וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי מתגייס למאבק בחרם נגד ישראל: "להילחם בתופעה"

10.6.2015 / 22:37

הרב יצחק יוסף השתתף בכנס מנהיגי דתות בקזחסטן, שבו השתתפו גם נציגים ממדינות ערב, והתריע: "עלינו להביע סלידה מכל סוג של חרם". בפגישתו עם מזכ"ל האו"ם הוסיף ביקורת על הפלסטינים: "מי שמחרים לא רוצה שלום"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
הרב הראשי יוסף/יואב דודקביץ'

הרב הראשי לישראל מתגייס: בנאומו בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן, בהשתתפות מזכ"ל האו"ם באן קי מון, דחה נציג ישראל, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, את הקריאות השונות לחרם נגד המדינה ויצא נגדן. "עלינו כמנהיגים להביע סלידה מכל סוג של חרם", אמר.

הרב פנה למזכ"ל באן, שעמו שוחח אישית בשולי הקונגרס, וקרא לו להיאבק בצורה יזומה בתופעת החרמות. "לא מספיק לא לשתף פעולה עם התופעה, צריך להילחם בה. הפועלים בדרך של חרמות אינם מעוניינים בשלום אמיתי כי דרך זו מביאה למעשה לתוצאה ההפוכה", אמר, ברומזו על ההנהגה הפלסטינית שפועלת בכמה מישורים בזירה הבינלאומית כדי לפגוע במעמדה של ישראל.

בנאומו הסביר הרב כי כדי להגיע לשלום בין עמים ובין דתות, יש לנהוג בסובלנות: "היהדות מחנכת אותנו לכך, ולכן אנו פוסעים שלוש פסיעות בברכת עושה שלום במרומיו. כדי להגיע לשלום, חייב כל צד לקחת שלוש פסיעות אחורה".

הרב הודה למארח, נשיא קזחסטן, נורסולטן נזרבייב, וסיים בברכת "עושה שלום במרומיו" לעשרות המשתתפים. הרב נשא נאום נוסף במועצה העליונה של מנהיגי הדתות, שהיה סגור לתקשורת.

בכנס משתתפים עשרות מנהיגי דתות גם ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים כמו בחריין, ערב הסעודית, איחוד האמיריות הערביות, קטאר ואפגניסטן. כמו כן, משתתפים בכנס גם ראשי מדינות, בהם עבדאללה מלך ירדן ונסיך מונקו אלבר השני.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
לא רק בבר אילן: גם באוניברסיטת אריאל קשה להיות גאים
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"
חזן: "זה ניסיון חיסול, ממתי אנחנו מאמינים לזונות ונרקומנים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully