וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין לבנט: "לחייב את התלמידים לבקר ב-10 אתרי מורשת"

17.6.2015 / 21:02

שר התיירות מקדם תכנית שתחייב את תלמידי כיתות ז' עד י"ב לבקר, בין היתר, במערת המכפלה, עיר דוד ומוזיאון יד ושם. במכתב ששלח לשר החינוך הדגיש בפניו את החשיבות: "אין עתיד לעם אשר בניו ובנותיו לא מכירים את מורשתו"

חבר הכנסת יריב לוין. מגד גוזני
"בכוחה של התכנית לחזק את הזיקה של התלמידים למדינת הלאום". השר לוין/מגד גוזני

שר התיירות, יריב לוין, הודיע היום (רביעי) כי יקדם תכנית תיירות אשר תחייב את תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים לבקר בעשרה אתרי מורשת במהלך לימודיהם. במכתב ששלח לשר החינוך, נפתלי בנט, הציע לוין כי השניים יקדמו את התכנית יחד ואף הזמין אותו לבצע שינויים ברשימת האתרים.

לפי הצעתו של לוין, תלמידי כיתות ז' עד י"ב יבקרו במהלך שש השנים הללו בעשרת האתרים הבאים: הכותל המערבי ומנהרות הכותל; עיר דוד; מערכת המכפלה; מצדה; מבצר נמרוד למרגלות החרמון; אולמות האבירים בעכו; מוזיאון יד ושם; משכן הכנסת; ובית המשפט העליון. "אני מאמין כי בכוחה של התכנית לחזק את הזיקה של תלמידי ישראל למורשת הלאומית, להיסטוריה הישראלית ולהיותה של המדינה מדינת הלאום של העם היהודי, ובד בבד לעודד סיורים וטיולים בחלקיה השונים של הארץ", כתב לוין לבנט.

לקריאה נוספת:
סערה בכנסת: ח"כ חזן צעק להרצוג "פחדן" - והוצא מהמליאה
תיאטרון אל-מידאן למירי רגב: "הקפאת התקצוב לא חוקית"
הנשיא ריבלין בירך בערבית: "סלאם עליכום"

מערכת המכפלה מכוסה בשלג. דוברות משטרת מחוז ש"י,
"אין צורך להכביר במלים". מערכת המכפלה/דוברות משטרת מחוז ש"י

לדברי שר התיירות, "אין צורך להכביר מלים על הצורך בהעמקת הקשר בין בני הנוער לבין האתרים המרכזיים אשר משקפים את ההיסטוריה והמורשת שלנו. אין עתיד לעם אשר בניו ובנותיו אינם מכירים את מורשתו, ואין כמו מראה עיניים ותחושת אדמת הארץ תחת הרגליים בכדי להעמיק את זיקת התלמידים לארץ, לאתריה ולנופיה".

לוין אף הסביר מדוע בחר באותם מקומות. "האתרים אשר מצאתי לנכון לכלול ברשימה, מספרים את סיפורה ההיסטורי של הארץ ואת סיפור הקמת המדינה ומוסדותיה, אשר הביקור בהם מהווה אמצעי שאין טוב ממנו להעמקת הידע ההיסטורי של התלמידים. לפיכך, אני רואה חשיבות רבה בכך שהתלמידים יקבלו בכל אתר הדרכה מקצועית עם התוכן הנדרש", כתב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully