טרגדיה ברמת אשכול בירושלים: אברך בן 44 התמוטט בביתו – ונפטר

טרגדיה ברמת אשכול: הרב גיל אריאלי ז"ל, בן 44, התלונן כי לא חש בטוב - והתמוטט • כוחות ההצלה ביצעו פעולות החייאה מצילות חיים, אולם למרבה הצער הוא נפטר • הותיר אחריו חמישה יתומים - מגיל שנה ועד 9
שי וייספיש וחיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ה / 09.06.2015 09:27

ברוך דיין האמת: בשכונת רמת אשכול בירושלים התמוטט הבוקר (שלישי) האברך הרב גיל אריאלי, בן 44 – ונפטר.

המנוח ז”ל, עורך דין שחזר בתשובה ולמד בישיבת ‘מאור התלמוד’ ברחובות, התלונן על כאבים בחזה – והתמוטט.

“הוא קם לשירותים. אמר שלא מרגיש טוב. התחילו בחילות – ואז התמוטט”, סיפר ידיד המשפחה.

כוחות הצלה שהוזעקו אל ביתו בשדרת לוי אשכול פתחו בפעולות החייאה מצילות חיים, אולם למרבה הצער ללא הצלחה, ולרופא לא נותר אלא לקבוע את מותו.

המנוח, שבחמש השנים האחרונות שקד על התורה ב’מיר’ ולמד בכולל ‘עטרת שלמה’ בירושלים, הותיר אחריו את רעייתו, הנמצאת בהריון, וחמישה יתומים קטנים – מגיל שנה ועד 9 – שהיו בבית באותה עת.

אנשי זק”א טיפלו בגופתו והיא הועברה ל’שמגר’.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמואל
    09/06/2015 09:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא מדובר בחסיד ברסלב. מדובר ברב גיל אריאלי אברך ליטאי שלומד בעטרת שלמה (סורוצקין)בי-ם. המשפחה מבקשת לשנות את הפרטים תודה.

  2. אדם צדיק ביותר
    09/06/2015 12:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למדתי איתו במאור התלמוד ברחובות היה לומד ימים ולילות עזב את עיסוקו כעו”ד ועסק בתורה

  4. צדיק גדול
    09/06/2015 13:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. איך זה שכל עוד לא סילקו את חברי מערכת היתד לשעבר לא שמענו ולא ראינו שהיתד כותב נגד המנהיג הגדול הגראי”ל שליט”א, ומשמשיו-הכופרים בתורת השם, או אפילו ביקורת אחת נגדו. ורק כאשר סולקו בפתע ממערכת העיתון אז פתחו את הפלס הדובר דברי אמת, ופתאום הגראיל שליטא ומשמשיו חורגים מהמסורת וכו’???

    תירוץ: בגלל שאחר שזכו לצאת מקליפה הקשה ביותר של היתד, (וד”ל) ונכנסו לשער הקדושה והטהרה של הפלס, הם מיד חזרו בתשובה, ואז גילו להם השקפות נכונות בדרך האמת מהשמים. למשל לאסור התיצבות הגיוס השמד והניאוף של בני ישיבות, ולאסור לימודי ‘תואר שני’ בסמינרים שכבר נאסרו על-ידי כל גדולי ישראל לפני 60 שנה ויותר, (ואלו שמתירים ופוגעים בעם ישראל לא נחשבו כגדולי ישראל, הם בריוני “מסעות החוצפה” בריש גלי, נגד כל גדולי ישראל מכל חוג הכשרים, פשוט שפלות מטורפת, ממש מהמאפיונרים, עפרא לפומייהו) השתלמויות לתואר שני אקוויולנטי בבית יעקב – דרך הגורמת להידרדרות עד לגיהנום, כפירה, שמד, וג’ עבירות חמורות, וכו’.

    תגידו לי, אתם לא רואים שבבני ברק שורה קליפת הערב רב ועמלק?
    תירוץ: רואים ונהנים מזה, לצערינו איזה הסתרת פנים היום בבני תיייירה.
    דרש ר’ יהודה בי מערבא: לעתיד לבוא מביא הקב”ה ליצה”ר ושוחטו לפני הצדיקים ולפני הרשעים,
    צדיקים נדמה להם כהר גבוה, ורשעים נדמה להם כחוט השערה, הללו בוכים והללו בוכים.
    צדיקים אומרים: היאך יכולנו לכבוש את הר גבוה הזה?! (הירושלמים)
    ורשעים בוכים ואומרים: היאך לא יכולנו לכבוש את חוט השערה הזה?! (בני ברקים) אין יותר מושחתים מהם.
    ואף הקב”ה תמה עימהם… איך ניצחתם את הרוב נגד השטן? מָסַרְתָּ גִבּוֹרִים בְּיַד חַלָּשִׁים, וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים, וּטְמֵאִים בְּיַד טְהוֹרִים, וּרְשָׁעִים בְּיַד צַדִּיקִים, וְזֵדִים בְּיַד עוֹסְקֵי תוֹרָתֶךָ, וּלְךָ עָשִׂיתָ שֵׁם גָּדוֹל וְקָדוֹשׁ בְּעוֹלָמָךְ, וּלְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה וּפֻרְקָן כְּהַיּוֹם הַזֶּה.

    בשביל מה צריכים יתד בדור הזה?
    תירוץ: וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ “וְכִסִּיתָ אֶת צֵאָתֶךָ” בגדול
    —————————–

    “כזכור מזה תקופה ארוכה נעשים נסיונות שונים ע”י פלג הבני ברקים לפרוץ פרצות בחומת החינוך הטהור ובפרט בחינוך של “בית יעקב”, באמצעות כרסום סידרתי ומתמשך שתכליתו להחדיר בצוותי ההוראה תוארים, דרגות והשתלמויות, שלא נעשו בעבר.

    רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל עמד כחומה בצורה נגד מגמות אלו ובשעתו קרא לקיים כנסים מיוחדים שבהם ייקרא הציבור לחזק את ידיהם של מנהלי הסמינרים לבל ייכנעו לשלל לחצים ופיתויים שתכליתם להחדיר השתלמויות אלה. בפרט הביע דעתו נגד רעיון שעלה לפיו יבוצעו השתלמויות לתואר שני אקוויוולנטי (השווה לדרגת אם.איי. אקדמית) והורה שאין להסכים בשום אופן לפירצה זו”.

    יצויין, כי ‘מועצת גדולי התורה’ של אגודת ישראל שהתירה לאחרונה לנשים חרדיות ללמוד לימודים אקדמיים לשם קבלת תואר שני (M.A), התירה בתנאי שמדובר בתואר אקוויוולנטי שאינו משקף זכות לתואר אקדמי אלא רק לשכר המקביל לזה של בעלי תואר דומה. תנאי נוסף הוא שהלימודים יתקיימו רק “במרכזי ההשתלמויות” בשל חשש שהן יפנו ללמוד במכללות או אוניברסיטאות, דבר שכבר אסרו בעבר כל גדולי ישראל. “והחלטת המועצת היא הדרך הגורמת להתדרדרות עד הגהינום ופריצת גדר שגבלו ראשונים”.