אזולאי נזף בראש העיר אשדוד על חילולי השבת? ובכן, אולי

בטקס חנוכת בנין מקווה טהרה מפואר ברובע ג' באשדוד, נזף שר הדתות דוד אזולאי בראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי • מספר שעות לאחר פרסום הדברים בתקשורת, הנפיקו מקורבי אזולאי הכחשה
יוני גרין
ל' סיון התשע"ה / 17.06.2015 18:07

 נזיפה על הבמה: את המעמד הזה לא ישכח ראש עיריית אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי, עוד זמן רב.

בעיצומו של טקס חגיגי שנערך לרגל חנוכת בנין מקווה טהרה מפואר ברובע ג’, נזף אורח הכבוד, שר הדתות דוד אזולאי, בראש העיר, כשהוא מתמקד בסערת חילולי השבת בקניון ‘ביג’ – ודרש ממנו לעשות שימוש בסמכותו ולהביא להפסקת חילולי השבת.

בטקס השתתפו רבני העיר, צמרת המועצה הדתית בראשות היו”ר עובדיה דהן,  בכירי העירייה וראש העיר, כמו גם משלחת של משרד הדתות – שמתקציבו מומנה בניית המקווה החדש.

ראש העיר נהנה מכבוד רב ומברכות תודה שהרעיפו עליו הנואמים בטקס, איש איש בתורו, אך היה מי שבחר שלא ללכת בתלם וכיוון את דבריו לפצע הפתוח שנפער בעיר.

שר הדתות אמנם הביע הערכה לראש העיר על עזרתו, אך השמיע גם מסר נוקב.

“כאשר נעלה למעלה נישאל מה עשינו למען הכלל”, אמר שר הדתות לראש העיר. “ואמנם, בהחלט שאפשר להצביע על העזרה להרבות טהרה בישראל, אך אין בכך די. קדושת השבת נרמסת היום באשדוד, והדבר פוצע את ליבם של שומרי השבת באשר הם.

“זוהי פירצה חמורה שיש לבלום אותה, אך העירייה עומדת מן הצד ואינה נוקפת אצבע. מה תענה”, שאל את ראש העיר, “כשתישאל מה עשית למען השבת?”

הדברים הנוקבים גרמו למבוכה רבה, לא רק לראש העיר אלא גם ליתר הדוברים שמשום מה ‘שכחו’ מהנושא הבוער העומד במרכז סדר היום בעיר.

ראש העיר, מצידו, בחר להתעלם ולא התייחס לדברים.

אלא שמספר שעות לאחר פרסום הדברים בתקשורת, הנפיקו מקורבי אזולאי הכחשה: “דבריו של השר לא הובנו”.

לפי דבריהם, שר הדתות דווקא שיבח את ראש העיר ולא תקף אותו. וכך הם מפרשים את דבריו: “‘כשיעלה למעלה ישאל מה עשית למען השבת’ – כוונת השר הייתה עם סימן קריאה, שכן ללסרי יש זכויות רבות ולא בסימן שאלה”.

עדכון: 20:30

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות