יום שלישי, 14.05.2024 שעה 15:37

פוקר: שישה דברים לחשוב עליהם לפני הפלופ

אל תהיו שחקנים שמאבדים ריכוז בזמן שהם מחכים. סגלו לעצמכם רוטינה בה אתם מקבלים את כל הנתונים שאתם צריכים לפני שהפלופ נפתח. הפרטים בפנים

|
אל תשנו בזמן שאתם מחכים...
אל תשנו בזמן שאתם מחכים...

בשבוע שעבר הגעתי למשחק ביתי בו אני משחק מדי פעם והפעם מלבד לשחק גם חילקתי את הקלפים ברוב הערב. שמתי לב שאיכות המשחק שלי ירדה פלאים, בגלל שרוב תשומת הלב הוסטה מהמשחק אל דאגה שהמשחק יזוז כמו שצריך. החוויה הזאת הזכירה לי כמה מהצלחה של שחקן תלויה בגישה שלו למשחק, בתשומת לב לפרטים הקטנים, בריכוז. במונחים של תהליך מחשבה הגעתי למסקנה שהזמן הכי חשוב הוא השניות שעוברות בין סיום האקשן לפני הפלופ לרגע שהפלופ נחשף. זה הזמן שבו אני רואה שחקנים רבים לוקחים רגע לנוח, בגלל שהם חושבים ששום דבר לא קורה. אני דווקא חושב שזה זמן מצוין לבדוק כמה דברים חשובים לקראת המשך יד, ויש לי רוטינה קבועה :

ראשית כל אני בודק שוב את הקלפים שאני מחזיק, כדי שאזכור בדיוק מה הם, כולל סדרה (Suit). אתם לא רוצים להיות אותם שחקנים שבודקים את הקלפים שלהם כאשר הם רואים שני קלפים מאותו הסדרה בפלופ, לראות האם יש להם ריצה לפלאש או לא. אתם רוצים להיות אלו שכבר יודעים בביטחה מה יש להם ומנצלים את הזמן הזה לראות מי בודק ומי מגיב באיזה צורה.

לאחר מכן אני בודק את העמדה שלי ביחס לכפתור וביחס לשאר השחקנים ביד. האם אני הולך להיות זה שמדבר ראשון? איפשהו באמצע? אני סופר כמה שחקנים נמצאים ביד בשלב זה (במשחק בקזינו הדילר אמור להכריז על כך, אבל לעיתים הם גם יכולים לטעות. עדיף לבדוק זאת בעצמכם), וזוכר מה המיקום שלי. אם אני לא השחקן שמדבר ראשון אני בודק מי כן כך שאוכל להתמקד בו כאשר הפלופ יפתח.

הדבר הבא שאני עושה הוא להעריך את גודל הקופה. אין צורך להיות מדויק עד לרמת הדולר הבודד. במשחק של 1-2 דולר לדוגמה אם הייתה העלאה ל10 דולר לפני הפלופ והיו שלושה שחקנים ששילמו, ההערכה שלי תהיה 40 דולר. אני מתעלם משחקנים שעשו לימפ וקיפלו, אני מתעלם מהתרומה של השחקנים בבליינדים, מתעלם מהרייק שילקח וכו'. אין צורך להיות עד כדי כך מדויק.

בהתבסס על המספר שזה עתה קיבלתי אני מחליט מה יהיה גובה ההימור שלי. זה לא אומר שאני אהיה זה שאהמר, ההחלטה האם להמר תלויה בהמון גורמים, הפלופ שיגיע, העמדה היחסית שלי, האם אני השחקן שהעלה לפני הפלופ, התדמית שלי בשולחן, מה אני יודע על הנטיות של השחקנים האחרים ביד, גדלי הערימות ועוד גורמים נוספים, אבל בכל מקרה אני רוצה שכבר יהיה לי בראש מספר, גודל בט שבו אשתמש אם אחליט להמר, אם יהיו צ'קים אליי או אם אני הראשון לדבר. בדרך כלל זה יהיה איפשהו בין חצי קופה לשלושת רבעי קופה, אבל לעיתים אני אהיה יצירתי ואשתמש בגודל אחר אם אחליט שהנסיבות מצדיקות זאת.

אז אחרי שבדקתי שוב מה הם הקלפים שלי, רשמתי לעצמי מה העמדה היחסית, הערכתי את גודל הקופה והחלטתי מה יהיה גובה ההימור שלי, אם יש לי עדיין זמן הדבר הבא שאני עושה הוא להסתכל על הערימות של השחקנים האחרים כדי להבין מה הערימה האפקטיבית מול כל אחד ואחד. אחרי שעשיתי את זה אני מנסה להזכר במה שאני יודע על התדמית שלי בשולחן כפי שאני חושב שהשחקנים האחרים חושבים, ומה המצב המנטלי של השחקנים שאיתי ביד, האם הם מורווחים, מופסדים, בטילט, רוצים ללכת הביתה וכו'.

המטרה של כל הדברים האלה בסופו של דבר היא לתת לי את כל המידע שאני צריך בבואי לקבל החלטה. ברגע שאצטרך לחשוב מה היא דרך הפעולה בה אני רוצה לנקוט, כל האינפורמציה שאני צריך כבר נמצאת לי בראש ואני יכול לחשוב על שני דברים:

- כיצד הפלופ פוגע בטווחים הצפויים של היריבים שלי
- ניתוח האקשן עד אליי, יחד עם צפי להמשך

פעמים רבות תראה שחקנים מדברים, רואים טלוייזיה או משחקים בטלפון בזמן שהם מחכים לפלופ שיגיע, זמן שהוא מבחינתי יקר ערך. אחרי שהפלופ יפתח והאקשן יתחיל תוכל לראות את אותם שחקנים שואלים את זה שלידם מה היה האקשן? כמה הקופה? אתה יכול לראות על העינים שלהם שהם מנסים להבין מי נגד מי בזמן שהם צריכים לקבל החלטה. אתה יכול לראות בקלות איך הם עושים טעויות שנובעות מחוסר ריכוז או חושפים פרטים שהם לא צריכים בגלל שהם כל כך עסוקים בניסיון להבין את הסיטואציה בה הם נממצאים. אל תהיה אחד מאותם שחקנים. סגל לעצמך רוטינה בה אתה מקבל את כל הנתונים שאתה צריך לפני שהפלופ נפתח, כמו שטייס עובר על רשימת דברים חשובים לעשות לפני טיסה. כאשר תעשה זאת מספיק פעמים תראה שזה נותן לך את האפשרות להתרכז יותר בקבלת ההחלטות, מה שבסופו של דבר קובע האם תרוויח או תפסיד כסף.

מאת אתר פוקרלנד

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */