נחום ברנע: “לשלם מחיר לחמאס? על מה ולמה? האם לא למדנו דבר?”

נחום ברנע, העיתונאי הבכיר של עיתון 'ידיעות אחרונות', מתייחס בטורו להעלמותם של אברהם מנגיסטו מאשקלון והבדואי מהיישוב חורה בנגב, שחצו את הגבול לרצועת עזה ונפלו בידי חמאס • "הנכונות לשלם מחיר הפכה לחלק מהערבות ההדדית בין העורף לחזית, בין העם לחייליו. האזרח הבדואי שעבר מרצונו לעזה לא שייך למכלול הזה. גם לא מנגיסטו"
נחמן גור
כ"ג תמוז התשע"ה / 10.07.2015 10:17

נחום ברנע, העיתונאי הבכיר של ‘ידיעות אחרונות’, מתייחס הבוקר (שישי) בטורו לאברהם מנגיסטו והבדואי מהיישוב חורה בנגב, שככל הנראה מוחזקים על ידי החמאס, לאחר שחצו את גדר הגבול לרצועת עזה.

“אני מקווה שהוא חי, בריא ושלם, בעזה או, כפי שטוענים בחמאס, במצרים. אני מקווה שיום אחד יחזור אל משפחתו באשקלון. אני מבין מדוע משפחתו מצפה שהמדינה תדאג להחזיר אותו, בכל מחיר. זה מה שמשפחות צריכות לעשות בנסיבות האלה”, כותב ברנע.

“אבל משפחה לחוד ומדינה לחוד. תפקידה של המדינה הוא להתעניין בגורלו של האיש ולאפשר לו לחזור. אם הוא מעורער בנפשו, צריך לסייע לו להשתקם. אבל לשלם מחיר לחמאס? על מה ולמה? האם לא למדנו דבר מפרשת טננבוים, סוחר הסמים ששוחרר במחיר כבד מידי חיזבאללה?

“ממשלות ישראל עשו שורה של עסקאות חליפין עם ארגוני טרור מאז שנות ה־70 של המאה שעברה. כל עסקה הותירה מאחוריה שריטה.

“היו שזעקו נגד שחרורם של רוצחים מהכלא; אחרים, ואני ביניהם, הודאגו מהרוח הגבית שהמשוחררים ייתנו לטרור ומהתמריץ שניתן לחטיפות נוספות. מצד שני ניצבה הדאגה לשלומם של חיילים.

“הנכונות לשלם מחיר הפכה לחלק מהערבות ההדדית בין העורף לחזית, בין העם לחייליו. במאבק לשחרור גלעד שליט היא הגיעה לשיא”, כותב ברנע.

“האזרח הבדואי שעבר מרצונו לעזה לא שייך למכלול הזה. גם לא מנגיסטו. בני משפחתו טוענים שקופח בגלל שהוא יוצא אתיופיה. הטענה בונה על רגשות אשם שבמקרה הזה אין להם הצדקה.

“בפגישה שקיים נתניהו לפני שבועות אחדים עם פעילים מבני העדה, הם העלו את שמו של מנגיסטו. נתניהו אמר שהוא עושה כמיטב יכולתו וביקש מהם להוריד פרופיל. חבל שלא הוסיף: הטענות שלכם נגד גזענות בחברה הישראלית, אפליה וקיפוח, דורשות טיפול. אל תקלקלו אותן עם הסיפור של מנגיסטו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות