יום שישי, 07.06.2024 שעה 14:59
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שישי, 07/06, 14:45
  • מכבי ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • שבת, 08/06, 21:30
  • הפועל ת"א

חילוקי דעות לגבי גיא גודס: מאמן זר על הפרק

בלאגן במכבי ת"א ביום שאחרי ההדחה מול אילת. היינס בחוץ, פארגו מחכה לתשובות וגרשון שצפוי לעזוב ספג ביקורת: "לא עבד עם השחקנים". צפו בתקציר

|
גודס. הולך הביתה? (רדאד ג`בארה)
גודס. הולך הביתה? (רדאד ג`בארה)

1.רעידת אדמה? מי שראה את מכבי ת"א כל העונה יכול להעיד כי ההדחה של הצהובים מול הפועל אילת בחצי גמר הפלייאוף היא הכל למעט רעידת אדמה. שלושה הפסדים רצופים. רגע, זה עדיין קשה לעכל. שלושה הפסדים רצופים. זהו המאזן העגום איתו מסיימת מכבי את העונה אחרי שהייתה ביתרון 0:2 על אילת בפתיחת הסדרה.

"ברור שאני בשוק. כל המערכת בהלם. לא ציפינו לזה. לא להגיע לגמר זה מצב קיצוני. אני מאוכזב מהשחקנים כי היינו צריכים לגמור את אילת אחרי 0:2", אמר ל-ONE ניקולה וויצ'יץ'. "הכנסנו את עצמנו לבור והודחנו ע"י קבוצה שהחליפה מאמן כי היא כבר הייתה בדרך לליגה הלאומית. כל הכבוד לאילת", הוסיף הקרואטי.

2."הכתובת הייתה על הקיר. השאלה הייתה אם נודח מול אילת או נפסיד בגמר מול ירושלים. לא היינו ביחד כקבוצה כל העונה", אמר אחד השחקנים.  הכישלון של מכבי היה צפוי. סופו שחורציאניטס לא נחתך אחרי שבגד באמון של המערכת וחזר עם עודף משקל. "לקחנו סיכון איתו ובדיעבד עשינו טעויות", הגיב לכך אחד הבעלים דייויד פדרמן.

אילת מדהימה את מכבי ועולה לגמר!

ולא רק סופו הייתה טעות. זאת הייתה עונה רצופה בטעויות. למשל, ההתחמה של נייט לינהארט – ולחשוב שדייויד בלאט באמת שקל להחתים אותו במקום דווין סמית'. ההתעקשות שמארקיז היינס יהפוך לטייריס רייס הייתה משולה לכך שהקבוצה יירתה לעצמה ברגל. היינס סיים את הפלייאוף עם נתון עלוב של 6 מ-30 מהשדה.

הפרצופים החמוצים של אלכס טיוס. אי החתמה של שחקן ישראלי במקום גיא פניני שנפצע. הסירוב של ההנהלה להביא את מרקוס סלוטר, היום אלוף אירופה, עבור 300 אלף דולר (אחרי שירד מ-500 אלף). ההחתמה של ג'ו אלכסנדר – "מדובר בשחקן נחמד אבל לא לרמה של מכבי. בלי אזרחות הוא לא יהיה פה", אמר גורם.

אגב אלכסנדר. "יכולתי להיות עכשיו אלוף NBA עם גולדן סטייט", סיפר ל-ONE. אלכסנדר היה כוכב עבור קבוצת הבת של הווריירס, סנטה קרוז, שזכתה באליפות ליגת הפיתוח והעלתה שלושה שחקנים לקבוצה הבכירה לגמר ה-NBA.

"הייתי מוכן לרגעים הקשים"

3.התחושות בהיכל היו קשות מאוד. הצהובים טפטפו החוצה מחדר ההלבשה רק החל מחצות ועד לשעות הקטנות של הלילה כאשר המאמן גיא גודס היה אחרון לעזוב את המתחם. בשעה 1 בלילה אילן השועל וגרעין אוהדים של מכבי עדיין המתין לנציגים הצהובים מחוץ ל-"שער 9".

הראשונים לעזוב היו השחקנים הצעירים. פיני גרשון היה הראשון מהצוות לפרוש הביתה. "הוא כבר חושב על הג'וב הבא", אמר גורם במועדון. אחר כך סופו ופארגו עזבו מבלי לשוחח עם התקשורת, כנ"ל לגבי טיוס. יוגב אוחיון קיבל עירוי בחדר ההלבשה כתוצאה ממחלת הקרון ממנה סובל.

חברי ההנהלה הצעירה, דני פדרמן, שי רקנאטי, ואלי דריקס, לא ירדו למתחם חדרי ההלבשה בסיום המשחק. "הרגשות שלי רחוקות מלהיות של שמחה, אבל אחרי 22 שנה וכשאתה משחק בסדרות, אם אתה מפסיד פעמיים בבית סימן שהפועל אילת הייתה טובה יותר לאורך הסדרה ומגיע לה להיות בגמר", אמר יו"ר מכבי שמעון מזרחי.

