יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:36

סנפורד: אם לא אנצח ונזכה במדליה אהיה מודאג

האצן לא הנמיך ציפיות לקראת פתיחת תחרויות האתלטיקה מחר (ראשון). שלושה גמרים לריבקין בהתעמלות אמנותית, שניים לנבחרת. אסי ממן, שליח ONE לבאקו

|
סנפורד (נעם מורנו)
סנפורד (נעם מורנו)

תחרויות האתלטיקה ייפתחו מחר (ראשון) באצטדיון האולימפי בבאקו, זאת במסגרת אליפות אירופה לאומות דרג ג' בו משתתפת גם ישראל, יחד עם מדינות נוספות כמו אוסטריה, אזרבייג'אן, בוסניה, מולדובה וגיאורגיה.

כל מדינה מיוצגת בכל מקצוע על-ידי אתלט בודד ושיטת הניקוד המצטברת תתבסס על כך שכל אתלט מנצח יזכה את המדינה שלו ב-15 נקודות, סגנו יוסיף 14 נקודות למאזן הכולל של מדינתו, השלישי 13, הרביעי 12 עד המשתתף שמדורג במקום ה-15 שמזכה את נבחרתו בנקודה אחת בלבד. הסיכום הסופי של סך כל הנקודות שצברה כל נבחרת בתחרויות הגברים והנשים ביחד קובע את הדירוג הסופי שלה.

רק מדליה אחת תחולק למדינה הטובה ביותר, בצבע זהב כמובן, כאשר המטרה של הנבחרת הישראלית היא להעפיל כמובן לדרג גבוה יותר והיא מקווה לעשות זאת בעזרת תוצאות טובות של האתלטים הבכירים, דוגמת דונלד סנפורד, שכזכור זכה במדליית ארד היסטורית באליפות אירופה בציריך 2014 בריצת 400 מטרים.

דונלד סנפורד. &qout;אני ממש מתרגש&qout; (טיבור יגר)
דונלד סנפורד. "אני ממש מתרגש" (טיבור יגר)
 

"אני ממש מתרגש", אמר סנפורד. "אני רוצה כבר להתחיל. שמעתי שזו המשלחת הגדולה ביותר שיצאה מישראל לתחרות בינלאומית, כך שאנסה לעזור לה להביא כמה שיותר מדליות. אם לא אנצח ולא נזכה במדליה אני אהיה מאוד מודאג, כי מבחינתי, אי אפשר להגיע לטופ של אירופה ולא לסיים במקום הזה בתחרות הזאת".

בשעה 16:50 יעלה סנפורד למסלול הריצה בבאקו ויתחרה ב-400 מטר במטרה לקבוע תוצאה טובה שתביא לישראל ניקוד גבוה. בנשים, ב-15:20 תתחרה חנה קנייזבה-מיננקו בקפיצה המשולשת. מיד לאחר מכן, יתחרו גם אולגה לנסקי הצעירה במקצה ל-100 מטר (15:50) ומטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון (17:50). 

קושבצקי: "לא חושבות על מדליה", מסליי יתחרה באיגרוף
יום מיוחד צפוי באולם ההתעמלות בבאקו. החל מ-12:30 יופיעו נבחרת ההתעמלות האמנותית בגמרים בשני המקצועות של חמישה סרטים ואלות עם חישוקים, ואילו נטע ריבקין תתחרה בשלושה גמרים אישיים: תרגילי הסרט, הכדור והחישוק.

"אנחנו באות לעשות את הכי טוב שלנו", אמרה אלונה קושבצקי, קפטנית נבחרת ההתעמלות האמנותית שכבר זכתה במשחקי אירופה במדליית כסף בקרב רב. "אנחנו לא חושבות על מדליות אלא אך ורק איך נעשה את הביצוע הטוב ביותר שלנו" הוסיפה קושבצקי.

נטע ריבקין. שלושה גמרים (הוועד האולימפי בישראל)
נטע ריבקין. שלושה גמרים (הוועד האולימפי בישראל)
 

ב-6:45 הקלעים עמנואל בן חפר וליאור מדלל יתחרו ברובה שלושה מצבים. נוסף אליהם, ב-7:00 אלכסיי קרייבסקי יתמודד במקצה אקדח אש מהירה. "אנחנו נלחמים על הקווטות האולימפיות אז אני מניח שצפויה להיות רמה גבוהה", אמר קרייבסקי. "יהיו מתחרים חזקים אבל גם אני חזק, הסיכויים שלי להתברג לגמר הם גבוהים מאוד והציפיות שלי הן להגיע לגמר ולקחת מדליה. בקליעה תמיד צריך קצת מזל ואם זה יסתדר, אז הכל יהיה בסדר".

ב-10:00 יתחרו באופני הכביש עידו זילברשטיין ויואב בר לאורך מסלול של 215 קילומטר, הכולל 16 הקפות ברחבי העיר באקו. מאמן הנבחרת, ניב ליבנר, אמר: "ננסה להכניס אנרגיות למירוץ ונקווה שדגל ישראל יהיה כמה שיותר קדימה. מדובר במירוץ טקטי והמטרה שלנו היא קודם כל להתברג לקבוצת הבריחה".

בנוסף אליהם, המתאגרף ארטיום מסליי (75 ק"ג), שקיבל כרטיס חופשי לשלב שמינית הגמר, יפגוש ב-18:45 באולם הקריסטל את ויטלי ברנדרנקה מבלארוס.         

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */