שתף קטע נבחר

בתום דרמה: 75:76 לירושלים על ראשל"צ. צפו

האדומים כבר הוליכו ביתרון דו ספרתי ונראו בדרך הבטוחה להבטחת הניצחון, אבל נעלמו ברבע האחרון וכמעט איבדו את המשחק. דונטה סמית' כיכב עם ערב ענק של 25 נק' וארבע שלשות בדרך ל-0:2 בסדרה. פרנקו: "דונטה הוא השחקן הכי טוב בליגה"

זו הסיבה שהביאו אותו. רבות דובר על דונטה סמית' ומצבי הרוח שלו. יום אסל, יום בסל. הערב (ב') הוא היה מפוקס, ממוקד וחד כדי להוביל את הפועל ירושלים לניצחון  75:76 על מכבי ראשון לציון ויתרון 0:2 בחצי גמר הפלייאוף.

 

 

מספר 15 באדום נתן משחק ענק ופגע מכל בלטה בבית מכבי. החברים שלו דווקא לא, בעיקר מהעונשין, עם 54 אחוזים נוראיים. למרות קאמבק אדיר של המארחת שכבר הורידה את ההפרש לנקודה אחת בלבד והחלטת שיפוט מעוררת מחלוקת בשניות הסיום, התקפה אחרונה רעה של הכתומים שלחה את ירושלים לחגוג.

 

הערב שלו. דונטה סמית' (עוז מועלם) (עוז מועלם)
הערב שלו. דונטה סמית'(עוז מועלם)

 

קלעו לירושלים: דונטה סמית' 25 נק' ו-6 ריב', תומפסון 13 נק', אליהו, רייט וטימור 9 נק' כ"א, גפני 6 נק', הלפרין 4 נק', מקי 1 נק'. אריאל שיחק ולא קלע. קלעו לראשון לציון: שון דאוסן 24 נק', 8 ריב' ו-5 חט', קארמייקל 18 נק' ו-13 ריב', ג'ונסון 15 נק', סמית' ויאנגר 7 כ"א, סוואן 4. בן-דוד וחנוכי שיחקו ולא קלעו.

אוהדי ירושלים בטירוף (עוז מועלם) (עוז מועלם)
אוהדי ירושלים בטירוף(עוז מועלם)

 

"דונטה הוא השחקן הטוב בליגה"

המאמן המנצח, דני פרנקו, אמר בסיום: "אני מאוד שמח שניצחנו כי את מה שקרה ברבע האחרון אפשר לתקן. שלושה רבעים שיחקנו טוב וברבע האחרון, כשהיינו ביתרון של 18 נקודות איבדנו ריכוז, אבל אולי זה טוב, כי אחרי המשחק השני מול הפועל ת"א ברבע הגמר הגענו למשחק השלישי לא דרוכים וניצחנו רק בהארכה".

 

פרנקו גם התייחס לכוכב שלו, שלקח את המשחק עליו: "דונטה יודע שבסופו של דבר הביאו אותו להפועל ירושלים בשביל התקופות האלה. הוא כנראה השחקן הכי טוב בליגה. כל אחד צריך את הריגושים שלו. כשמגיעים המשחקים האלה הוא לוקח על עצמו יותר".

 

קרב בין גארדים. מקי וסוואן (עוז מועלם) (עוז מועלם)
קרב בין גארדים. מקי וסוואן(עוז מועלם)

 

בצד המפסיד, שרון דרוקר, נשמע מאוכזב כצפוי: "כשאתה מדמיין פלייאוף זה בדיוק מה שאתה מצפה. הרגשתי את השחקנים כל כך רוצים שלפעמים אפילו זריקות פשוטות שנכנסות בעיניים עצומות לא נכנסו. אייזאה הרגיש שזה אצלו. הוא אמר לי שהוא יכול לקחת את זה לסל או ליצור מצב לזריקה".

 

ומה לגבי המשחק השלישי? המאמן הכתום נשמע כמי שאיבד תקווה: "לפני הסדרה כולם צפו שזה ייגמר בשלושה משחקים. אנחנו נותנים את הכול, נבוא נתכונן כרגיל למשחק פלייאוף. אנחנו רוצים להופיע כמו שצריך, בדיוק כמו שעשינו בשני המשחקים הראשונים".

 

ג'קי קרמייקל מטביע (עוז מועלם) (עוז מועלם)
ג'קי קרמייקל מטביע(עוז מועלם)

 

מהלך המשחק

דיון תומפסון העלה את האורחת ליתרון מוקדם 2:7 (3). דונטה סמית' הגיע ובגדול למשחק ועם 9 נקודות נתן לאדומים הובלה בטוחה - 6:15 ופסק זמן דרוקר (5). שון דאוסן בהטבעה מהדהדת ועוד שלשה העיר את הלבנים שחזרו לעניינים, אבל מול הדומיננטיות של תומפסון בצבע זה לא הספיק - 11:18 (7). דרוקר הכניס את הנשק המרכזי שלו בסדרה, דומיניק ג'ונסון שקלע 8 רצופות ויחד עם עמית בן דוד, שניהל את המשחק, צימקו השניים לנקודה בלבד - 21:22 (9). בר טימור חתם את תוצאת הרבע - 21:24

 

ירושלים חזרה לרוץ וראשל"צ לעשות שטויות. תוך ארבע דקות הפער קפץ ל-12 נקודות אחרי סל של טוני גפני - 25:37 (15). המשחק של האדומים מעט נתקע, אבל טימור היה שם עבור קבוצתו עם אסיסט גדול לגפני - 27:40 (18). ג'רמיס בסל מחצי מרחק סגר את החצי הראשון - 30:42 בהפסקה.

 

דוחפים את קבוצתם. אוהדי מכבי ראשל"צ (עוז מועלם) (עוז מועלם)
דוחפים את קבוצתם. אוהדי מכבי ראשל"צ(עוז מועלם)

 

לבד זה לא מספיק. שון דאוסן (עוז מועלם) (עוז מועלם)
לבד זה לא מספיק. שון דאוסן(עוז מועלם)

 

עד כמה דונטה סמית' הוא ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד יעיד הרבע השלישי. הפורוורד של דני פרנקו פתח בצורה נוראית את המחצית השנייה ועם סדרת טעויות החזיר את ראשל"צ למשחק - 40:45 (23). סמית' הבין שטעה והחליט לקחת על עצמו את המשחק. תוך פחות משלוש דקות הפער עלה ל-16 כשהוא בעצמו הגיע ל-21 נקודות אישיות - 40:56. עד לסוף הרבע הפער נשמר - 48:64.

דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. סמית' (עוז מועלם) (עוז מועלם)
דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. סמית'(עוז מועלם)

 

בעשר הדקות האחרונות ירושלים בעיקר השתעשעה. באיזשהו שלב זה עלה לה ביוקר. ריצת 0:9 של המארחת בראשות דאוסן וקארמייקל צימקה ל-5 בלבד - 69:74 (38). האדומים המשיכו לעשות שטויות, להחטיא מקו העונשין והכתומים הצליחו לצמק לנקודה בלבד - 75:76, 10 שניות לסיום. חסימה מעוררת מחלוקת של דאוסן על הלפרין הסתיימה בסוף בהסתכלות במוניטור של השופטים והחלטה שהחסימה הייתה חוקית. לראשל"צ נותרו חמש שניות לנצח, דרוקר הימר על סוואן שלא פגע כל הערב וזה החטיא. בסיום ניצחון גדול לירושלים 75:76 שעולה ל-0:2.


פורסם לראשונה 08/06/2015 20:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים