שתף קטע נבחר

טביב: "אעזוב כשיגיע האדם הנכון לבית"ר". צפו במסיבת העיתונאים

לאחר שבועות של חוסר ודאות, הבעלים קיים מסיבת עיתונאים וירה לכל הכיוונים: "הגיעו מים עד נפש, אני משוכנע שכל אדם אחר היה נס על נפשו. אעזוב את הכדורגל, אבל לא ברגע אחד". על הרוכשים המיועדים מאיר ושאול לוי: "הם הביאו את הקבוצה בעבר לשוקת שבורה, חבורת אופורטוניסטים שרוצה לעשוק את בית"ר"

"אקיים את רצון משפחתי ואעזוב את הכדורגל, אך לא ברגע אחד". כך הודיע היום (ה') הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, שקיים מסיבת עיתונאים ובה ירה לכל הכיוונים וסיפר על התוכניות שלו לעתיד.

 

 

טביב אמר: "הזמנתי אתכם היום כדי לשים סוף לחרושת השמועות סביבי וסביב עתיד בית"ר ירושלים. המועדון חשוב לי מאוד. עברתי עם משפחתי תקופה קשה מאוד. הגיעו מים עד נפש, אני משוכנע שכל אדם אחר היה נס על נפשו ולא מתייחס לעתידו של המועדון".

 

"אעזוב כשאמצא את האדם או הגוף הראוי ביותר". טביב (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
"אעזוב כשאמצא את האדם או הגוף הראוי ביותר". טביב(צילום: עמית שאבי)

 

"החלטתי כי ברצוני לקיים את רצון משפחתי, אבל לא ברגע אחד. הגעתי לכדורגל מתוך אהבה ולבית"ר מתוך רצון להחזיר אותה לקדמת הבמה, מה שאני שמח שקרה. אעזוב כשאמצא את האדם או הגוף הראוי ביותר. בית"ר נמצאת על המדף. במקביל אנחנו שוקדים להכין את הקבוצה באופן הראוי ביותר לעונה הקרובה".

 

"אני לא חסר אחריות, בית"ר לא תישאר יתומה", המשיך טביב. "אטפל בה עד שיגיע האדם הנכון. פניתי לראש עיריית ירושלים כדי שיסייע לי, בפגישתנו האחרונה עלתה האפשרות למצוא אדם שייקח על עצמו את המועדון עם תקציב ראוי. לא ציפיתי שהתוצאה תהיה ספין תקשורתי של אדם שמנסה להיאחז בקרנות המזבח או תאב בצע שלא איכפת לו מהמועדון".

 

"בית"ר ירושלים לא תישאר יתומה". טביב על הקבוצה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"בית"ר ירושלים לא תישאר יתומה". טביב על הקבוצה(צילום: אורן אהרוני)

 

"האחים לוי? הביאו את בית"ר לשוקת שבורה"

האחים מאיר ושאול לוי הציעו לרכוש את המועדון ממנו, אך תשובה רשמית בעניין עדיין לא התקבלה. טביב הגיב בחריפות: "האחים לוי הגישו הצעה לרכישת המועדון. הם אותם אנשים שהחזיקו בבית"ר והביאו אותו לשוקת שבורה עם גירעון של 30 מליון שקלים. אותם רוכשים הלינו את שכרם של אנשי המועדון במשך ארבעה חודשים ורק הגעתו של ארקדי גאידמק הצילה את בית"ר מקריסה טוטאלית".

 

"להחזיר למועדון אנשים אשר רק לפני שנתיים הטיל ראש העירייה וטו על האפשרות שיחזרו - זאת איכפתיות? לא ולא", הוסיף. "הם גבו באופן לא חוקי לא פרופורציונליים על השימוש בבית וגן על יותר מ-20 מיליון שקלים. זאת אהבת בית"ר? אלה אנשים שאיכפת להם מאהבת המועדון? יכול להיות שמאיר פניג'ל, עוד אחד מתוך החבורה, יכפיש את שמי?".

 

"רק לפני שנתיים הטיל וטו על כניסת האחים לוי לבית"ר". ברקת (צילום: ששון תירם) (צילום: ששון תירם)
"רק לפני שנתיים הטיל וטו על כניסת האחים לוי לבית"ר". ברקת(צילום: ששון תירם)

 

"זו קונספרציה ולא היה פה נסיון אמיתי לרכישה. אני אומר זאת באחריות. אין לאדם רצון להיכנס למשא ומתן כשהוא פוגע בו במקביל. היה פה נסיון לפגוע בשמי ולהטות את דעת האוהדים נגדי. אני שמח שזה לא צלח".

 

"לא אתן לאף אחד לנסות לפגוע בשמי ובשם המועדון. כשיגיע האדם הנכון, אמסור את בית"ר, רק אחרי שאדע כי יגיע המועדון שידאג להשאיר את המועדון בצמרת הכדורגל הישראלי, ולא חבורת האופורטוניסטים שרוצה לעשוק את בית"ר".

 

"אנחנו עובדים על חיזוק". טביב (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
"אנחנו עובדים על חיזוק". טביב(צילום: עמית שאבי)

 

"הכל מתנהל כרגיל לקראת העונה הבאה. אנחנו עובדים על חיזוק. כמה עולה בית"ר? כשיהיה מישהו שירצה לרכוש, אנהל איתו ברצינות משא ומתן. לא באתי להרוויח כסף, אעשה הכל לתת את הקבוצה לידיים טובות. אני לא אעמיד קבוצה 'רזה' בעונה הבאה".

 

"אני עדיין מחפש רוכש"

טביב המשיך לדבר על האירועים האחרונים: "נודע לי רק אתמול בנוגע לדו"חות הכספיים שלא מועברים לענשי העמותה. הם צריכים לבוא על הסכם סודיות כדי שהמסמכים לא ייצאו החוצה. אם הם יבואו מחר אפילו ויחתמו על הסכם סודיות, הם יקבלו את המסמכים. אם הם שותפים, הם יכולים להשקיע גם כסף. אני מחפש רוכש כמובן, והתחלתי עם זה כבר

 לפני מספר חודשים. סיימנו את העונה רק לפני שבועיים. זה לא פשוט להביא שחקנים. נביא את השחקנים המתאימים, אנחנו עובדים בשביל זה מאוד קשה".

 

טביב דיבר גם על ההכנות בגזרת השחקנים: "אלי דסה ושלומי אזולאי שחקני בית"ר ואני מאוד רוצה שיישארו. לא קיבלתי הצעה כספית עבורם. קלאודמיר פריירה ממשיך, עם ססאר ארסו אשב בשבוע הבא ונדבר. תהיה לנו קבוצה טובה, תמיד השאיפות הן לסיים למעלה. החוכמה היא לעשות ולא לדבר".

 

"אופיר קריאף? ישבתי עם אבא שלו והוא הציב דרישות גבוהות מאוד בשביל המועדון. אשב איתו שוב. החוזה שלו הסתיים, אשמח מאוד לראות אותו במועדון אם הוא ירצה, אבל זה תלוי בתקציב שלנו".

 

על המאמן החדש - סלובודאן דראפיץ', אמר טביב: "לפני שלקחתי את גיא לוי רציתי להחתים את דראפיץ', אבל הוא היה מאמן בית"ר תל אביב/רמלה. הוא מאמן ראוי. כשהבאתי את גיא לוי אמרו שהוא לא מתאים. אני חשבתי אחרת והוא עשה עבודה מצוינת. לא הגענו להסכם, מתקדמים הלאה. הבאתי מאמן טוב לבית"ר".

 

מעמותת האוהדים של בית"ר נמסר: "עמותת האוהדים מחזיקה לפי שעה ב-15% ממניות המועדון. היה ולא תגייס העמותה את הסכום הדרוש בהסכם הניהול - תדולל העמותה בכל שנה ב-3%. משמע, עמותת האוהדים שותפה במניות המועדון לפחות בארבע השנים הקרובות".

 

מאיר פניג'ל, נציג הרוכשים, מסר בתגובה: "כשעזבנו את בית"ר לא השארנו אפילו גרוש אחד של חוב. את ההשקעה שלנו קיבלנו מגאידמק בכיף. טביב כנראה לא מבין עדיין מה זו בית"ר ירושלים".


פורסם לראשונה 11/06/2015 15:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים