הבד”צים התאחדו: להעביר פוליסות מחברות המשקיעות במחללי שבת

בקריאה מיוחדת שמפרסם בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, אליה מצטרפים דייני הבד"צים שבנשיאות הגר"נ קרליץ, בד"ץ 'זכרון מאיר' ובד"ץ 'מחזיקי הדת', נקרא הציבור החרדי להעביר הפוליסות לחברות שפעילותן מפוקחת
נחמן גור
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 01:34

 המערכה על השבת: לאחר חודשים בהם שקדו חברי בד”ץ ‘רבני הקריות’ באשדוד בבדיקת כשרותם של מסלולי ההשקעה בחברות הביטוח, בתי ההשקעות, קרנות הגמל והפנסיה – כאשר במקביל הועברו הודעות אזהרה לחברות כי הציבור החרדי לא יסבול את המשך הפגיעה בכבודה של השבת – הגיעה המערכה לשלב המעשי: הציבור נקרא לתת את ידו ולפעול למען שמירת השבת.

היום (שלישי) מתפרסמת קריאת רבני הבד”ץ – אליה הצטרפו יתר בתי הדין הפועלים בתחום, בשיתוף פעולה חוצה חוגים – בה הם קוראים לציבור למשוך את ההשקעות והפוליסות מהחברות שקיים חשש איסור בפעילותן, ולהעבירן לחברות שפעילותן עומדת תחת פיקוח, כך שאין חשש כי המשקיעים ובעלי הפוליסות יעברו על איסורי שבת, ריבית ואיסורים נוספים הכרוכים בהשקעה.

במכתב המיוחד מציינים רבני הבד”ץ אלו קרנות פעילותן מפוקחת, וניתן להעביר אליהם את הפוליסות וקרנות הפנסיה. זאת, כדברי רבני הבד”ץ, במטרה להימנע מ”חששות של איסורי ריבית, חילולי שבת ולפני עור ובחילול ה’ הנעשה ע”י גופים הנ”ל בהשקעות במיזמים שיש בהם חילול קדשי ישראל”.

לצעד זה קדמה עבודתם של חברי ועדת הרבנים המיוחדת שמונתה לנושא בידי הבד”ץ, יחד עם דייני בית דין צדק של בעל שבט הלוי זצ”ל ובית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ, ובד”ץ ‘קהל מחזיקי הדת’.

 המערכה יצאה לדרכה לאחר שחברת ‘ביג’ החלה לרמוס את קדושת השבת עם פתיחת הקניון הגדול באשדוד, מקום המשמש מוקד משיכה לאלפי יהודים מכל ישובי הדרום מידי שבתו.

בחברת ‘ביג’ דחו עד עתה את הבקשות הרבות שהופנו לחברה מאישים רבים, אשר ביקשו לחדול מחילולי השבת. במקביל, הועברו בקשות לחברות הביטוח וגופי ההון שהתבקשו להפעיל את השפעתן על החברה – אך עד עתה ללא הועיל.

אם לא די בכך, בימים אלו נודע כי ‘ביג’ עומדת לפתוח את הקניון החדש הממוקם בצומת הצ’ק פוסט שבחיפה, כאשר גם שם מבססת החברה את פעילותה על פתיחה בשבתות.

יתירה מזאת: בשבועיים הראשונים לפתיחת הקניון תתקיים חגיגת פתיחה מיוחדת שבה אמורים ליטול חלק כ-20,000 לקוחות, שאמורים להגיע לקניון תוך חילול שבת המוני שכמותו לא היה באיזור.

לאור התפתחויות אלו פנו רבני הבד”ץ במכתב מיוחד לחברת ביג שבה הבהירו כי הציבור החרדי לא יעבור בשתיקה על הצעד, וכי פרט לסנקציות הכלכליות שיוצאות כעת לדרך, יתקיימו משמרות מחאה מול קניוני ‘ביג’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות