שתף קטע נבחר

נסים: "אליפות? זה חלום", פרנקו: "אין פייבוריטית בגמר"

יומיים לאחר ההדחה הסנסציונית של מכבי ת"א בחצי גמר הפלייאוף, ערכו שתי הפיינליסטיות - הפועל אילת והפועל י-ם, מסיבת עיתונאים משותפת. הגארד של אילת: "אליפות תהיה ההישג הכי גדול שלי", טוני גפני החמיא ליריבה: "לא הופתעתי שאילת הדיחה את מכבי". שיבק ופרנקו הסכימו: "הכל פתוח". קאליף ווייאט, שון דאוסן, דווין סמית', ליאור אליהו ואייק אופייבו בחמישיית העונה

לראשונה מזה 22 שנה - מכבי תל אביב לא תשחק בגמר של ליגת הכדורסל. הפועל ירושלים, שגברה בחצי הגמר 0:3 כל מכבי ראשון לציון , והפועל אילת, שגרמה לרעידת אדמה עם 2:3 ענק מול הצהובים , יודעות שהן קיבלו הזדמנות פז לזכות בתואר.

 

היום (ו') ערכו שתי הקבוצות מסיבת עיתונאים מיוחדת במלון הילטון לקראת המאבק על האליפות, מאבק שיוכרע בשני משחקים בשיטת בית חוץ: המשחק הראשון יתקיים באילת ביום שני (21:05), שלושה ימים מאוחר יותר הפועל ירושלים תארח בארנה את החבורה של שיבק (21:05).

 

קפטן הפועל אילת, אפיק נסים, אמר: "הגענו לשיא מסוים עם הניצחון על מכבי, אבל הזמן עושה את שלו ואנחנו כבר חושבים על ירושלים. המטרה ברורה ואנחנו יודעים שלא יהיה קל. לקחת אליפות בארץ זה משהו גדול שחלמתי עליו. לקחתי תארים בחו"ל, אבל אם אזכה באליפות, זה יהיה ההישג הכי גדול". עמית שמחון הוסיף: "יש לנו הרבה שחקנים טובים בקבוצה, ובכל ערב שחקן אחר יכול להיות טוב. אני שמח שנכנסתי למומנטום טוב לקראת סיום העונה".

 

מאמן אילת, אריק שיבק, אמר: "שתי הסדרות שעברנו הכניסו אותנו לכושר טוב יותר. לירושלים הייתה המתנה ארוכה לפני הגמר, אבל זה יכול ללכת לשני הכיוונים. אין חשיבות גדולה לאיפה מתחיל הגמר או לעניין הבית והחוץ. הכל פתוח ואין כאן למעשה יתרון ביתיות".

 

פרנקו ושיבק עם צלחת האליפות (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
פרנקו ושיבק עם צלחת האליפות(צילום: יאיר שגיא)

מי תזכה באליפות? גפני, הלפרין, נסים, שמחון והצלחת (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
מי תזכה באליפות? גפני, הלפרין, נסים, שמחון והצלחת(צילום: יאיר שגיא)

 

קפטן הפועל ירושלים, יותם הלפרין: "מה שהיה עד עכשיו פחות משנה. שתי הקבוצות שנמצאות בכושר הכי טוב הגיעו לגמר, ומגיע שאפו יותר מענק לאילת שעשתה את זה. אנחנו מגיעים לגמר בכושר כמו שרצינו ונסתכל על כל משחק בפני עצמו". טוני גפני: "היה לנו המון זמן להתכונן, אנחנו מפוקסים מאוד ואני נרגש לקראת יום שני. לא הופתעתי שאילת הדיחה את מכבי ת"א".

 

מאמן הפועל ירושלים, דני פרנקו סיפר לקראת מעמד הגמר: "11 ימים זו המתנה ארוכה והרבה חבר'ה מסביבי חושבים מתי העונה תיגמר. אני בטוח שתהיה לזה השפעה, אבל מאמין שנדע להתמודד עם זה. אני מודה למי שצריך להודות ששנה אחרי שנה אני נמצא במעמד הזה. העתיד? אני חושב רק על הפועל ירושלים ועל הגמר. לא ראיתי בסדרה בין אילת למכבי ת"א משהו שמדאיג אותי. האם אנחנו פייבוריטים? במשחקים על תואר אין דבר כזה אנדרדוג או פייבוריט, אי אפשר לתכנן מעבר למה שעומד מולך כרגע".

 

יותם הלפרין. "מגיע שאפו יותר מענק לאילת" (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
יותם הלפרין. "מגיע שאפו יותר מענק לאילת"(צילום: יאיר שגיא)

 

יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, התייחס לסוגיית הכרטיסים: "המחירים לא שונים ממה שהיה בעבר. ההוצאות מאוד כבדות ובגלל שמדובר באולם של 1,300 מקומות, כמעט לא נשאר כסף לחלק לעולות לגמר. אנחנו רואים מה סדרות עושות, זה מוסיף עניין. אנסה לשכנע את הדירקטוריון שבעונה הבאה תהיה סדרה לפחות בחצי הגמר".

 

משטרת ישראל הודיעה להפועל אילת כי עליה להזמין כוח אבטחה של 100 סדרנים ו-50 שוטרים, בנוסף לדרישות אבטחה נוספות שמעולם לא נדרשו קודם מהקבוצה. העלות המוערכת עבור אילת עומדת על 70 אלף שקלים, כשההכנסות מהכרטיסים (1,100 כרטיסים במחיר 60 ש"ח לכרטיס) לא יכסו את סכום זה.  

 

אריק שיבק וליאור אליהו (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אריק שיבק וליאור אליהו(צילום: יאיר שגיא)

שחקני הפועל אילת (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שחקני הפועל אילת(צילום: יאיר שגיא)

 

במהלך האירוע, נבחרו גם מצטיינו העונה החולפת. בחמישייה העונה נכללים קאליף ווייאט (הפועל אילת), שון דאוסן (מכבי ראשל"צ), דווין סמית' (מכבי ת"א), ליאור אליהו (הפועל ירושלים) ואייק אופייבו (מכבי חיפה). אפיק נסים נבחר למצטיין בפלייאוף, אליהו לישראלי המצטיין של העונה, בראיין רנדל לשחקן ההגנה, טוני גפני לשחקן השישי, שון דאוסן לשחקן הצעיר של העונה ורוברט רות'בארט לשחקן המשתפר.

 

מצטייני העונה, היום (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
מצטייני העונה, היום(צילום: יאיר שגיא)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אריק שיבק במסיבת העיתונאים
צילום: יאיר שגיא
מומלצים