שתף קטע נבחר

עובד מכולת העלים מיליונים מהשכרת דירות

כך נראית העלמת המס בענף השכירות: תושב נתניה הצהיר על עבודה במכולת, ובמקביל העלים מס בסך 2.7 מיליון מהשכרת 11 דירות. אחיו העלים הכנסות ב-1.6 מיליון מהשכרת 6 דירות. ובירושלים הודה אברך המקבל קצבה של 2,500 שקל כי העלים הכנסות של 1.3 מיליון שקל מהשכרת 5 דירות

מבצע האכיפה רחב ההיקף של רשות המסים נמשך. ארבעה אזרחים נוספים נעצרו בימים האחרונים בחשד להעלמת הכנסות מהשכרת דירות.

 

 

>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

שני אחים מנתניה, המנהלים מכולת בעיר, נעצרו על ידי מס הכנסה מרכז. האחד חשוד כי העלים הכנסות בהיקף של 2.7 מיליון שקל מהשכרה של 11 דירות בנתניה ובכפר יונה. שש מהן רשומות על שמו וחמש רשומות על שם בנו. ברשות המסים רשום האח כעובד שכיר במכולת והוא משלם מס בגין משכורתו בלבד.

 

אחיו, הרשום ברשות המסים כבעלים של המכולת, חשוד כי העלים הכנסות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מהשכרה של 6 דירות בנתניה. שני האחים הודו במיוחס להם.

 

כמו כן, נעצר ונחקר אזרח מפתח תקווה העובד כשכיר ונחשד כי העלים הכנסות בהיקף של 800 אלף שקל מהשכרה של 5 דירות.

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)
 

במשרד החקירות של מחוז ירושלים הודה אברך בן 35, המקבל קצבה בהיקף של 2,500 שקל בחודש, כי העלים הכנסות בהיקף של 1.3 מיליון שקל מהשכרה של 5 דירות בעיר הבירה.  

 

100 אלף אזרחים קיבלו פניה מרשות המסים

בתחילת החודש הודיעה רשות המסים כי היא תפעל למעצרם וחקירתם של אזרחים שלא נענו לפניות מצידה להצהיר על הכנסותיהם. ההודעה יצאה על רקע שיעורי היענות נמוכים למדי למכתבים ששלחה הרשות בשנה שעברה ולמכתבי התראה שנשלחו בחודשים האחרונים. רק כ-65% מ-100 אלף האזרחים שקיבלו את המכתבים הללו נענו לפנייה ודיווחו על הכנסותיהם. מתוכם, 17% פתחו תיק ודיווחיהם של השאר עדיין נמצאים בבדיקה.

 

המכתבים נשלחו לאזרחים שלא החזיקו בתיק במשרדי הרשות. חלקם שילמו מס כשכירים וחלקם היו תושבי חוץ שלא שילמו מס בישראל כלל. המכתבים נשלחו לאחר שברשות המסים הבחינו בסימנים שונים העשויים להעיד על כך שלאזרחים אלה ישנן הכנסות לא מדווחות, כמו בעלות על מספר דירות או ריבוי נסיעות לחו"ל.

 

קבלת מכתב אינה אומרת, כמובן, שהאזרח הוא עבריין מס. המכתב נועד רק על מנת ליצור קשר עם האזרח ולקבל ממנו דיווח על היקף הכנסותיו. אולם רשות המסים עדיין יכולה לפתוח בחקירה ולבצע מעצר בגין אי ציות לדרישת הדיווח.

 

ברשות המסים מדווחים כי בנוסף למקרים שצוינו, נחקרו עוד עשרות חשודים ברחבי הארץ אשר לא הובאו בפני שופט. בחקירות אלו עלה חשד להעלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים, בעיקר בגין רווחים מהשכרת דירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים