חכם שלום כהן: “כמה אסונות באים בימים האחרונים. הקב”ה רומז לנו”

מעמד פדיון פטר חמור בחדרה: למרות חולשתו הגיע נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן והתייחס לפיגועים האחרונים ולטרגדיות בהן טבעו תלמידי ישיבה • "אני מתחנן אליכם תקבעו עיתים לתורה - זה מה שמקיים את העולם כולו" • צפו בתיעוד
צילום: יקיר מלכה
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 17:46

נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, יצא אמש (שלישי) לראשנה מביתו, מאז הניתוח שעבר בשבע שעבר במרכז הרפואי ‘הדסה’, כדי להשתתף במצוות פדיון פטר חמור בעיר חדרה.

מאות מתושבי העיר הגיעו להשתתף במעמד, שלדברי המארגנים היתה זו “הפעם הראשנה מאז הקמת העיר שמקיימים בה את המצווה”.

בשעות הערב היו בטוחים מקורבי הגר”ש כי הוא לא יוכל להגיע לאירוע בשל החולשה, אך לאחר שהבין כי תושבי העיר ממתינים להגעתו אמר לבני ביתו:  “מחכים לי שם, אני הולך”.

כאשר נכנס אל האולם התקבל נשיא המועצת בשירה אדירה, ילדים נישאו על כתפי אביהם אחוזים בדגלים, המקבלים את הגעתו של מרן בברכת ברוכים הבאים.

במשאו המרכזי התייחס חכם שלום כהן לפיגועים האחרונים ולטרגדיות בהן טבעו תלמידי ישיבה בחופי הים, במעיינות הטבע ובבריכה – ואמר: “כמה אסונות באים עלינו בימים האחרונים? כמה מקרים של טביעה לא עלינו. וכל מיני אסונות משונים. לא זוכרים דבר כזה.

“הקדוש ברוך הוא רומז לנו שאנחנו צריכים להתחזק בתורה. זה ההצלה היחידה שלנו. יששכר חמור גרם, צריך ללמוד מהחמור לסבול, לסבול עול תורה. אני מתחנן אליכם תקבעו עיתים לתורה, האברכים היקרים תוסיפו שעות על לימודכם – זה מה שמקיים את העולם כולו”.

באירוע השתתפו רבה של העיר, הגאון רבי רבי שמעון ביטון, הגאון רבי דוד צדקה רבה של פרדס חנה, הגאון רבי קלמן בר רבה של נתניה, הגאון רבי שמחה ויס רבו של כפר הרואה, הגאון רבי פנחס אדרי רבה של גבעתיים, ויו”ר ש”ס אריה דרעי.

 באירוע השתתפו גם ראש העיר צביקה גדלמן מיש עתיד- שאף תרם מכיסו כדי להשתתף במצווה נדירה זו, ויו”ר ש”ס בחדרה  בועז ביטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות