נתניהו על נאום הבהמות: “הדברים שנאמרו – מקוממים וראויים לגינוי”

ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה גינו את 'נאום הבהמות של השחקן עודד קוטלר • נתניהו: "לכל אחד יש את החופש לומר את אשר על ליבו, אבל אין זכות מוקנית שכל דבר צריך לקבל מימון ציבורי" • הרצוג: "בוז למילים המכוערות"
נחמן גור
כ"ח סיון התשע"ה / 15.06.2015 16:58

מצביעי הליכוד הם עדר בהמות? ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) ל’נאום הבהמות’ של השחקן עודד קוטלר בכנס האמנים – ואמר: “הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור גדול ויקר הם מקוממים וראויים לכל גינוי”.

נתניהו הוסיף: “אנחנו דמוקרטיה ששומרת על זכויות אדם וגם על חופש הדיבור. החוק מגן בצורה ברורה על חופש הביטוי, ולכל אחד יש את החופש לומר את אשר על ליבו וגם ליצור את כל אשר הוא רוצה.

“אבל אין זכות מוקנית שכל דבר צריך לקבל מימון ציבורי, ואני מציע שנשמור על האבחנה בין שני הדברים הללו. עלינו לשמור על אחדותנו ולעשות זאת באמצעות הידברות גם בין דעות מנוגדות”.

גם יו”ר האופוזיציה ח”כ בוז’י הרצוג התייחס ל’נאום הבהמות’ בישיבת סיעת המחנה הציוני ואמר: “בוז למילים המכוערות. בוז למי שחשב שהן ראויות ומחא כפיים. לא נוכל אף פעם לשכנע בצדקת דרכנו אם לא נשמח בישראל הרב תרבותית. ישראל שיש בה הרבה צבעים ודעות ומנהגים ואמונות.

“לא נוכל אף פעם לגעת בלב של האנשים שאת תמיכתם בבחירות אנחנו מבקשים, אם נדבר בבוז ובהלעגה ובהתנשאות”.

עם זאת הבהיר הרצוג: “אין הבדל בין אמירותיו המיותרות של קוטלר לבין איומיה המסוכנים של רגב על האמנות והתרבות. מירי רגב היא שרת התרבות ולא צריכה להמשיך להשתמש בכלים שלמדה ויישמה כאשר כיהנה כצנזורית ראשית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרן מסית גזען
    16/06/2015 00:05
    סדום ועמורה
  1. שכח את קריאותו הגזענית הערבים נעים בהמוניהם לעבר הקלפיות ומסכנים את שלטון הימין ההזוי