מארגני הפגנה ניאו-נאצית בלונדון: נשרוף את התלמוד

מארגני הפגנה הניאו-נאצית שתתקיים בעוד כשבועיים ליד האזור היהודי כבר הכריזו: "ספרי התלמוד ישרפו במהלך ההפגנה בשל הגזענות שבתלמוד" • ראש הממשלה קמרון: לנהוג באפס סובלנות נגד כל ניסיון לפגוע ביהודים
נתן פרל
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 10:16

הקהילה היהודית בלונדון מודאגת. הפעם בגלל תוכניות של מארגני הפגנה ניאו-נאצית, שמתוכננת להתקיים באזור היהודי בעיר בעוד כשבועיים.

לדברי מארגני ההפגנה, בכוונתם לערוך בטרם תחל ההפגנה טקס ‘שריפת התלמוד’ ושריפת דגל ישראל.

מיקום הטקס נשמר לפי שעה בסוד. ג’שוע בונהיל, ממארגני ההפגנה, כתב בבלוג שלו: “ספרי התלמוד ישרפו במהלך ההפגנה בשל הגזענות שבתלמוד”. בונהיל גם קרא למשתתפי ההפגנה להצטייד מראש בדגלי ישראל, כדי לשרוף אותם. “שהעם האנגלי יגלה סולידריות עם הערבים הסובלים תחת השלטון של המדינה המושחתת והבלתי חוקית האחראית על פשעי מלחמה מחרידים”.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כבר הורה לרשויות החוק להיערך לקראת ההפגנה הניאו-נאצית, ולנהוג באפס סובלנות נגד כל ניסיון לפגוע ביהודים. קמרון הכריז: “המפגינים הצפויים לקחת חלק בעצרת השנאה הניאו־נאצית צריכים לעמוד למשפט תוך מיצוי מלא של הדין, אם הם יפגינו עוינות אנטישמית”.

אנדרו דיסמור, חבר בית המחוקקים, דרש במכתב ששיגר למפקד המשטרה לבטל את ההפגנה: “ברור שמדובר בהפגנה פרובוקטיבית של הימין הקיצוני כדי להעליב ולהסית נגד הקהילה היהודית. האירוע הזה יפגע בביטחונם של התושבים היהודים ובעסקים שלהם”.

שריפת התלמוד הגדולה הראשונה באירופה אירעה בפריז בט’ בתמוז שנת ה’ד’ – לפני כ-770 שנה. טקסים של שריפת התצלומוד התקיימו גם באיטליה ובפולין.  ‏ 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות