שתף קטע נבחר

פחות ממיליון ש': לופט להשכרה לסטודנטים

בניין ששימש שנים ארוכות כמרכזיה של בזק בקריית אונו, עבר הסבה למגורים: 55 דירות שישווקו למשקיעים ויהיו מיועדות להשכרה לסטודנטים

מעונות במקום מרכזייה: בעוד 4 חודשים, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוקטובר, יאוכלס במרכז קריית אונו פרויקט מיקרו-דירות ראשון של המודל האמריקני לדיור בר-השגה לסטודנטים. מדובר בבניין ששימש במשך שנים ארוכות מרכזייה של בזק ועבר הסבה. הוא כולל עתה 55 דירות לופט בשטחים של כ-26-50 מ"ר, שישווקו למשקיעים ומיועדים להשכרה לסטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן, מהקריה האקדמית אונו ומבית הספר לאחיות בתל השומר.

 

כתבות נוספות בנושא סטודנטים בערוץ הנדל"ן :

 

מחירי הדירות ינועו בין 800 אלף שקל לדירות הקטנות בשטח של 26 מ"ר; ועד למיליון שקל לדירות הגדולות יותר בשטח של 50 מ"ר. הפרויקט נמצא ברחוב מרכזי בעיר, שבקצהו האחד שוכן קניון קריית אונו, ובקצהו השני השכונה החדשה פרדס רייספלד. הבניין המקורי, שיהפוך למתחם דיור לסטודנטים, כולל גם מינימרקט, מכבסה ובית קפה (שהושכר ליזמי קפה מילגו-ומילבר מרחוב שדרות רוטשילד בתל-אביב) - והכל לפי המודל הניו-יורקי.

 

כבר שנים שבישראל מדברים על הצורך בשינויי חקיקה, שיאפשרו לייבא את המודל האמריקני לדיור בר-השגה. לפי המודל, משקיעים מוסדיים נכנסים כשחקנים למימון פרויקטים בתחום הדיור להשכרה, והופכים אותם למניבים עבור החוסכים. בארה"ב, בעיקר באזורי הביקוש דוגמת ניו-יורק, חלק גדול מהדירות המושכרות הן דירות קטנות בשטחים של 30 מ"ר ואף פחות מכך. רק לפני שנתיים הכריז מייקל בלומברג, מי שהיה ראש העיר המיתולוגי של העיר, על תחרות בין מעצבי פנים, לתכנון של מיקרו דירות ששטחן 24 מ"ר בלבד.

 

 

הייעוד הציבורי נשמר

חוק שכירות הוגנת קובע שדירה ראויה לשכירות צריכה להיות בשטח של 26 מ"ר לפחות, אולם בעולם יש דירות קטנות יותר בתנאי שיהיו ראויות למגורים. מי שדוחפים את הקמת הדירות הגדולות ומסכלים את הקטנות הם ראשי הערים, המעדיפים שעל כל יחידת קרקע יתגוררו פחות נפשות שהעירייה צריכה לספק להן שירות.

 

היזמים, חברת אונו מ.א.י נכסים, רכשו לפני 5 שנים מחברת בזק את מרכזיית קיראון המיתולוגית ששכנה במקום. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית קריית אונו, בראשות ישראל גל, החליטה לשמור על ייעודו הציבורי של המגרש, ולכן הציעה ליזמים להקים עליו פרויקט בייעוד ציבורי - לקשישים או לסטודנטים. כשפרצה המחאה בקיץ 2011, הודיעה העירייה שהיא מעדיפה שהיזמים יקימו במקום פרויקט לסטודנטים. ראש העירייה גל תמך וקידם את הפרויקט.

 

לפני שנה וחצי התקבלו האישורים להקמת 55 הדירות, ועבודות הבנייה הולכות ונשלמות לפי תוכנית של האדריכל צבי גבאי, שהקים את מגדל המוזיאון ברחוב ברקוביץ בתל-אביב. היזמים החליטו שלא להרוס את הבניין הקיים, אלא לבצע בו שינויים והתאמות - בעיקר פתיחת חלונות ובניית מחיצות, שיהפכו אותו לפרויקט מגורים, וכן הוספת ממ"ק - מרחב מוגן בכל קומה בהתאם להוראות מטעם פיקוד העורף.

 

קריית אונו היא אחת הערים המבוקשות על ידי צעירים בכלל וסטודנטים בפרט - בשל הקרבה למוסדות האקדמיים, כמו אוניברסיטת בר-אילן (30 אלף סטודנטים), הקריה האקדמית אונו (5,000 סטודנטים) ובית הספר לאחיות של תל השומר (1,000 סטודנטים), לצד מערכת חינוך מתקדמת. מצד שני, היא עדיין עיר קטנה (32 אלף תושבים), והיצע הדירות להשכרה לא גדול - בעיקר דירות קטנות המבוקשות יותר ויותר על ידי צעירים.

 

היזמים התלבטו אם להחזיק את הפרויקט בעצמם כנכס מניב, או למכור את הדירות למשקיעים פרטיים שמחפשים דירות קטנות. לבסוף הם העדיפו למכור ולהמשיך הלאה. התשואה למשקיעים שירכשו דירות בפרויקט "אונו-לופט" עשויה להגיע ל־3.5%-4%. חברת שיווק הנדל"ן אלדר גרופ, בבעלות רוני כהן ועמיר שאלתיאל, אחראית למכירת הדירות. לפי הערכות, מחירי השכירות לסטודנטים יחלו ב-2,500 שקל לזוג. לשם השוואה, מחיר לינה במעונות בבר אילן עומד על 1,500 שקל ליחיד.

 

יצוין כי זהו הפרויקט הראשון שמשווק לחברי מועדון הנדל"ן של "קלאב 50+", במסגרתו הדירות יוצעו לחברי המועדון שהם בני 50+. את המועדון תנהל חברת אנגל שביט, המנהלת מועדוני צרכנות בתחום הנדל"ן ועוסקת בצרכנות דיור חכמה וליווי רוכשי דירות. לדברי דולב גוטליב, מנהל קלאב 50, "כ-70% מהכסף הפנוי בישראל נמצא כיום בבעלותם של בני 50+. מדובר בקהל צרכני מנוסה, המחפש הזדמנויות קנייה נבונות". אור שביט, מנכ"ל מועדון הנדל"ן, מוסיף כי "לא מדובר בקבוצות רכישה, אלא בהתאגדות צרכנית לרכישה חכמה של דירות".

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך ייראו המעונות לאחר ההסבה
מומלצים