סוף הבריחה? בית המשפט העליון של הולנד: להסגיר את הרב ברלנד

מנהיג 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, שנמלט מישראל לפני כשנתיים וחצי, התנגד להסגרתו בטיעון כי המעשים לכאורה התבצעו בביתר, הממוקמת ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים" • משרד המשפטים ההולנדי צריך להחליט מתי לבצע ההסגרה
נתן פרל
י"ג תמוז התשע"ה / 30.06.2015 15:17

בית המשפט העליון בהולנד אישר בצהריים (יום ג’) להסגיר את מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, המבוקש בישראל בשל חשדות לביצוע מעשים חמורים.

“ניתן להסגיר לישראל את הרב אליעזר ברלנד, המתגורר כיום בהולנד”, קבע בית המשפט בהצהרה שפרסם.

הרב ברלנד התנגד להסגרתו, בטענה כי התקיפות לכאורה אירעו בעיר ביתר עלית, הממוקמת “בשטחים הפלסטיניים הכבושים”, ועל כן לישראל אין סמכות שיפוט עליו. הוא אף טען במהלך הדניונים כי אינו אזרח ישראלי.

המשטרה ההולנדית עצרה את הרב ברלנד בחודש אלול שעבר כשנחת  בשדה התעופה ‘סחיפול’ באמסטרדם, לאחר שנמלט מהרשויות שניסו לעצור אותו בדרום-אפריקה.

הרב ברלנד ברח מישראל לפני כשנתיים וחצי, לאחר שכמה נשים ונערה הגישו נגדו תלונות בשל תקריות בהן, לדבריהן, תקף אותן.

כדי לחמוק מחקירות הוא נמלט לארה”ב, ומשם נדד לשווייץ, מרוקו וזימבבואה. לאחר מכן עבר להתגורר בדרום-אפריקה. כאשר חש כי הרשויות שם ‘סוגרות’ עליו, המריא להולנד – שם, כאמור, נעצר.

כעת משרד המשפטים ההולנדי צריך להחליט מתי ל את הרב לישראל.

מקורביו של הרב ברלנד אמרו בשיחה עם חרדים 10, כי הרב ברלנד טרם קיבל את פסק הדין, וכי הוא לא יוסגר בקרוב. לדבריהם, פרקליטיו “יילחמו בהסגרה באמצעות פניה אל  בית הדין הבינלאומי לזכויות האדם של האיחוד האירופי” .

מקורב אחר אמר לחרדים 10: “מעבר לכך שמצבו הרפואי של הרב לא בכי טוב בימים האחרונים, אין כל שינוי בסדר יומו ובתוכניות.

“עורכי דינו יגישו ערעור וימצו את כל הליכי המשפט האפשריים, וכולנו תקווה שהסיפור ההזוי הזה ייגמר כמה שיותר מהר, בצורה הכי טובה”.

במהלך השנה האחרונה שהה הרב ברלנד במדינה, תחת תנאים מגבילים. מאות מאנשי קהילתו הגיעו מאז לאמסטרדם כדי לשהות  במחיצתו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות