שתף קטע נבחר

צ'אבס הלאים את הבנק השלישי בגודלו בוונצואלה

ממשלתה הסוציאליסטית של ונצואלה הלאימה את בנקו דה ונצואלה שבבעלות חברת גרופו סאנטאנדר הספרדית, והגיעה לשליטה על 21% מהפקדונות הבנקאיים במדינה

ממשלת ונצואלה הלאימה אמש (ו') את הבנק השלישי בגודלו במדינה, בנקו דה ונצואלה. בכך הפכה הממשלה הסוציאליסטית לשחקנית הגדולה ביותר במערכת הבנקאית של המדינה הדרום-אמריקנית. מדובר בבנק בבעלות פרטית של חברה ספרדית בשם גרופו סאנטאנדר. ממשלתו של הנשיא הוגו צ'אבס מחזיקה כיום בשליטה על 21% מהפקדונות הבנקאיים. גידול שליטתה של הממשלה במערכת הבנקאות נעשה במקביל להידוק אחיזתה בכלכלה כולה.

 

 

"הרכישה תחזק את המערכת הבנקאית הציבורית, שנותנת עדיפות לסקטורים מסוימים, כמו חקלאות, אנרגיה, דיור ותיירות" אמר שר התיירות של ונצואלה, אלי רודריגז.

 

במאי האחרון, לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן כושל, הסכימה ממשלת ונצואלה לשלם לגרופו סאנטאנדר הספרדית 1.05 מיליארד דולר תמורת הבנק. העסקה נכנסה לתוקף אתמול, לאחר שהממשלה שילמה תשלום ראשוני של 630 מיליון דולר. שאר הכסף ישולם בשני תשלומים שווים באוקטובר ובדצמבר.

 

בנקו דה ונצואלה החזיק בחודש מאי 3.2 מיליון לקוחות, 10% מכלל הפקדונות במדינה ו-6,000 עובדים. יחד עם שאר הבנקים הממשלתיים, יימצאו כעת בשליטת המדינה 21% מהפקדונות, 16% מההלוואות, ו-651 סניפי בנק, והיא תעסיק 15 אלף עובדים בענף הבנקאות.

 

הממשלה מקיימת פיקוח הדוק גם על הבנקאות הפרטית, בדומה לשאר הכלכלה במדינה. הממשלה מכתיבה לא רק את גובה הריבית אלא גם את העמלות שהבנקים גובים.

 

תחת הנהגתו של צ'אבס, הלאימה ונצואלה מאז 2007 חברות מרכזיות בתחומי הפלדה והחשמל, וכן ארבעה פרויקטיים מרכזיים לייצור נפט. לפי הערכות, שילמה הממשלה על ההלאמות הללו כ-23 מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס
צילום: רויטרס
מומלצים