שתף קטע נבחר

נחתם: עובדי סיעוד יקבלו תוספת שכר

עובדי סיעוד יקבלו תוספת שכר של עד 4% לשכר המינימום לפי וותק העובד. עובדים שיעברו קורס סיעוד מקצועי יהיו זכאים לקבלת 2.5% מהתוספת מיד לאחר סיום הקורס. תוספות השכר בצירוף שכר המינימום יחשבו ל"שכר מינימום ענפי"

עובדי חברות הסיעוד יקבלו תוספות שכר והגדלת ההפרשות לפנסיה. זאת, בעקבות הסכם קיבוצי שנחתם היום (ה') בין ההסתדרות לאיגוד חברות הסיעוד. כניסתו לתוקף של ההסכם מותנית בהסכמה עם האוצר על העברת כסף בתוך תקציב הביטוח הלאומי לטובת הגדלת התשלום בהתאם לחברות הסיעוד שיעבירו אותו לעובדיהן, כמו גם בחתימה של שר התמ"ת על צו הרחבה שיחיל את ההסכם על כל חברות הסיעוד, גם אלו שאינן חברות באיגוד.

 

להסכם היו שותפים גם שר הרווחה, יצחק הרצוג, ומנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני. העובדים יעבירו להסתדרות דמי טיפול ארגוני בשיעור של 0.8%. ההסכם יחול גם על מטפלים סיעודיים המועסקים במשק הבית.

 

בהסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר של עד 4% לשכר המינימום לפי וותק העובד. עובדים שיעברו קורס סיעוד מקצועי יהיו זכאים לקבלת 2.5% מהתוספת מיד לאחר סיום הקורס. בשנתיים הראשונות מיום היכנסו של ההסכם לתוקף תשולמנה התוספות בפריסה ולאחר שנתיים תשולמנה התוספות באופן מלא. תוספות השכר בצירוף שכר המינימום יחשבו ל"שכר מינימום ענפי", שעל-פי אחת מהצעות החוק המופיעות בחוק ההסדרים ייחשב שכר מינימום לכל דבר ועניין מבחינה משפטית. ההסכם גם מעניק זכות שימוע לעובדים לפני פיטורים.

 

עוד נקבע בהסכם כי החיסכון הפנסיוני של העובדים בענף יעמוד על 18.3% בסך הכל וישולם לעובדים מהיום הראשון לעבודה. מדובר בהטבה משמעותי שכן הפנסיה המקיפה הנהוגה במשק עומדת על 17.5%. רכיב הפיצויים בחסכון הפנסיוני יופרש לעובד על-ידי המעסיק במלואו (8.33%) והעובדים יהיו זכאים לקבלת מלוא הפיצויים, גם במקרה שהתפטרו מהעבודה מיוזמתם. לשם השוואה, בפנסיה מקיפה הפרשות המעסיק לקרן הפיצויים עומדות על 6%, כך שהעובד לא מקבל את מלוא הפיצויים במקרה של התפטרות.

 

עוד נקבע בהסכם כי עובדים המטפלים ביותר ממטופל אחד ביום יהיו זכאים לתוספת תשלום בשיעור של רבע שעת עבודה בגין הפיצול. מדובר בתוספת של כ-5% לשכר עובדים אלה. ההסכם אף קובע כי תוקם קרן רווחה אליה יועברו כספים אשר ישמשו לפעולות רווחה לעובדי הענף.

 

דורון רז, יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד, אומר כי "לאחר מו"מ של שנים הגענו להסכם קיבוצי שמשמעותו הישג עבור ציבור המטפלים והמטפלות. בהסכם זה הישגים בתנאי העסקתם ואנו תקווה שבעקבותיו יגיעו מטפלים נוספים לענף הסיעוד המשווע לידיים עובדות". היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, אומר כי "אנו שמחים שהגענו להסכמה על דעת כל הנוגעים בדבר לטובת העובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכר מינימום ענפי
צילום: סי די בנק
מומלצים