שתף קטע נבחר

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

מדד הקאק הצרפתי הוסיף 0.1%, הפוטסי הבריטי עלה ב-0.05% ואילו הדאקס הגרמניה ירד ב-0.2%, על רקע הצעתו של שר האוצר הגרמני לרכוש נכסים "רעילים" מהבנקים הגרמניים, שתובא עוד היום לאישור הבית התחתון בפרלמנט הגרמני

בהמשך למגמה באסיה ואמש בוול סטריט, בורסות אירופה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, בצל הפרסום על מעבר לירידה במכירות המקעונאיות בגוש היורו במאי.

הפוטסי הבריטי הוסיף 0.05%. בצרפת ננעל מדד הקאק בעליה של 0.1% והדאקס הגרמני ירד בכ-0.2%. 

 

 

ברקע המסחר, הצעתו של שר האוצר הגרמני, פיטר סטיינברוק, לרכוש נכסים "רעילים" מהבנקים הגרמניים. ההצבעה צפויה להיערך היום, המועד האחרון בו מתכנס הפרלמנט בגרמניה, לפני שייצא לפגרה, ממנה ישוב רק ב-27 בספטמבר. לפיכך, החליטה הקאנצלרית, אנגלה מרקל, להביא את ההצעה להצבעה היום בבית הנבחרים התחתון בברלין.

 

עוד ברקע המסחר, צפוי מדד היורו סטוקסס 600 להשלים השבוע ירידה של כ-5% מאז ה-11 ליוני, על רקע הערכת המשקיעים כי המניות באירופה הוסיפו לערכן יותר מאשר הצפי לרווחי התאגידים הבורסאיים. המניות במדד זה נסחרות עם מכפיל רווח של 25.4, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז שנת 2004, כך על פי סוכנות הידיעות בלומברג.

 

נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה, החליט אתמול להותיר את שיעור הריבית בגוש היורו על כנה, בגובה של 1%. זאת בהתאם לציפיות הכלכלנים, הסבורים שטרישה אף יותיר את שיעור הריבית ללא שינוי עד לרבעון הרביעי של השנה הנוכחית.

 

בנק ההשקעות UBS הוציא היום דו"ח, ממנו עולה כי כלכלת שבדיה צפויה להתאושש מהמשבר הכלכלי הרבה יותר מהר מגוש היורו, זאת בזכות תגובה מהירה של הבנק המרכזי שלה, שהוריד את שיעור הריבית לשפל של כל הזמנים, ובזכות תוכניות התמריצים המאסיביות של הממשלה, שעזרו לאושש את הביקוש המקומי.

 

שווקי העולם 

המסחר בוול סטריט נחתם אמש בירידות שערים חדות ובמזרח הרחוק נסגר היום המסחר במגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים. ברקע המסחר במזרח הרחוק נתוני המאקרו השליליים שפורסמו אתמול בארצות הברית ובאירופה, מהם עולה כי שיעור האבטלה בארצות הברית ובגוש היורו עמד על 9.5% ביוני.

 

מניות במרכז

קומרץ בנק - מניית הבנק השני בגודלו בגרמניה עולה ב-3.7%, על רקע הצעת שר האוצר הגרמני.

 

ריו טינטו - מניית חברת הסחורות והכריה השלישית בגודלה בעולם יורדת ב-0.4%. החברה השלימה את העסקה השנייה בגודלה השנה למכירת מניות, בשווי של 15.2 מיליארד דולר לבעלי המניות הקיימים, והקטינה ע"י כך את החוב הגבוה שלה.


פורסם לראשונה 03/07/2009 14:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בפרנקפורט: ירידות שערים
צילום: רויטרס
מומלצים