כחלון הציג את תכנית הדיור החדשה: כמה זה יעלה לנו?

על פי התכנית החדשה יגדל מס הרכישה, ושינויים יחולו במיסי דירות ירושה • היצע הדיור יגבר, ותעודד הבנייה בשטח כפרי • ראש הממשלה: "יש כאן דרך חדשה, נועזת ולדעתי גם זו שתצליח"
אליעזר היון
כ"ד סיון התשע"ה / 10.06.2015 23:06

הפתרון לדיור של כחלון: שר האוצר הכריז הערב [רביעי] על רפורמת הדיור שלו, כאשר הציג את השלב הראשון ברפורמה, שמטרתה להגדיל את היצע הדיור ולרסן את הביקוש לדירות להשקעה.

על פי שורת הצעדים שנקבעו יגדל מס רכישה למשקיעים ל-8%-10%. יחידות דיור המוגדרות ‘דירות בהמתנה’ – יצומצם זמנן מ-24 חודשים ל-12 חודשים במטרה לשחרר מלאי דירות בהמתנה לשוק בטווח הקצר, ולסייע בקידום מהיר יותר של עסקאות הדיור.

צעד נוסף מתייחס לדירות ירושה. כיום מקבלי דירה יחידה בירושה זכאים למכור אותה בפטור ממס שבח ללא קשר למספר הדירות שברשותם וללא הגבלת זמן. על פי ההצעה, תקופת הפטור תוגבל ל-24 חודשים מיום קבלת הדירה.

תכניתו של כחלון עוסקת גם בהגדלת היצע הדיור. תקודם בנייה למגורים על קרקעות בייעוד ציבורי ומסלול מקוצר לפיצול דירות להשכרה – תוך שמירה על מרחב מגורים ראוי. והתכנית ‘מחיר למשתכן’ תורחב שההנחות ל’דירה ראשונה’ יגדלו.

על פי התכנית תעודד בנייה במרחב הכפרי, יוסרו חסמים לבנייה למגורים ביישובי מיעוטים ויקודמו הסכמים להסרת חסמים למתחמים גדולים לדיור שבמסגרתם ייבנו כ-95 אלף יחידות דיור.

שר האוצר אמר היום: היום אנחנו לוקחים אחריות ומציגים רפורמה ממשלתית חסרת תקדים”, אמר כחלון, “וביחד עם זאת שקולה ומאוזנת שתטפל גם בצד ההיצע וגם בצד הביקוש”. ראש הממשלה נתניהו הוסיף: “יש כאן דרך חדשה, נועזת ולדעתי גם זו שתצליח. נטפל בשלושת אמצעי הייצור – הקרקע, כוח האדם וההון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית ב 300000 ש
    11/06/2015 12:17
    שמואל מרדכי
  1. בס”ד
    אפשר לבנות בית 120 מ”ר ב300000 שח