שתף קטע נבחר

בריטיש טלקום: חופשה של שנה ב-25% שכר

חברת הטלפונים הבריטית, שפיטרה השנה כ-15 אלף עובדים, מציעה 1,000 ליש"ט לעובדים שיעברו למשרה חלקית; עובדים שהם הורים יכולים לצאת לחופשות בית הספר

בריטיש טלקום (BT) מנסה להיחלץ מהמשבר הקשה הפוקד אותה - ומציעה לעובדיה לצאת לחופשה ארוכה תמורת קיצוץ בשכרם. חברת הטלפונים הבריטית מנסה בדרך זו להקטין את הוצאות השכר שלה ולהימנע מפיטורים המוניים, על רקע הירידה החדה בהכנסותיה עקב המיתון העולמי.

 

לפי אחת ההצעות, יוותרו העובדים על 75% משכרם וייצאו לחופשה בת שנה. 25% הנותרים ישולמו מראש - בתשלום אחד.

 

לעובדים הוצע גם לקבל תשלום חד פעמי של 1,000 ליש"ט לכל עובד שיסכים לעבור לעבודה במשרה חלקית. הצעה נוספת מאפשרת לעובדים שהם הורים לילדים בגילאי בית ספר, לעבוד רק בתקופות הלימודים, דבר שיאפשר להם לבלות יותר זמן עם הילדים בחופשות - ויחסוך הוצאות לחברה.

 

בריטיש טלקום מעסיקה כ-100 אלף עובדים - והיא אחת המעסיקות הגדולות בבריטניה. החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2009 בהפסד ענק של 1.3 מיליארד ליש"ט.

 

בריטיש כבר פיטרה השנה כ-15 אלף עובדים, ולדבריה, יש צורך בצעדי חיסכון דרסטיים נוספים כדי להימנע מהפסדים גדולים עוד יותר. הצעות החברה לעובדים לצאת לחופשות תמורת קיצוצי שכר, במקום פיטורים, נועדו לחסוך בהוצאותיה העתידיות על גיוס עובדים חדשים, לאחר שהכלכלה הבריטית תצא מהמיתון.

 

חברות בריטיות רבות מחפשות עתה דרכים לחסוך בהוצאות השכר של עובדיהן מבלי לפטרם. חברת התעופה בריטיש איירווייס, למשל, הודיעה לאחרונה כי 6,200 מעובדיה התנדבו לוותר על חלק משכרם. 4,000 עובדים ייצאו לחופשות ללא תשלום, בעוד ש-1,400 עובדים יעבדו בחצי משרה ו-800 עובדים יעבדו בחינם לתקופה של בין שבוע לארבעה שבועות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים