צהלה בקרית יואל: מושל ניו יורק פסל שני חוקים שמנעו הרחבת העיר

בקריית יואל רוצים להרחיב את גבולות העיר בעוד 2052 דונם, אלא שהשכנים במחוז מונרו מתנגדים • אחרי עתירות לבית משפט, הובילו המתנגדים לחקיקת שני חוקים שנועדו לסכל את המהלך • אלא שאז, שעה לפני תום המועד המכריע, החליט מושל מדינת ניו יורק לבטל את החוקים • כל הפרטים
נתן פרל
כ"ג תמוז התשע"ה / 10.07.2015 16:07

שמחה גדולה בקרית יואל: מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, החליט ברגע האחרון לבטל שני חוקים שאושרו בבתי המחוקקים של המדינה שמטרתם הייתה להצר את גבולות העיר החסידית, ולמנוע ממנה לבנות עוד אלפי דירות בשנים הקרובות.

כבר כמה שנים שאברהם ווידער, ראש העיר של קרית יואל,  וחברי מועצת העיר, מתמודדים עם העובדה שעל כל השטחים הגדולים בעיר כבר הוקמו פרויקטים למגורים, וכי אם לא ירחיבו את גבולות העיר – יוביל המצב למשבר דיור חמור, שיעלה את מחיר הדירות.

בעקבות כך החליטו להכניס אל גבולות העיר עוד 2052 דונם ממחוז מונרו ובכך להגדיל את שטח העיר ל-6070 דונם.

כמו בכל תהליך, גם מהלך זה דרש אישורים מוועדות שונות. על פי חוקי ניו יורק, האסיפות של הוועדות, מנוהלת על ידי העיר שדורשת את ההרחבה ולא על ידי המחוז. לאור כך, הוועדות שדנו בהרחבה אמורים היו להיות תחת שליטת העיר קרית יואל.

אלא ששכנים המתגוררים מסביב, שהתנגדו להרחבת קרית יואל, הגישו בקשה לבית משפט להעביר את השליטה על הוועדה למחוז מונרו ולא לעיר קרית יואל. למרות זאת, לפני כחצי שנה פסק בית המשפט כי השליטה תישאר בידי קרית יואל.

קרית יואלראש העיר של קרית יואל ומושל מחוז מונרו

בחודש האחרון התקיים שימוע של הוועדה המיוחדת באולמי ‘בית רחל’, לשם הגיעו שני הצדדים להציג את דבריהם. אל השימוע הגיעו חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק דוב הייקינד, ויו”ר אגודת ישראל בארה”ב הרב חיים דוד צוויבל. שניהם נאמו והסבירו את החשיבות של הרחבת גבולות העיר.

ובימים הקרובים יעבירו חברי הוועדה את החלטתם לוועדת איכות הסביבה של מדינת ניו יורק, ומשם תעבור החלטה להצבעה במחוז מונרו – לאישור ההרחבה.

אבל בכל לא תמה הסאגה: המתנגדים להרחבה לא ישבו בחיבוק ידיים והמתינו לאישור ההרחבה. לפני כחודש הם החליטו, בעזרתם של כמה מחוקקים, להעביר בסנט ובית הנבחרים של  מדינת ניו יורק שני חוקים חדשים.

חוק מספר 185 הקובע  כי כדי להרחיב עיר חייבים לקבל רוב מוצק של קולות הנציגים, ולכן לא די בשלוש קולות מול שניים במחוז מונרו שיאשרו את הרחבת העיר.  חוק נוסף, מספר 186, קבע שגם המחוז יכול למנוע את הרחבת העיר.

שני החוקים עברו את אישור שני בתי המחוקקים והמתינו לאישורו של מושל מדינת ניו יורק.

קרית יואלהרב חיים דוד צוויבל נואם

על פי החוק יש שלוש אפשריות למושל: לאשר; לבטל; לא לנקוט עמדה – ואז המאבק עובר אל בית המשפט.

בשעה 23:00 של יום רביעי בלילה, שעה לפני תום המועד לביטול החוקים, החליט מושל מדינת ניו יורק לבטל את החוקים ולאפשר לעיר קרית יואל להמשיך בדיוני הוועדה, בתקוה שבתוך שישה שבועות תעבור ההחלטה במחוז מונרו – שתאפשר את הרחבת העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות