Skip to content

יום לאחר משאל העם הגורלי, הגיע שר החוץ היווני לביקור בישראל

"אנו שתי דמוקרטיות מערביות השואפות לשלום, יציבות וביטחון באגן המזרחי של הים התיכון", אמר נתניהו לשר החוץ היווני. "אנו שואפים גם לשגשוג. זהו דבר חשוב ואנו מחויבים לעזור בכל דרך שנוכל להבטיח שתצליחו. לא רק בגלל קשרי הידידות בינינו אלא גם בגלל שאנו חיים בעולם בו המדינות שזורות זו בזו ויציבותה של מדינה אחת משפיעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום לאחר משאל העם הדרמטי ביוון, הגיע שר החוץ היווני ניקוס קוציאס, לביקור בישראל – וזכה לקבלת פנים חמה.

"אתה מגיע לכאן בתקופה קריטית עבור יוון ואני  מעריך את העובדה שהגעת למרות כמה אירועים דרמטיים המתרחשים במדינתך", אמר לו הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני חושב שזה מראה את המחויבות האמיתית שיש לנו לחיזוק הידידות בין מדינותינו. ידידות זו עברה שינוי דרמטי. היא בעלת שורשים עמוקים, שכן אתונה וירושלים הביאו לעולם את שני היסודות של התרבות המערבית. רעיונות החירות של העולם המודרני נהגו לראשונה בערים אלה.

נתניהו וקוציאס: "תמיד יהיו לנו רגשות מיוחדים כלפי יוון" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו וקוציאס: "תמיד יהיו לנו רגשות מיוחדים כלפי יוון" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"היום אנו שתי דמוקרטיות מערביות השואפות לשלום, יציבות וביטחון באגן המזרחי של הים התיכון. אוסיף שאנו שואפים גם לשגשוג. זהו דבר חשוב ואנו מחויבים לעזור בכל דרך שנוכל להבטיח שתצליחו. לא רק בגלל קשרי הידידות בינינו אלא גם בגלל שאנו חיים בעולם בו המדינות שזורות זו בזו ויציבותה של מדינה אחת משפיעה על יציבותן של אחרות", אמר ראש הממשלה.

"זהו ביקורך הראשון בישראל. תמיד יהיו לנו רגשות מיוחדים כלפי יוון", אמר נתניהו לשר החוץ היווני. "אני גאה להיות ראש המשלה שקידם את היחסים בינינו. חידשנו את היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בינינו לפני 25 שנה, אך לפני 5 שנים החלנו לשתף פעולה באופן הדוק יותר. ביקרתי ביוון, אתה מבקר היום בישראל, אני מקבל אותך ברוח הידידות העתיקה והמודרנית, ואנו מתפללים להצלחתכם".

השרים סילבן שלום וניקוס קוציאס. "יוון לא הצטרפה למצעד הצביעות" (צילום: צביקה אינבינדר)
השרים סילבן שלום וניקוס קוציאס. "יוון לא הצטרפה למצעד הצביעות" (צילום: צביקה אינבינדר)

בפגישה עם השר סילבן שלום אמר שר החוץ היווני כי הוא מקווה שהתבונה וההיגיון יחזרו לאיחוד האירופי וכי הם יציעו הצעה הוגנת וסבירה. השר היווני הוסיף ואמר כי כולם צריכים להתפשר, היוונים והאיחוד האירופי כאחד.

השר שלום הודה לשר החוץ היווני על כי לא יוון הצטרפה למצעד הצביעות של המדינות אשר גינו את ישראל, במועצת זכויות האדם של האו״ם, אשר בוחרת, מצידה, לגנות את ישראל פעם אחר פעם, תוך התעלמות מפשעיהם של מדינות רבות דוגמת סוריה ואיראן ותוך התעלמות מאמצעי האזהרה הרבים בהם נוקטת ישראל לפני כל תגובה לטילים הרבים אשר נורים כלפיה מרצועת עזה.

השר שלום גם פנה לשר החוץ היווני וביקש להקים צינור גז המשתרע מישראל ליוון, כאשר האיחוד האירופי יממן חלק משמעותי מן הצינור. השר שלום אמר: ״הצינור יאפשר לאירופה מקור גז נוסף, אשר הינו אמין וזמין״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן