יום שישי, 10.05.2024 שעה 15:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

רייכרט התאמן, קרויף: ישחק במכבי, סוף סיפור

הקשר החל את האימונים עם מכבי ת"א, המנג'ר: "דיברתי איתו ואמרתי לו שהוא חוזר, הישראלים הם העדיפות שלנו. לא פניתי לשחקן הרומני של הפועל"

|
רייכרט באימון מכבי ת
רייכרט באימון מכבי ת"א. ג'ורדי לא מוותר (איתי כהן)

עונת 2015/16 נפתחה היום (שלישי) רשמית עבור האלופה מכבי ת"א במסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות המאמן סלבישה יוקאנוביץ' והמנהל המקצועי, ג'ורדי קרויף, אך לא פחות חשוב, באימון בכטרה, עדיין ללא שחקני הנבחרת שקיבלו מנוחה, אך עם בן רייכרט, שחזר מההשאלה ליריבה העירונית.

ג'ורדי קרויף דיבר במסיבת העיתונאים כאשר במפתיע או שלא, נושא השיחה המרכזי לא היה המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ', אלא דווקא רייכרט ועתידו במועדון. רצונו של השחקן לעזוב את הצהובים לא שינה ולו במעט את דעתו של ההולנדי, שהבהיר כי לא יהיה דיון בעניינו וכי רייכרט יישאר במכבי ת"א. גם הצעירים שון גולדברג, דן גלזר וסוהיל ארמלי לקחו חלק באימון.

קרויף: גאה במאמן החדש

קרויף פתח את דבריו בנוגע למאמן החדש: "אני חושב שתמיד זה קשה לדעת לפני. עד כה היו לנו בחירות טובות של מאמנים, עם שאיפות להתקדם. היה לנו קצב התקדמות מרשים בשנים האחרונות. זה נתן לנו אפשרות להכיר את השחקנים בתחילת העונה. המאמנים שעבדו איתנו החמיאו מאוד על התקופה שלהם כאן. אני חושב שזה חשוב והופך אותנו לגאה כשהמאמן שלנו לפני 13 חודשים מאמן את פיורנטינה".

הבחירה ביוקאנוביץ': "הבחירות שלנו בשנים האחרונות היו דומות מאוד. אני עוקב אחריו תקופה ארוכה וברגע שהבנתי שהדברים בווטפורד לא מסתדרים אז חשבתי שנצטרך להמתין בשבילו. מעולם לא החתמנו מאמן ביום האחרון של העונה אלא תמיד רצינו ללמוד, להתייעץ ולחשוב. החתמנו אותו אחרי עשרה ימים וזה היה מהיר יותר מהשנים האחרונות".

סלבישה יוקאנוביץ´ באימון הבכורה (איתי כהן)
סלבישה יוקאנוביץ´ באימון הבכורה (איתי כהן)
 
ההבדל בין יוקאנוביץ' לפאקו: "אני חושב קודם כל שזו שאלה שנשאלה על פאולו סוזה אחרי אוסקר וגם אחרי שסוזה עזב, שאלתם על אוסקר. פאקו הגיע בסיטואציה קשה מאוד וגם עכשיו השאלה נשאלת. את התשובה לא נדע לעולם אבל אני בטוח שהוא יעבוד על קידום השחקנים שלנו. צריך להבין שאנחנו לא הליגה הבכירה באירופה ולכן שחקנים ומאמנים רוצים להתקדם".

על אלי דסה: "אני לא מדבר על שחקנים והעברות של שחקנים ספציפיים. אנחנו מתנהלים ככה כבר שלוש שנים. אני לא אדבר על מאה שמות. ברגע שיש משהו חדש אז נעדכן בערוצים של המועדון".

על אולי מהפכה בסגל: "אני חשבתי על ההערות הללו בנוגע לזה. בתור המנהל הספורטיבי תמיד יש לך את השאלה בנוגע לתכנון. אני חושב שהתקדמנו מעונה לעונה. זכינו באליפות בעונה הראשונה, בשנייה זכינו בתואר ועשינו עונה טובה באירופה. בשלישית הפסדנו את אירופה, נכשלתי כמאמן (בצחוק - א.ע) אבל אני לא מרגיש שזה נכון ליישם מהפכה כשיש לנו שחקנים וצוות שעשו את אחת העונות הטובות בהיסטוריה של המועדון.

מהראן ראדי באימון (איתי כהן)
מהראן ראדי באימון (איתי כהן)
 

"אני מבין שיש רצון לשמות גדולים והחתמות אבל הבעלים רוצה התקדמות הדרגתית וזה מה שאנחנו עושים. ההוצאות שלו על זרים בשלוש השנים היו 600 אלף יורו וזו דוגמא שאנחנו לא מהמרים אלא חושבים בצורה מתונה, צעד אחרי צעד. יש דרכים רבות לרענן את המוטיבציה ואני בטוח שנצליח להוציא מהם את המקסימום. הייתי מעדיף מאמן שישאר כאן הרבה אבל כאשר יש תחלופה של מאמנים זה גם עוזר. השחקנים הוכיחו בשנים האחרונות שהגעה של מאמן חדש תורמת להם ואני מאמין שזה יקרה גם".

על האפשרות לשחק עם ארבעה זרים: "התוכניות שלנו היו תמיד לא להשקיע בזרים. ההיסטוריה מוכיחה כי הזרים מתקשים להישאר פה. זה לא אומר שהם לא טובים אלא סיבות אחרות כמו הסתגלות שלנו אליהם או שלהם אלינו. האסטרטגיה שלנו הייתה עם 80 אחוזים מהסגל שהם מקומיים אז חשוב להתחזק שם. הזרים עבורנו הם מענה לדברים שאין לנו בישראל. או במקרים אחרים שהמחיר גבוה מדי. הנוסחה שלנו הייתה דיי מוצלחת לדעתי. טעויות יכולות לקרות ושחקנים לא מצליחים, אני לא חף מטעויות".

שחקני מכבי ת&qout;א באימון (איתי כהן)
שחקני מכבי ת"א באימון (איתי כהן)
 

על רייכרט: "אני התנהלתי עם השחקן, יחד עם עופר (רונן) שטיפל בתרגום, כדי להבהיר לו שהוא שחקן מכבי תל אביב. אין דיון בנוגע אליו. זה כדורגל, לא הכל עובד לפי הספר. לעיתים יש רגשות ודברים נלווים. יש מסרים שהועברו בצורה מסוימת כדי להכעיס את הקהל, אבל העבודה שלי, ואולי אני לא טוב מספיק, היא להגן על האינטרס של מכבי. רייכרט הוא אחד הקשרים הטובים ביותר בגילו והוא של מכבי.

"שוחחתי עם בן והוא קיבל את זה בצורה טובה. אני מכבד את אותו, כנראה יותר מכל אחד אחר בכדורגל הישראלי. ביקשנו ממנו משהו לא פשוט ביום האחרון של ההעברות והוא עשה את זה. עבורי הוא מדורג בטופ של הכדורגל הישראלי, הוא שחקן שצריך להתקדם ולכן זה קשה עבור האוהדים לעכל. עבור מכבי ת"א זה היה עסקה טובה, השקענו בו המון ואנחנו מצפים ממנו להמון בשנים הקרובות. הם ביקשו אותו וכולם הרוויחו, הם קיבלו שחקן בשכר של חייל שנתן מעצמו 110% של תשוקה. אנחנו צריכיך למתן אותה. אני תמיד אשמור על כבוד איתו גם בעוד חמש שנים".

איינבינדר ורייכרט. &qout;אחד הקשרים הטובים בגילו&qout; (איתי כהן)
איינבינדר ורייכרט. "אחד הקשרים הטובים בגילו" (איתי כהן)
 

ההאשמות מצד הפועל ת"א: "באופן נורמלי אני לא אוהב לענות על הדברים האלה כי זה ילדותי. אני יכול להבטיח ב-100% שהשחקן הרומני לא מוכר לי, לא ראיתי אותו, לא יודע מי זה. אני מניח שהוא שחקן טוב, כי השחקנים הרומניים הם כאלה. אני מאחל להם כל טוב, אין לי זמן לחבל להם בתוכניות. זה כנראה חלק מהתוכניות שלהם לעורר את האוהדים שלהם. לא עשיתי שום דבר כדי לחבל בתוכניות שלהם, אולי יש שם עוד ג'ורדי אבל זה לא אני".

על ברק בדש: "אני מקווה שאתה תדע את התשובה בצורה כזו או אחרת. אולי היום תקבל אחת כזו".

