימות. חימקי מוסקבה, סגנית אלופת רוסיה, נכללת בדרג הזה בהופעת בכורה ובזכות העובדה שרוסיה מקבלת לראשונה שתי נציגות בליגה. הרוסים החתימו צמד רכזים ספרדי, ראול לופז וקרלוס קבסאס, פרי היכרות עמוקה של מאמנם סרג'יו סקאריולו, שעבד בליגה הספרדית במשך שנים, מכיר את השניים אישית ומאמין בהם.

משחקים בה גם קרלוס דלפינו וקלי מקארתי, שזכה עם הפועל ירושלים בגביע יול"ב ב-2004. מלבדה נמצאות בדרג הזה גם שתי הליטאיות, האלופה ריטאס וילנה (בלי צ'אק איידסון שעבר למכבי ת"א) וז'לגיריס קובנה שירדה באחרונה מגדולתה.

קובנה לא אמורה להפחיד, וילנה תמיד טובה בסופו של דבר, בטח אצלה בבית, אבל דומה שהיריבה האופטימלית מבחינת מכבי ת"א להשתבץ באותו בית היא לובליאנה, שימי השיא של המועדון רחוקים ממנה והתקציב שלה שוב יקטן לעומת העונה האחרונה. יסמין הוקיץ', אקס הפועל ת"א, כבר שוחרר מסיבות כלכליות.

צ´אק איידסון. יפגוש את חבריו לשעבר מריטאס וילנה
צ´אק איידסון. יפגוש את חבריו לשעבר מריטאס וילנה

דרג ו' - יריבות נוחות יחסית
דרג ו' כולל כרגע את וילרבאן, אלופת צרפת עם אריק קמבל, ואולדנבורג מגרמניה בה משחק ריקי פולדינג שהופיע בעבר בהפועל ירושלים. הגרמנים שיחקו בעונה שעברה פעמיים נגד הפועל ירושלים וניצחו אותה.

שתיים נוספות בדרג הזה יגיעו מבין המתמודדות בשלב המוקדמות כך שאי-אפשר לומר כרגע מי נוחה יותר למכבי. ובכל זאת, נכון לעכשיו, הן וילרבאן והן אולדנבורג מצדיקות על פניו את שיבוצן לדרג האחרון ומפגשים נגד אחת מהן נראים כמו אופציה טובה ומתאימה מבחינת מכבי ת"א.     

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */