שתף קטע נבחר

ג'וקוביץ': "פדרר הגדול אי פעם, הוא גורם לי לשחק טוב יותר"

המדורג 1 בעולם נערך לעימות (16:00) השני ברציפות מול השווייצרי בגמר ווימבלדון: "האתגר הגדול ביותר שיכול להיות לי". פדרר מקווה להשלים זכייה 18 בקריירה בטורניר גראנד סלאם: "הולך להיות משחק קשוח"

משחזרים את ההיסטוריה. טורניר ווימבלדון 2015 יינעל היום (א', 16:00) בעימות המרתק ביותר שניתן היה לקבל, בין אלוף השנה שעברה נובאק ג'וקוביץ' לרוג'ר פדרר. השניים יתמודדו בפעם השנייה ברציפות במעמד הגמר. 

 

 

שבועיים של דרמות, אכזבות וגם דמעות יתרכזו על הדשא במועדון 'אול אינגלנד'. גם המדורג ראשון בעולם וגם סגנו לא ירצו לרדת מהמגרש בלי הצלחת. בשנה שעברה, לאחר חמש מערכות הפכפכות זה נגמר לטובתו של הסרבי, כשפדרר ירצה הפעם לנקום.

 

ג'וקוביץ' ופדרר בשנה שעברה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ג'וקוביץ' ופדרר בשנה שעברה(צילום: רויטרס)

 

ג'וקוביץ' נתקל בשמינית הגמר במשוכה קשה בדמותו של קווין אנדרסון הדרום אפריקאי, שגרר אותו ליומיים של משחק ולחמש מערכות. מול מארין צ'יליץ' ברבע הגמר ורישאר גאסקה בשלב הבא, לנולה כבר היה קל בהרבה.

 

עד לגמר חלף פדרר על פני שמות כמו ז'יל סימון הצרפתי (13) ברבע הגמר ואנדי מארי המקומי (3) בחצי הגמר. הוא הרשים במשחקים אלו, במיוחד בחצי הגמר שאותו הגדיר כ"אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלי". בסך הכל הפנומן השווייצרי איבד מערכה אחת בלבד לאורך הטורניר.

 

הפסיד רק במערכה אחת בטורניר. פדרר (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
הפסיד רק במערכה אחת בטורניר. פדרר(צילום: GettyImages)

 

על סמך ההיסטוריה (מאזן המפגשים ביניהם עומד על 19:20 לזכותו של פדרר) והגמר המרתק בשנה שעברה, נראה שגם הפעם צפוי משחק צמוד. אם נולה ינצח, תהיה זו הזכייה השנייה ברציפות שלו בווימבלדון, השלישית בסך הכל (זכה גם ב-2011) ועל הדרך הוא יניף תואר גראנד סלאם שני השנה אחרי אליפות אוסטרליה.

 

פדרר, שרוצה לקטוע בצורת תארים בת שלוש שנים במייג'ורים, יכול להיכנס להיסטוריה אם ינצח. הוא יהיה השחקן הראשון שיניף את גביע ווימבלדון שמונה פעמיים ולא פחות מכך, ימנה את תואר הגראנד סלאם ה-18 בקריירה העשירה והמרשימה שלו.

 

כבר זכה פעמיים בווימבלדון. ג'וקוביץ' (צילום: AP) (צילום: AP)
כבר זכה פעמיים בווימבלדון. ג'וקוביץ'(צילום: AP)

 

"זה תמיד נהדר לשחק נגד נובאק", טען פדרר ערב המשחק. "הוא שחקן גדול עם הצלחות רבות, במיוחד בשנים האחרונות. אפשר לראות את השליטה שלו לא רק במגרשים הקשים, כי גם בדשא הוא משתפר משנה לשנה".

 

"זה הולך להיות משחק קשוח, ויהיה קשה לנצח אותו. אני לא מתכוון לחשוב על ההפסד בגמר בשנה שעברה ועל מה שהיה שם, אלא רק כמה טוב לשוב למעמד הגמר. לא משנה מול מי אני מתמודד, גמר זה תמיד אירוע גדול". 

 

ג'וקוביץ' אמר: "רוג'ר הוא אחד האנשים שגורמים לי לשחק טוב יותר. הוא עוזר לי להבין מה אני צריך לעשות כדי להפוך לשחקן טוב יותר ולנצח אותו. הוא שחקן טוב מאוד ועקבי. הוא הגדול ביותר אי פעם. אין מספיק שבחים כדי לתאר את כל מה שהוא עשה עד היום. הוא הציג לאחרונה אולי את הטניס הטוב ביותר שלו וזה הולך להיות האתגר הגדול ביותר שיכול להיות לי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים