מפקד הגירוש מרצועת עזה: “יבוא יום שנחזור לגוש קטיף”

אלוף (במיל') גרשון הכהן, מי שפיקד על הגירוש מחבל גוש קטיף, ביקר שוב את המהלך • כשנשאל מדוע לא עזב את צה"ל לפני ביצוע הגירוש - השיב: "אם לא הייתי שם - אין לך מושג כמה היה יותר גרוע"
יוני גרין
כ"ח סיון התשע"ה / 15.06.2015 19:20

אלוף (במיל’) גרשון הכהן, מי שפיקד על ביצוע תכנית הגירוש מרצועת עזה לפני עשור, הביע היום (שני) תקווה כי בעתיד ישובו המפונים לבתיהם בגוש קטיף. “יבוא יום שנחזור לגוש קטיף. תהיה התהוות לכך”, אמר.

הכהן השתתף בכנס של מועצת יש”ע להסברה ותקשורת בירושלים.

לאחר שחלק מהמשתתפים תקפו אותו ושאלו מדוע לא פשט את המדים אם הוא התנגד למהלך, במקום לבצע בפועל את הגירוש – השיב הכהן: “אם לא הייתי מפקד ההתנתקות היה הרבה יותר גרוע”.

לאחר שאחד השואלים חזר והקשה – מדוע לא עזב את צה”ל, השיב האלוף לשעבר: “אם לא הייתי שם – אין לך מושג כמה היה יותר גרוע”. 

כשנשאל אם הוא מתחרט, אמר: “אני צריך לכפר כלפי ריבונו של עולם”.

הכהן התייחס בנאומו היום לסוגיית פינוי יישובים מיהודה ושומרון, וטען כי אין שום דרך לוותר על הריבונות ביו”ש. “הנחות היסוד שעליהן התבסס אוסלו נעלמו מהעולם. הרעיון של אוסלו היה לבסס את היציבות. הרעיון נעלם – ונשאר רק מאבק מתמיד. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא אחד המדדים שבאמצעותם אני משמר אקטיביות מתמדת. אם אני לא בפנים אני לא יכול לשלוט על המצב”.

הזמנתו של הכהן לכנס עוררה זעם בקרב פעילי ימין שפנו למועצת יש”ע בבקשה לבטל את השתתפותו בכנס.

הכהן הצהיר בסופהשבוע בראיון לערוץ 10:  “פינוי היהודים מגוש קטיף היה גירוש. אין ספק שזו הייתה טעות – על מולדת נלחמים, לא עושים עליה משא ומתן. הבנתי שגורל יהודה ושומרון ייקבע בפינוי גוש קטיף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות