שתף קטע נבחר

צילום: AP, AFP

קופה אמריקה: 3:3 מרתק בין צ'ילה למקסיקו

לילה של שערים באליפות דרום אמריקה: למרות צמד של וידאל, מארחת הטורניר פספסה הזדמנות להבטיח מקום בשלב הבא לאחר שאיבדה יתרון. עוד בבית א': ניצחון ראשון לבוליביה בקופה אמריקה מאז 1997, 2:3 על אקוודור. צפו בתקצירים

המחזור השני של שלב הבתים בקופה אמריקה נפתח לפנות בוקר (ג'), עם לילה שמצדיק את המוניטין של דרום אמריקה, עם 11 שערים בשני משחקים.

 

צ'ילה - מקסיקו 3:3

אחרי הניצחון 0:2 על אקוואדור במחזור הראשון, הנבחרת המארחת ידעה ש-3 נקודות יבטיחו לה את המקום ברבע הגמר, אך דווקא הנבחרת של מיגל הררה הייתה זו שעלתה ליתרון ראשון, לאחר התקפה יפה שהסתימה במסירה של חואן קרלוס מדינה לויסנטה ויוסו שנותר פנוי וכבש מקרוב.

 

 

פחות מ-60 שניות לאחר מכן, הכוכב הגדול של צ'ילה, ארתורו וידאל, נותר חופשי ברחבה לאחר כדור קרן ונגח פנימה את השוויון. אבל בדקה ה-29, היה זה כדור קרן של המכסקינים שהסתיים בנגיחה פנימה, מראשו של ראול חימנס מאתלטיקו מדריד, שקבע 1:2. הקצב המטורף במחצית הראשונה נמשך, הרבה הודות להגנות שלא היו קיימות. וידאל היה הפעם המבשל לראשו של אדוארדו ורגאס מנאפולי, שהיה לבד ברחבה ונגח לרשת - 2:2 בסיום 45 הדקות הראשונות.

 

בדקה ה-55, לצ'ילה הייתה הזדמנות לעלות ליתרון ראשון לאחר שקיבלה כדור עונשין מ-11 מ', אליו ניגש וידאל וכבש את שערו השני בכדי לקבוע 2:3. אבל כאן זה לא נגמר. אחרי ה-0:0 מול בוליביה, מקסיקו ידעה שהפסד כנראה לא יותיר להם סיכוי ממשי, ובדקה ה-66, אדריאן אלדרטה שבר במסירה נפלאה מחצי מגרש את מלכודת הנבדל של הצ'יליאנים, מצאו שת ויוסו, שכבש את השני שלו בנגיעה וחתם את התוצאה הסופית 3:3.

 

כבש צמד. ויסנטה ויוסו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
כבש צמד. ויסנטה ויוסו(צילום: רויטרס)

 

במשחק הבא תתמודד צ'ילה מול בוליביה ואילו מקסיקו תצטרך לנצח את אקוואדור ובמקביל לקוות להפסד של בוליביה, על מנת להעפיל לרבע הגמר מהמקום השני (ישנה אפשרות גם מהמקום השלישי, במקרה של שתי הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר מבין 3 הבתים).

 

אקוודור - בוליביה 3:2

בוליביה רשמה לפנות בוקר את הניצחון הראשון שלו בטורניר הקופה אמריקה מאז 1997, טורניר אותו אירחה, ועלתה למקום השני בבית עם 4 נק', בדיוק אותו מאזן כמו למוליכה צ'ילה. הראשון לכבוש היה לא אחר מאשר רונאלד ראלדס, אקס מכבי ת"א, שכבש בנגיחה לאחר כדור קרן בדקה ה-5.

 

היתרון הבוליביאני הוכפל בדקה ה-18, לאחר איבוד כדור שטותי באזור הרחבה ובעיטה יפה מ-18 מ' של מרטין סאבדברג-דאלנס מ-20 מ'. השלישי של בוליביה הגיע בדקה ה-43 עם פנדל מוצלח של מרסלו מורנו והמחצית הסתיימה ביתרון 0:3, שהגיע דקות ספורות לאחר שאנר ולנסיה מאקוודור החמיץ מהנקודה הלבנה.

 

הנבחרת של גוסטבו קינטרוס לא הזכירה במחצית הראשונה את הנבחרת שהעפילה למונדיאל האחרון והשיגה בו 4 נק', אבל בחצי השני שער של ולנסיה (48) ועוד בומבה מ-20 מ' של מילר בולאניוס, לפחות קבעו הפסד בכבוד, אבל הותירו סיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא דרך המקום השלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אלכסי וידאל, צ'ילה
צילום: AP
מומלצים