שמעון מזרחי (GettyImages)
שמעון מזרחי: "הייתה בעיה בסגל" (GettyImages)
 

"הייתה בעיה בסגל", הוסיף. "חסרים לנו שלושה שחקני מפתח שהם כולם קלעים. נכנסתי לחדר ההלבשה לפני המשחק וראיתי שמונה שחקנים ושני בחורים צעירים, וזה שליש מהסגל. עצם העובדה שהגענו לכאן זה נס גדול".

עוד אמר מזרחי: "יוגב ופארגו נפלו מהרגליים וזה היה ברור לגמרי. פארגו קלע סל אחד בכל המחצית השנייה אבל הנבואה לא ניתנה לחכמים. מי ידע שאחרי גיא פניני יפצעו לנו עוד שני שחקנים? אף אחד. יש גם חוק רוסי, ומגבלות של חוק צעירים וכל המרכיבים הללו מצרים צעדים".

פדרמן ציין: "במבט לאחור יכול להיות שהיינו צריכים לעשות דברים אחרת, לא אתכחש לכך. גם אם היינו עוברים את אילת, הייתה לנו בעיה מול ירושלים. היו דברים בעייתים שחלק זה גם נושא הצעירים ולא טפלנו בזה כמו שצריך. אני מקווה שזה ישתנה בעונה הבאה".

היינס מתוסכל. הולך הביתה  (נעם מורנו)
היינס מתוסכל. הולך הביתה (נעם מורנו)
 

4.ומי לוקח אחריות על הכישלון? מעמדו של גיא גודס, בעקבות ההפסד, מעורער וכלל לא בטוח שחוזהו ימומש. לגודס הסכם עבור 350 אלף דולרים בעונה הבאה, אך המאמן לא יתאבד עבור המועדון שהלך נגדו מספר פעמים העונה.

בהנהלה ישנם חילוקי דעות לגבי גודס כאשר גורם אחד אמר ל-ONE: "נצטרך לעשות הרבה חושבים. יגיע עוזר מאמן חדש, אבל ייתכן שגם מאמן זר. לגודס יש הרבה סיבות מקלות והוא עמד בהרבה יעדים וסבל מסגל חסר מאוד, אבל ההדחה המוקדמת היא כישלון".

"אנחנו המנהלים והבעלים וברור שאם הקבוצה לא הצליחה האחריות היא שלנו ולא צריך לזרוק את זה על אחרים", הוסיף פדרמן. בין ניקולה וויצ'יץ' לפיני גרשון אומנם יש יחסים חברים מחוץ למגרש, אך בכל הקשור למקצועיות, בין השניים שורר נתק, כך אישר גורם בקבוצה.

פיני גרשון וגיא גודס. עוזר המאמן ספג ביקורת (יניב גונן)
פיני גרשון וגיא גודס. עוזר המאמן ספג ביקורת (יניב גונן)
 

"פיני, מסתמן, הגיע למכבי על תקן יועץ לגודס ומה שהיה חסר למכבי בצוות זה עוזר מאמן. פיני לא עבד עם שחקנים על שיפור יכולת אישית ולא צפה בודיאו או הכין דוחות סקאוטינג", הטיחו במועדון. וויצ'יץ' הגיב: "אני לא מאשים אף אחד. יש מקום וזמן לניתוחים מקצועיים, אבל אנחנו צריכים לחשוב טוב טוב מי ימשיך איתנו בעונה הבאה. בכל התפקידים".

5. בין מכבי לג'רמי פארגו קיים הסכם עבור מיליון דולר לעונה נוספת, אולם השחקן מחזיק בהצעות מסין וטורקיה. למכבי שבוע בדיוק, עד ה-25 ביוני, להודיע לפארגו האם היא מממשת עליו את האופציה או לחילופין, משלמת פיצוי של כ-150 אלף דולרים וחותכת אותו.

גם מארקיז היינס נמצא בדרך הבטוחה הביתה. האירוניה הוא כי מי שאמור להחליף את היינס במכבי בעמדת הקלעי הוא טיילור רוצ'סטי, שעל מועמדותו למכבי והפגישה איתו במדריד נחשף לראשונה ב-ONE.

רוצ´סטי מול קאוסטור. החתמה לא ברורה (GettyImages)
רוצ´סטי מול קאוסטור. החתמה לא ברורה (GettyImages)
 

רוצ'סטי, נושק לגיל ה-30, נחתך בקריירה משלוש קבוצות בשלוש מדינות שונות. בטורקיה, ספרד ואיטליה הגארד האמריקאי לא החזיק עונה שלמה. אשתקד שוחרר מסיינה, אליה הגיע היינס והפך לכוכב. רוצ'סטי, סקורר מוכשר התקפית, אך אינו עושה משחק ומוגבל הגנתית.

מדובר בשחקן חסר ניסיון ברמות הגבוהות ביורוליג וככזה שהוביל קבוצה בנקודות, אך היא דורגה במקום האחרון בטופ 16. תמוהה מאוד ההחלטה להביא את רוצ'סטי למכבי, בטח אחרי עונה כושלת.             

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */