שוב מתח בעיר אלעד: 300 תלמידות סמינרים טרם קיבלו תשובות

ח"כ לשעבר יעקב אשר השתתף השבוע בפגישה שהתקיימה בעיריית אלעד, יחד עם ראש העיר ישראל פרוש ומנהלי הסמינרים, והציע את מתווה "כיתות המשך" - כפיתרון • לפי הנהלים חובה להודיע להורים על קבלת תלמיד עד ה' ניסן
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ה / 25.06.2015 10:04

כ-300 תלמידות בבתי הספר של ‘בית יעקב’ באלעד העולות לכיתה ט’ טרם קיבלו תשובה מהסמינרים על קבלתן ללימודים, זאת למרות שהנהלים של משרד החינוך קובעים: “ההחלטה וההודעה להורי התלמיד בכתב בעניין קבלת התלמיד למוסד החינוכי תמצא לא יאוחר מיום ה’ בניסן, לפני כל שנת הלימודים.

“במידה והתשובה הינה שלילית, חובה על המוסד החינוכי לנמק את החלטה בכתב ולהמציאה להורי התלמיד כאמור. במקביל יש ליידע בכתב את הורי התלמיד על זכותם לנקוט בהליכי הערעור כמפורט בהנחיות אלה”.

העיתונאי ישורון תורג’מן חשף אמש במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, כי ח”כ לשעבר יעקב אשר השתתף השבוע בפגישה שהתקיימה בעיריית אלעד, יחד עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ומנהלי הסמינרים בעיר, והציע את מתווה “כיתות המשך” – כפיתרון.

לפי המתווה, שני הסמינרים בעיר יקלטו כל אחד כיתה אחת מכל בית ספר, כך שלא תיווצר יותר בעיה של מקום ואפליה בין התלמידות.

אולם, לפי שעה טרם נמצא פתרון מוסכם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית רדיו ‘קול ברמה ‘: ״ראשית, חשוב לציין כי האחריות על שיבוץ תלמידים הינה על הרשות המקומית. לפיכך המשרד נמצא בימים אלה בקשר רציף בנושא עם ראש העירייה ומנהלי המוסדות בעיר לאישור מתווה לפתרון העניין״.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, מסר בתגובה לקול ברמה: “המחוז החרדי פועל להסדרה וביסוס נהלי הרישום והשיבוץ במגזר החרדי בתיאום עם הרשות וזאת על מנת למנוע אפליה ולהסדיר רישום מלא ככל שניתן לבנות במסגרת הרשות.

“באלעד מתקיימים דיונים עם ראש העיר ואגף החינוך בעיר על מנת לתת מענה מיטבי לתלמידות במסגרת הרשות”.

מעיריית אלעד לא נמסרה תגובה ל’קול ברמה’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמינרים - אלעד
    25/06/2015 19:48
    יוסי
  1. כך זה שבאלעד אין בעל הבית ואיש הישר בעיניו יעשה א’ פותח סמינר ב’ פותח סמינר נגד ג’ פותח נגד הנגד ובסוף מי שסובל מזה זה כל העיר שנכון להיות 300 בנות לא יודעות איפה יתחילו את לימודיהם בעוד חודשיים
    ועדה קרואה דחוף לעיר – זה הפתרון

  2. חובה לקבל אותן אבל בכיתות נפרדות
    26/06/2015 09:49
    מלכי
  3. לא יתכן שבנות תישארנה ללא מסגרת לימודית.