חדש בחדרה: הכניסה לעיר דרך כביש 4 – ע”ש הרב עבדיה יוסף זצ”ל

מועצת העיר חדרה אישרה את המלצות ועדת השמות העירונית לשמות חדשים לרחובות בעיר • בין הבולטים: על שם הגר"ע זצ"ל ודב לאוטמן • יו"ר ש"ס וחבר הנהלת העיר בועז ביטון: "לפני הבחירות המוניציפאליות, הבטחתי בתקשורת המקומית כי אפעל לקריאת רחוב גדול בחדרה על שם מרן - וקיימתי"
נחמן גור
י"ב תמוז התשע"ה / 29.06.2015 12:03

בישיבת מועצת העיר חדרה שהתקיימה השבוע, אישרו חברי המועצה את המלצתה של ועדת השמות העירונית לשמות חדשים לרחובות בחדרה.

ועדת השמות, שבראשה עומדת סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי ומ”מ בועז ביטון, אישרה בישיבתה האחרונה שורה של שמות חדשים לרחובות, ובין הבולטים שבהם: רחוב הרב עובדיה יוסף ורחוב דב לאוטמן.

הוועדה המליצה פה אחד להעניק את שמו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל לשדרות החרות, קטע הכביש המחבר כיום בין רחוב הנשיא לכביש 4.

ועדת השמות המליצה פה אחד לגם העניק את שמו של דב לאוטמן ז”ל, מבכירי התעשיינים בישראל, לקטע המחבר את סוף רחוב חזון איש שבגבעת אולגה בואך שכונת חופים.

בישיבה זו אושר באופן רשמי גם שמה של שכונת הפארק, שנבנתה כשכונה ירוקה אשר המאפיין אותה הינו פארק גדול במרכזה.

 יו”ר ש”ס בחדרה, בועז ביטון: “הבטחתי וקיימתי. בנובמבר 2013, לפני הבחירות המוניציפאליות, הבטחתי בתקשורת המקומית כי אפעל לקריאת רחוב גדול בחדרה ע”ש של מרן מנהיג ישראל רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל. באותו חודש, עם לכתו של חתן פרס ישראל דב לאוטמן ז”ל, פרסמתי פוסט בפייסבוק כי אעשה הכל על מנת להנציח את זכרו של לאוטמן בשכונת גבעת אולגה, לה תרם במספר רב של פרויקטים.

“בתפקידי כמ”מ יו”ר ועדת שמות לצידה של היו”ר סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, הצעתי ודחפתי לבצע הבטחות אלו. ואכן אני שמח לעדכן כי בישיבתה האחרונה של מועצת העיר, אישרו חברי המועצה את המלצתנו לשמות חדשים לרחובות בחדרה”.

 במערכת הבחירות האחרונה אמר  ביטון: “שכשמדובר בהנצחת רבנים הנטייה של ראשי עיר להעדיף רחובות או סמטאות קטנים, ואילו כשמדובר על אישים אחרים מעדיפים רחובות ראשיים או גשרים מרכזיים. עכשיו זה לא יקרה. מרן זצוק”ל היה מנהיג ענק בקנה מידה היסטורי, ההלוויה שלו שהייתה הגדולה בתולדות מדינת ישראל הוכיחה מי המנהיג האמיתי, ואת מי העם מעריץ. לא אתן לזלזל במיליון איש …”

בועז ביטון

 “כמובן לא אסתפק בהנצחת רחוב על שמו”,אומר ביטון. “יש לנו תוכניות לטווח הארוך להקים בחדרה בית מרן – בית של תורה ויהדות שיהיה פעיל במשך כל שעות היממה ויהווה אבן שואבת לכל תושבי העיר. מלבד זאת בימים אלו אנו מגבירים פעילות בארגון הילדים ‘ילדי מרן’ עם למעלה מ-15 סניפים של מרכזי פעילות תורנית לילדי העיר חדרה. היה לנו מנהיג ענק וזכרו לא ימוש מאיתנו לעולם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרך גוש 10047 בחדרה הכביש שסוף סוף יאפשר בניית שכונה חדשה
    24/10/2015 10:39
    חננאל
  1. הכביש שאמור לסגור סופית את הבניה שכולם כבר יודעים שתהיה בעיר

  2. מעניין, גם אני שמעתי מחבר במשרד השיכון שמתגבשת תכנית בגוש 10047 למגזר.
    28/12/2015 14:32
    שמואל חדדי
  3. אבל אני לא מאמין שתיהיה בניית גורדי שחקים.