ברק בדש. התשובה הגיעה מהר מהצפוי (איתי כהן)
ברק בדש. התשובה הגיעה מהר מהצפוי (איתי כהן)
 

על מאמן ישראלי: "אני בהחלט מקווה מאוד. המאמן שלנו מדבר שפות רבות, שיחק ברמות הגבוהות ביותר. עקבתי אחריו המון וכאשר ההזדמנות קפצה אז הלכנו על זה יחד עם מיץ' ומרטין. נדע רק בסיום איך העונה התקדמה. היה רגעים בעונה שחשבנו על מאמן ישראלי אבל לבסוף החלטנו ללכת על צוות מקצועי זר. אולי זה ישתנה בהמשך כי אני חש שייתכן והיא מוכנה. כרגע זו ההחלטה הכי חשובה עבורנו".

על שלב הבתים של ליגת האלופות: "מה צריך לעשות כדי לשחק במוקדמות? הכלל הראשון הוא לזכות באליפות. שלב הבתים הוא מטרה שלנו אבל היא לא מטרה מרכזית וריאלית כמו לזכות באליפות. יש 38 משחקים בליגה וככה אפשר להוכיח כמה אנחנו טובים, באירופה הכל תלוי במומנטום והגרלה. לפעמים זה לא תמיד קשור לכדורגל. אני שוב מאמין שהיינו קרובים להגיע לליגה האירופית, בתנאים נורמליים האמנתי שנעבור. אנחנו לא יודעים מה יקרה אבל זו מטרה. זה ברור שאם מכבי ת"א לא תגיע לשלב הבתים אתם תציבו את זה ככישלון וזו טעות. קודם הליגה חשובה לנו ורק אחרי זה אירופה. החוקים בישראל מקשים על ההעפלה בגלל השימוש בחמישה זרים וזה בסדר, זו ההתאחדות כאן. אנחנו צריכים לחיות עם זה".

השחקנים באימון. &qout;המטרה היא הליגה&qout; (איתי כהן)
השחקנים באימון. "המטרה היא הליגה" (איתי כהן)
 

על היתרון שלו: "אתה יכול לשאול את העיתונאים. אני מקווה שיגידו עליי כאשר אני אעזוב - עשיתי טעויות אבל גם עשיתי דברים טובים. אם הייתם שואלים את האוהדים אם הם מוכנים לאיים על תארים בליגה בלי להצליח בליגת האלופות הם היו חותמים על זה".

היריבות על האליפות: "זה לדעתי הקבוצות הרגילות, לפי מידת ההשקעה בתקציבים אבל תמיד יש הפתעות".

זהות הקפטן: "אני חושב שמתוך כבוד צריך לשוחח עם השחקנים, המאמן ואז נודיע לכולם".

 אלברמן בין בדש, איינבינדר ורייכרט. יענוד את סרט הקפטן? (איתי כהן)
אלברמן בין בדש, איינבינדר ורייכרט. יענוד את סרט הקפטן? (איתי כהן)
 

על גודל התקציב: "אם צריך לדבר על תקציב השחקנים אז הוא פחות מחצי מהמספרים שנזרקים. אני לא רוצה לזרוק סתם מספר אבל תהיו בטוחים שזה פחות מחצי. בישראל משקיעים מאמץ גדול יותר ברגשות מאשר בלשפר את הכדורגל כאן אבל זו דעתי. אני לא מדבר בשם מכבי ת"א אלא רק בשמי, יכול להיות שאני צודק. יש דבר כזה שנקרא 'פייר פליי', יש כללים ברורים ויש קבוצות שהורחקו מאירופה בגלל עבירות כאלה. אני חושב באמת שחשוב יותר להשקיע זמן לתקן חוקים שיעזרו לקבוצות להחזיק תקציב.

"יש מועדונים באנגליה שהצליחו לטפל בנושא זכויות השידור וכך המועדונים שם פורחים. לחסום שחקנים מושאלים זה מיותר, עדיף אולי להגדיל את מכסת הזרים וכך השוק יהיה פתוח יותר והתקציבים ירדו. אולי גם לשנות את החוק ששחקן בן 24 שסיים את החוזה שלו, הוא חופשי ולא חייבים לשלם עליו דמי השבחה. זה לדעתי מה שמשאיר את הכדורגל הישראלי מאחור, אני זר ואני חייב להתאקלם לחוקים".
 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */