משפחות חושפות את התקציב הפרטי

שלום ולאה הם סבא וסבתא, אבל לא נותנים לזה לבוא על חשבון התקציב המאוזן • חשבון פתוח

צילום: מאיה באומל בירגר // משה ולאה. סבא וסבתא אבל לא על חשבון איזון בתקציב

משפחת תותחני, רמת גן

 

יעל תותחני (31), רווקה החיה עם טדי (4), שאיתו היא בזוגיות מגיל חצי שנה, מאז אימצה אותו בצער בעלי חיים ("הוא חתיך על שאין דברים כאלה"). השניים גרים ברמת גן. בעלת משרד עו"ד. מתגוררת במגדל יוקרתי, בקומה ה־58 בדירה בת 2 חדרים ברמת גן.

 

רכב: ב.מ.וו 2009, יד שנייה.

 

תחביבים ופנאי: "אני מבשלת מעולה. הוזמנתי ל'מאסטר שף' ועברתי את האודישנים הראשונים עד שהגעתי לשלב הסיפורים הטרגיים. כשהבנתי שאין לי מה לספר - היה ברור לי שאני מחוץ למשחק. הולכת להצגות, להופעות, לסרטים, בעיקר לסטנד־אפ. מאוד אוהבת לטייל ולחרוש את המדינה והעולם. פעם בחודשיים אני חייבת סוף שבוע בים המלח, כי זה מאוד בריא ומרגיע".

 

הפרטנר: "טדי עבר התעללות וכשהגעתי לצער בעלי חיים החלטתי לאמץ אותו. היום אנחנו מאוהבים. הוא מגן עלי. יש לו חדר צעצועים. הוא מפונק ועושה דיקור סיני פעם־פעמיים בשבוע והולך לספרית פעם בחודש. כל הלקוחות מכירים אותו ואוהבים אותו. הוא מייחצן לי טוב את המשרד". 

חופשה אחרונה: לונדון בסוף פברואר לשבוע ימים.

 

התקציב: "אני מרוצה מחיי. רוב הזמן אני חיה ונושמת את המשרד. ההנאות הכי גדולות שלי בחיים הן לקחת ספר טוב, את טדי וללכת לאיזה כר דשא - וזה לא עולה כסף".

 

צילום: מאיה באומל בירגר

משפחת פנחס, הרצליה

שלום (67) פנסיונר מ"לבצלר" - מעון לילדים חריגים בהרצליה, לאה (65) - פנסיונרית של האגודה למען העיוור בהרצליה. לשניים ארבעה ילדים - דלית (44), גולן (42), כרמית (38) ועוז (32), ו־11 נכדים. בבעלותם דירה, קומה ראשונה עם חצר מטופחת ו־5 חדרים שלדברי לאה, "רוב הזמן סגורים. רק כשהילדים באים אנחנו פותחים את האכסניה".

עבודה: למרות שיצאו לפנסיה השניים ממשיכים לעבוד. הוא - בליווי הסעות תלמידים, היא - מטפלת במוגבלים.

רכב משפחתי: הונדה 2011.

תחביבים ופנאי: שלום משמש יו"ר ועד בית כנסת "תפארת שלמה" ומתנדב ב"לבצלר". פעם בשבוע נפגש עם חברים ללעוס גת. לאה אוהבת ללכת להצגות, לשבת בבתי קפה, חברה ב"מועדון לאישה" במתנ"ס בית פוסטר השכונתי.

זה 40 שנה ששניהם נפגשים פעם בשבוע באופן קבוע עם חברים למשחק קלפים ובין לבין מקפידים על 2 חופשות במהלך השנה.

חופשה אחרונה: ברצלונה עם כל המשפחה לשבוע ימים, לרגל יום השנה ה־45 לנישואיהם. 

התקציב: "מאז שהתחתנו השתדלנו שלא להיות במינוס. אבל כשהילדים היו קטנים זה היה יותר קשה. אנחנו הורים וסבא וסבתא פעילים ומעורבים, ועם זאת, זה אף פעם לא בא על חשבון מצב החשבון המאוזן שלנו".

צילום: מאיה באומל בירגר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר