ומי בעד הסכם הגרעין עם איראן? הרשימה המשותפת

הרשימה המשותפת מברכת על הסכם הגרעין שנחתם בוינה עם איראן ודורשת להחילו גם על ישראל • "הרטוריקה התוקפנית והעוינות של נתניהו כנגד ההסכם ונגד איראן באמתלת 'האיום האיראני', מעידים על תפיסה קולוניאליסטית אימפריאליסטית"
שרי רוט
כ"ז תמוז התשע"ה / 14.07.2015 14:25

הרשימה המשותפת מברכת על הסכם הגרעין עם איראן. “זהו ניצחון של רצון העם האיראני ושל מאבקו להסרת המצור והסנקציות מעל מדינתו וסירובו להיכנע לכפיות הבינלאומיות”, נאמר בהודעת התנועה.

עוד דרשה הרשימה המשותפת להחיל את ההסכם לפירוק הנשק הגרעיני על ישראל, נוכח התנגדותה לחתום על האמנות הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני, וציינה: “מטרות התנגדותה של ישראל הם: להישאר המדינה היחידה בעלת הכוח הגרעיני באזור, ולהסיח את דעת הקהילה הבינלאומית מהכיבוש שהוא מקור המתח המלחמה ואי היציבות במזרח התיכון”.

בהודעת המפלגה נאמר עוד: “חייבים לשמור על אזור חופשי מכל נשק גרעיני ונשק להשמדה המונית, חייבים למנוע את מרוץ ההתחמשות הגרעיני במזרח התיכון ולשמור על היציבות”.

בנוסף ביקרה הרשימה המשותפת את הצביעות ואי התערבות הקהילה הבינלאומית בהתחמשות הגרעינית הישראלית.

עוד צויין בהודעה: ״ההסתה והרטוריקה התוקפנית והעוינות של נתניהו כנגד ההסכם ונגד איראן באמתלת ‘האיום האיראני’, מעידים על תפיסה קולוניאליסטית אימפריאליסטית, ואמתלה להחזיק בכור גרעיני, נוכח העובדה שישראל הינה המדינה היחידה אשר עומדת בסירובה לחתום על אמנת מניעת הפצת נשק גרעיני״.

הרשימה המשותפת קוראת לכונן מזרח תיכון נקי מנשק גרעיני והשמדה המונית, כולל בישראל, ודורשת שישראל תחתום על האמנות הבינלאומית, ולהטיל עליה פיקוח בינלאומי ופיקוח ארגונים נגד נשק גרעיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות